Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Upo mobilife käynnistys vaikeudet ja kylmenee huonosti??
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: knoj - 15.08.2013 kello on 08:55 ---Terve. Ongema on hyvin samanlainen oman jääkaapin kanssa. Kaappi ei halua syttyä piezolla. Olen tarkastanut polttimen, näyttää puhtaalta. Samoin pakoputki. Kaasua tulee ja yleensä kuuluu paukahdus kun piezoa painaa, mutta tämän jälkeen ei tapadu enää mitään. Jos sytytän kaasusytyttimellä toimii kaikki OK. Vaikuttaa kuin kipinä olisi hyvä, kun kaasu ei ole päällä, mutta kun kääntää kaasun päälle niin kipinä olisi pienempi. Olen myös kokeillut uudemmalla piezolla, mutta tulos on sama. En tiedä, karkaako osa tehosta huonon piezon johdon takia. Voisiko johdon vaihtaa auton sytytystulppa-johdolla? Varmaan joku väittää ettei sytytystulppa-johto kestä lämmön, mutta kuinka sitten sähkön syöttökaapeli kestää, sehän on ihan tavallinen kaapeli?
Kaappi ei ole ihan uusi, vuoden -87 Soliferissa, mutta kun se on sytytetty, niin kymenee ihan hyvin. Kaappi olisi tietysti aika vaihtaa vähän uudempaan, koska putkisto takana on aika ruosteinen. Mutta tämä saa toistaiseksi kelvata.
--- Lainaus päättyy ---
Karstaa palopesän päällä. Kipinä iskee väärään kohti. Tai kipinä kärki väärässä asennossa. :)
knoj:
Kiitos vastauksista.
Kaappi kyllä kylmenee, kunhan se saa palaamaan. Ja sähköllä toimii hyvin. Mutta se syttyminen!!!
Karstaa ei ole. "Kipinä iskee väärään kohti" , mihin se kuuluu iskeä? "Tai kipinä kärki väärässä asennossa", eihän sitä saa kuin yhteen asentoon, onko se sitten väärä?
En ymmärrä, kuinka näin yksinkertainen asia voi olla niin vaikea (ei ainoastaan mulle, vaan näyttää olevan myös monelle muulle).
K.E.V:
Johan sanoin aiemmin, osta se patteripiezo. Sun vanha renkutettava antaa pientä kipinää.
ps Kyllä se kipinäkärki on voinut taipua vinoon, jolloin kärkiväli liian suuri. Sen voi suoristaa ihan pihdeillä varovasti .
Näihin viankuvauksesta sivuun meneviin neuvoihin täällä(kin) saa tottua :laugh:
knoj:
OK, OK kahtaenvaihda, tilaus on tehty. Saa nähdä, paraneeko?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: knoj - 16.08.2013 kello on 07:29 ---Kiitos vastauksista.
Kaappi kyllä kylmenee, kunhan se saa palaamaan. Ja sähköllä toimii hyvin. Mutta se syttyminen!!!
Karstaa ei ole. "Kipinä iskee väärään kohti" , mihin se kuuluu iskeä? "Tai kipinä kärki väärässä asennossa", eihän sitä saa kuin yhteen asentoon, onko se sitten väärä?
En ymmärrä, kuinka näin yksinkertainen asia voi olla niin vaikea (ei ainoastaan mulle, vaan näyttää olevan myös monelle muulle).
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin monessa jääkaappimallissa kipinä iskee liekkivahtiin, mutta olen nähnyt myös kärkiä jotka iskevät arinaan. En tosin tunne eri kaappimalleja niin hyvin, että tietäisin mikä mitäkin tekee. :-[
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta