Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Päivän positiivinen
ihaa:
No kuten sanoin, itse jos muutan joskus myöhemmin muualle, siis ulkomaille niin toivon että olen voittanut lotossa jotta lapseni ja erityisesti lapsenlapseni voivat nauttia isovanhempiensa seurasta...ettei he jää ilman isovanhempiaan...kä ytännössä tunnen sukulaisteni puolelta heitä jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja se pari kuukautta kesässä ei riitä pienoisille lapsille mitä heidän isovanhempansa ovat täällä Suomessa....mutta toivottavasti he nauttivat siellä, ainakaan heidän poikansa ei siitä nauti että hänen lapsien isovanhemmat ovat poissa heidän arjestaan.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 18.09.2013 kello on 15:03 ---No kuten sanoin, itse jos muutan joskus myöhemmin muualle, siis ulkomaille niin toivon että olen voittanut lotossa jotta lapseni ja erityisesti lapsenlapseni voivat nauttia isovanhempiensa seurasta...ettei he jää ilman isovanhempiaan...kä ytännössä tunnen sukulaisteni puolelta heitä jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja se pari kuukautta kesässä ei riitä pienoisille lapsille mitä heidän isovanhempansa ovat täällä Suomessa....mutta toivottavasti he nauttivat siellä, ainakaan heidän poikansa ei siitä nauti että hänen lapsien isovanhemmat ovat poissa heidän arjestaan.
--- Lainaus päättyy ---
Kaikki ei sovi kaikille.
Oma tyttäreni asui vuosia afrikassa useammassa maassa,nyt jo takaisin suomessa. Toinen suomessa, minä täällä maailmalla nuorimman lapseni kanssa.
Ja tyttärellä on se kauan kaivattu lapsi. Mutta kun molemmat on ikänsä asunut maailmalla, minä ensi kerran pois suomesta heti varuspoikapalvelun jälkeen.
Sitten taas noin reilun viiden vuoden päästä takaisin. Ja taas noin kymmenen suomi vuoden jälkeen pois suomesta.
Ja en oikein usko että lapsenlapsi on jossain jäänyt paitsi ja tuskin minäkään. Aikanaan ensimmäisen avioliiton aikaan opin sen mitä se on kun isovanhemmat asuu liki, ei sopinut minulle, ei tunnu sopivan tyttärelle. Tuntuu oleva korvia myöten täysi äitiään sekä anoppia. Tulee silloin tällöin karkuun hösellystä tänne, kun täällä ei paapota. Nähdään kerran kaksi vuodessa ja elämä on edelleen kaikilla kuvioon kuuluvilla.
Eli ei maailma ole musta valkea.
Soleil:
Ei kaikkien tarvitsekaan muuttaa ulkomaille asumaan mutta on meitä jotka haluamme nähdä ja kokea elämää paljon laajemmin. On ihmisiä jotka eivät tykkää matkailla ollenkaan, on ihmisiä jotka matkailee vain Suomessa mutta on myös ihmisiä jotka haluaa paljon enemmän. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa, kaikki tavat elää on yhtä ainutlaatuisia. Miksi ei voida iloita enemmän toisistamme, eikä arvostella negatiivisesti?
Minun positiivisyys, ei todellakaan tarkoita sitä että minä leuhkisin ja kehuisin asioilla, silloin minut on aivan väärin ymmärretty. Olen vaan avoin ja positiivinen, en perus suomalainen.
Turhan Höpöttäjä:
Jokainen tehköön miten hyväksi katsoo. Meikäläinen on vaan niin kotiseutuhenkinen ja isänmaallinen ettei ulkomailla asuminen miellytä. -70 luvun alussa onni potkaisi, ettei tarvinnut lähteä leivän perässä Ruotsiin. Vaan "pääsin" töihin pääkaupunkiseudulle . Sitten puolentoista vuoden päästä onni potkaisi uudestaan, ja pääsin Kuopioon. Synnyin seudullekkin ehkä olisin voinut muuttaa, mutta ei antanut "arvo" kopata sieltä töitä toisten nokan edestä, jotka oli siellä leipäpuuta koko ajan vartonut. ...Kaikki hyvin. Thumb
aaoulusta:
--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 18.09.2013 kello on 15:28 ---Ei kaikkien tarvitsekaan muuttaa ulkomaille asumaan mutta on meitä jotka haluamme nähdä ja kokea elämää paljon laajemmin. On ihmisiä jotka eivät tykkää matkailla ollenkaan, on ihmisiä jotka matkailee vain Suomessa mutta on myös ihmisiä jotka haluaa paljon enemmän. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa, kaikki tavat elää on yhtä ainutlaatuisia. Miksi ei voida iloita enemmän toisistamme, eikä arvostella negatiivisesti?
Minun positiivisyys, ei todellakaan tarkoita sitä että minä leuhkisin ja kehuisin asioilla, silloin minut on aivan väärin ymmärretty. Olen vaan avoin ja positiivinen, en perus suomalainen.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on hyvin ajateltu.....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta