rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Päivän positiivinen  (Luettu 19298 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Päivän positiivinen
    « Vastaus #75 : 18.09.2013 kello on 15:51 »
    Jokainen tehköön miten hyväksi katsoo. Meikäläinen on vaan niin kotiseutuhenkinen ja isänmaallinen ettei ulkomailla asuminen miellytä. -70 luvun alussa onni potkaisi, ettei tarvinnut lähteä leivän perässä Ruotsiin. Vaan "pääsin" töihin pääkaupunkiseudulle . Sitten puolentoista vuoden päästä onni potkaisi uudestaan, ja pääsin Kuopioon. Synnyin seudullekkin ehkä olisin voinut muuttaa, mutta ei antanut "arvo" kopata sieltä töitä toisten nokan edestä, jotka oli siellä leipäpuuta koko ajan vartonut.     ...Kaikki hyvin.  Thumb
           Oletko vanhoillinen?  Konservatiivinen?  sulassa sovussa ollaan ja reissataan  niin kotona kuin ulkomailla!  Thumb

• Vieras
    « Vastaus #76 : 18.09.2013 kello on 16:04 »
    Minä vielä kiirehdin tuolta hommistani ja haluan kirjoittaa nyt aika henkilökohtaista, mistä iloitsen aivan suuremmoisesti. Turhakait tämä on mutta menkööt nyt,...

On ollut aivan mahtava asia kun on tehnyt lapset nuorena, 23vuotiaana oli jo kolme, nyt nuorin jo 22v eli ihan aika mies jo. Lapset kotona oli mahtavaa aikaa ja surin heidän pois muuttoa. Ihmettelin kun yksi ystäväni sanoi minulle että opit siitä vielä nauttimaankin kun perävalot katoaa. En ymmärtänyt laisinkaan tuollaista ajattelua.
    No, kyllä opin, kaikesta huolimatta. Oli viimein aika miehelleni ja meidän yhteisille asioille ja haaveille. Tämä uusi elämän jakso on elämän parhautta, ollut myös parisuhteen parasta aikaa. Parempaa aikaa kuin silloin nuorena. Lapsiakin jopa vähän nolottaa "teinivanhemmat". Nyt minä huutelen mailmalle tämmöiset asiat.  ::)
    En ole koskaan ymmärtänyt sitä suomalaista ajattelua että jokainen surunsa ja onnensa kätkeköön.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    Vs: Päivän positiivinen
    « Vastaus #77 : 18.09.2013 kello on 16:05 »
    Mielenkiintoisia nuo ulkosuomalaisten tarinat Yle Areenassa.  Mutta nuo Etelä-Ameriikan asukit ja heidän kohtalonsa saa surulliseksi.  Itsekkin työskennellyt ulkomailla mutten asunut pitempiä aikoja yhtäsoittoa. Siskoni asunut 35v Hampurissa. Kovasti kaipaa Suomeen. Mutta kun koti on siellä.

• Vieras
    « Vastaus #78 : 18.09.2013 kello on 16:08 »
    Minä vielä kiirehdin tuolta hommistani ja haluan kirjoittaa nyt aika henkilökohtaista, mistä iloitsen aivan suuremmoisesti. Turhakait tämä on mutta menkööt nyt,...

On ollut aivan mahtava asia kun on tehnyt lapset nuorena, 23vuotiaana oli jo kolme, nyt nuorin jo 22v eli ihan aika mies jo. Lapset kotona oli mahtavaa aikaa ja surin heidän pois muuttoa. Ihmettelin kun yksi ystäväni sanoi minulle että opit siitä vielä nauttimaankin kun perävalot katoaa. En ymmärtänyt laisinkaan tuollaista ajattelua.
    No, kyllä opin, kaikesta huolimatta. Oli viimein aika miehelleni ja meidän yhteisille asioille ja haaveille. Tämä uusi elämän jakso on elämän parhautta, ollut myös parisuhteen parasta aikaa. Parempaa aikaa kuin silloin nuorena. Lapsiakin jopa vähän nolottaa "teinivanhemmat". Nyt minä huutelen mailmalle tämmöiset asiat.  ::)
    En ole koskaan ymmärtänyt sitä suomalaista ajattelua että jokainen surunsa ja onnensa kätkeköön.
           Täyttä asiaa  puhut!  komppaan 100%   Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
    • 1299XX
    « Vastaus #79 : 18.09.2013 kello on 17:00 »
    Ihmettelen suuresti. Nyt minä olen vihainen jos tuolei arvostellaan, mikä ei ole edes totta. On nyt päivän negatiivinen. En minä todellakaan ala täällä kertomaan kuinka toimin ja teen.

Huh, huh. Jokainen saa ajatella niinkuin haluaa mutta antakaa ulkosuomalaisten nauttia elämästään ja myös kertoa se. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa ja osaa nauttia siitä, jokaisella on omat tapanasa.

Ensin suutut että sun ulkomailla asumista arvostellaan, mutta itse arvostelet meitä "perussuomalaisiksi", jotka eivät osaa nauttia elämästään.    ::)

Yleistät aika rankasti ja jospa minä vedän nyt sitten siitä herneen nenään.  :-X

Kyllä minä suomalaisena osaan kuule nauttia elämästäni täällä ihan samalla tavalla kuin sinä siellä. Mulla on aivan ihana mies ja aivan ihanat lapset. Lapset on tehty nuorina ja nuoria ollaan vieläkin. Ei meidän "teini-ihastus" ole lasten myötä mihinkään kadonnut. Me ollaan tylsiä kolmekymppisiä jotka pussailee ruokakaupan kassajonossa niin että juniori huutaa vieressä "HYIIII, äiti ja iskä pussaa".
    Me ollaan perhe, joka syö yhdessä, lomailee yhdessä ja katselee telkkaria yhdessä. Me nautitaan Suomen luonnosta, niin järvessä kalastamalla kuin metsäretkilläkin. Kaveripiiriin kuuluu useitakin positiivisia ihmisiä, joiden kanssa voidaan viettää iltaa joko aikuisten kesken tai toisinaan tehdään retkiä lasten kanssa.
    Meillä asuu lasten isovanhemmat 10 km säteellä kaikki. Niiden kanssa ollaan tekemisissä just niin paljon halutaan, joskus enemmän, joskus vähemmän. Lapset pääsee vaikka polkupyörällä mummulaan halutessaan, tai sitten voi mennä puolikin vuotta etten kuule isästäni mitään. Ei ahista yhtään.

Mun puolestani kukin saa asua missä tykkää, mutta mulla on täällä kaikki mitä elämältä haluan. Ja toivon ihaa:n tavoin että myös mun lapset jää tänne ja voin olla myöhemminkin osa heidän ja heidän tulevien lastensa elämää.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #80 : 18.09.2013 kello on 17:53 »

Niin, mutta osataanhan me henkseleitä rämpsyttää, kuin Pikku Pietari sanoessaan: Nämä on tehty Friimannilla.  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #81 : 18.09.2013 kello on 18:19 »
    Ensin suutut että sun ulkomailla asumista arvostellaan, mutta itse arvostelet meitä "perussuomalaisiksi", jotka eivät osaa nauttia elämästään.    ::)

Yleistät aika rankasti ja jospa minä vedän nyt sitten siitä herneen nenään.  :-X

Kyllä minä suomalaisena osaan kuule nauttia elämästäni täällä ihan samalla tavalla kuin sinä siellä. Mulla on aivan ihana mies ja aivan ihanat lapset. Lapset on tehty nuorina ja nuoria ollaan vieläkin. Ei meidän "teini-ihastus" ole lasten myötä mihinkään kadonnut. Me ollaan tylsiä kolmekymppisiä jotka pussailee ruokakaupan kassajonossa niin että juniori huutaa vieressä "HYIIII, äiti ja iskä pussaa".
    Me ollaan perhe, joka syö yhdessä, lomailee yhdessä ja katselee telkkaria yhdessä. Me nautitaan Suomen luonnosta, niin järvessä kalastamalla kuin metsäretkilläkin. Kaveripiiriin kuuluu useitakin positiivisia ihmisiä, joiden kanssa voidaan viettää iltaa joko aikuisten kesken tai toisinaan tehdään retkiä lasten kanssa.
    Meillä asuu lasten isovanhemmat 10 km säteellä kaikki. Niiden kanssa ollaan tekemisissä just niin paljon halutaan, joskus enemmän, joskus vähemmän. Lapset pääsee vaikka polkupyörällä mummulaan halutessaan, tai sitten voi mennä puolikin vuotta etten kuule isästäni mitään. Ei ahista yhtään.

Mun puolestani kukin saa asua missä tykkää, mutta mulla on täällä kaikki mitä elämältä haluan. Ja toivon ihaa:n tavoin että myös mun lapset jää tänne ja voin olla myöhemminkin osa heidän ja heidän tulevien lastensa elämää.

olen ihan samaa mieltä ipsun kans Thumb
    jokainen saa asua ja olla ,kuin tykkää
    mutta en minä ainakaan onneani peitä
    vaikka en sitä nyt jaksa kokoa ikaa toitottaakaan
    mutta ja vaikka meidän lapset ovatkin jo mmailmalla
    ja jopa aika kaukanakin täältä kotoota
    mutta kuitenkin niin likiillä
    että ikävän tullen voin ne nähdä ja suukotella
    ja se jos mikä on onnea  :-*

• Vieras
    « Vastaus #82 : 18.09.2013 kello on 19:30 »
    Taas minut ymmärettiin väärin kun en osaa oikein kirjoittaa mitä tarkoitan mutta samapa se.  :laugh:
    Olen minäkin tietysti nauttinut elämästä Suomessa.  Thumb
    Se tympii kun hyvin usein saa kohdata(muutkin ulkosuomalaiset kokevat samaa) sitä negatiivisuutta siitä jos kertoo tykkäävänsä ja nauttivansa elämästään ulkomailla. Se tuntuu sitten olevan niin paha asia jos kertoo asioiden olevan vaikkapa paremmin. Ei se noin pitäisi olla?

Voi ihana kauppaan oli oikeasti alettu laittamaan jo Joulua, oli pukit ja kalenterit yms. jo jonkin verran laitettu eli se Joulukin jo on ovella.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
    • Porvoo
    « Vastaus #83 : 18.09.2013 kello on 19:48 »
    Ulkomailla asumista arvostan rohkeana ratkaisuna. Matkustelen mielelläni,
    mutta vajavainen kielitaitoni ei riitä työlistymiseen ja sitä kautta ulkomaille
    muuttamiseen ainakaan ennen eläkepäiviä. Ehkä silloin talveksi lämpimään.

Juu, jokainen elää tavoillansa ja löytää omalla tavallaan onnensa.
    Elämäntavat on erilaisia ja onni löytyy eri asioista eri ikäisillä ihmisillä.

Aikansa kutakin elämänvaihetta viitaten lapsiperheen ja varttuneemman
    väen elämätilanteisiin. Ei voi suoraan verrata.

Kyllä meillä myös ollaan onnellisia, kun lapset lähti täältä kotipesästä. Onneahan on just se, että lapset ovat itsenäisiä ja omillaan pärjääviä ja meillä on nyt tämä ihana vapaus ja "uusi nuoruus". Ihanaa on myös kun tulevat käymään, soittelevat ja välillä tarvitsevatkin meitä. Mekin tarvitaan heitä. Kaikki tämähän on onnea ja rakkautta.

Mielestäni tässä on suomalainenkin tapakulttuuri muuttunut. Nuorethan on avoimia onnessaan, ilossaan ja murheissaankin. Niinhän me keski-ikäsetkin ollaan paljon avoimempia kuin omat vanhemmat.
    Kyllä käyn keskustelua paljon ystävien ja työkavereiden kanssa. Ihan kepeätä jutustelua, mutta paljon myös puidaan elämäntilanteita, harmeja ja varsinkin iloja. Ja tämä pätee myös miesten kanssa. Eikä suomalaiset miehet mitään puhumattomia jörriköitä ole.

• Vieras
    « Vastaus #84 : 30.09.2013 kello on 19:52 »
    On luvattu lisää lämpöä suomen syksyyn...ja lähi tulevaisuudessa maapallon keskilämpö nousisi 5-6astetta Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.10.2015 kello on 12:23
    « Vastaus #85 : 30.09.2013 kello on 22:58 »
    ....ja napajäätiköt sulaa, pingviinit ja jääkarhut kuolevat. Merenpinta nousee, alavat ja pienet saarivaltiot jäävät veden alle.

Auts! Anteeks, mutta en voinut olla kommentoimatta  :-[

• Vieras
    « Vastaus #86 : 1.10.2013 kello on 06:49 »
    ....ja napajäätiköt sulaa, pingviinit ja jääkarhut kuolevat. Merenpinta nousee, alavat ja pienet saarivaltiot jäävät veden alle.

Auts! Anteeks, mutta en voinut olla kommentoimatta  :-[
             Voi olla että näin käy! mutta sen vasta tulevat ajat näyttää, ja osaavat ne eläimetkin liikkua sekä sopeutua, saarista pääsee jos tulee tarve! eikä oteta kaikkea ihan täysillä vaikka tutkijat mitä mistäkin kertovat....terve epäilys on hyvästä

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #87 : 1.10.2013 kello on 08:50 »

Sittenkään en asu meren rannalla.  :(

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #88 : 1.10.2013 kello on 10:13 »
    On luvattu lisää lämpöä suomen syksyyn...ja lähi tulevaisuudessa maapallon keskilämpö nousisi 5-6astetta Thumb

Mummovainaalla oli lehmä, joka osasi lentää...

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #89 : 11.11.2013 kello on 16:59 »
    positiivista  :)
    tänään vein apujalat tk:n
    jotta nilkka alkaa pikku hiljaa paranemaan
    ainakin siihen malliin
    ettei tollassii keppei tarvita  Thumb

aurinkokin paistoi
    jopa häikäisten paikoin
    tuolla tiellä suabbilla kursaillessani 
    ja lämintäkin oli muutaman asteen plussalla :)

jotta hyvää alkavaa viikkoa Orgilaisille
    ja jokaiselle yhtä paljon
    kaikkea hyvää toivottelen  Thumb  :-*