Tekniikkakeskustelut > Alde

Tunturikytkin Alde 3010:seen?

<< < (3/10) > >>

Beedro:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  1.08.2013     kello on 16:41 ---'
Ei se mitään 12:sta volttia kytke, vaan oikosulkee nuo 2 pinniä ext liittimestä. Tällöin ALDE ymmärtää että Lämpö päälle ja taas kun pinneistä poistuu oikosulku lämmitys katkeaa.

--- Lainaus päättyy ---

Vielä rautalangasta kun tälläinen tumpelo olen. Tarvitseeko minun 3010 Aldeni käynnistyäkseen verkkovirran saatuaan muuta kuin oikosulun ext- liittimeen?

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Beedro -  1.08.2013     kello on 17:44 ---Vielä rautalangasta kun tälläinen tumpelo olen. Tarvitseeko minun 3010 Aldeni käynnistyäkseen verkkovirran saatuaan muuta kuin oikosulun ext- liittimeen?

--- Lainaus päättyy ---
Tavasin sinun kysymystä mutta en nyt pääse jyvälle mitä haet joten kertaan miten se mulla toimii  :)
-Vaunusta menee tolppaan kaapeli eli sähköä on saatavana heti kun tuo lämmitin sitä tarvii.
-Paneelissa näkyy valitut parametrit koskien lämmitysmuotoa ja lämpötilaa mutta järjestelmä on Off tilassa koska olet kännykällä sen Off tilaan soittanut.Eli sinulla pitää olla 12 voltin järjestelmässä  virrat koska muuten paneelikin menee täysin pimeäksi joten ei toimi.
- Kun tuo probyten laatikko on kytketty releliitännästä sinne digipaneelin taakse sellasella 2 napasella piuhalla jossa on sopiva liitin sinne takapuolen tinneihin niin kuten 2envaihda  sanoi niin tuo poksi oikosulkee nuo karvat joten lämmitin kytkeytyy päälle ja taas kun soitat sen pois niin rele vapautuu ja kytkentä häviää joten lämmitin sammuu.
Muuta et siis tosiaan tarvitse.Tuo boksi+nokialainen johon se kuulokeliitäntä voi kytkeä+piuha sinne panelin takapuolelle EXT liitäntään.Sitten valitset sieltä paneelin valikosta EXT (ON) asentoon jolloin se alkaa haistella tuohon väylään tulevia komentoja.
Simple as that.
Jospa tuo nyt tuli riittävän sekavasti selitettyä ;D
Vaihdellaan puh.numerot jos tarvit jelppiä. Thumb

K.E.V:
Ei  ;D Tai pitäähän sinun laittaa ulkoinen ohjaus päälle sun paneelista. Lisäksi en tieddä mitä kaikkea kytkimiä Detskussa pitää valmiiksi käännellä. Sun on helppuo testaa tuo vaikkapa tietokoneen emolta tms löytyvällä oikosulkukappaleell a.. Sen tunget siihen pinnien päälle kun EXT on valittuna, kuuluis lähteä tulille heti

Eihän tuo Jushinkaan masiina tee muuta kuin soittosignaali tulee kuulokeliitännästä ja silloin rele vetää > jää pitoasentoon > kytkee Alden päälle .

Caravan control esim ohjaa tuota , se tekee kyllä kaikkea muutakin. Voit säätää lämmöt sillä , kytkeä siihen gps:n, jääkaapin, siinä on murtohälytin jne, lähettelee vielä raportteja jotat kaikki ok ja esim verkkovirtasyöttö kunnossa  Thumb

Beedro:
Sitä yritin vielä selvittää kun tossa vaunussa on ihan mekaaninen 12v pääkytkin, että eihän pannu käynnistyäkseen tarvitse 12v jännitettä. Vai pitääkö 12v pääkytkin olla jatkossa aina on- asennossa ja muistaa huolehtia kaikki valot ja vehkeet pois päältä?

Joka tapauksessa tollanen Jushin linkittämä laite pitää laittaa tilaukseen.

K.E.V:
Ainakin omissa laitteissani tuo taulun 12v pääkytkin jättää lämppärin rauhaan.  Jostain olen kuullut että "kirkon katolla oleva sähkömies Lucas" on sekaantunut Detskun sähköihin, eli ovat kuin englantilaisessa autossa. Ehkä tuo on panettelua, en tiedä  ;)

Joku täällä kirjoitteli asiasta, että maahantuoja tehnyt 12v sähköjä, ei missään kytkentäkaavioita , eikä edes takuuhuolto tiennyt mikä johto menee mihin. Oletettavasti sinulla olisi jo tehdastekoinen ja siitä kytkentäkaavio ohjekirjassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View