Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Raha
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 28.07.2013 kello on 18:48 ---Syntymä kotoa lähtiessäni -73 tein saman päätöksen. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Rahamiehiä jos Kuopiosta pystyy ostamaan kerrostaloasunnon riihikuivalla. Thumb
kaarina:
Karen kateellisuus-ajatusten innoittamana ajattelin uskaltaa tunnustaa, että itse pidän kateutta rakentavana tunteena. Minulle se nimittäin kertoo siitä, että on asioita, mitä kohden haluaisin itsekin pyrkiä tai mitä tavoitella.
Esimerkkinä jos vaikka kuulen jonkun lähteneen puoleksi vuodeksi pyöräilemään ympäri koko Euroopan tai Aasian, olen hyvin kateellinen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että haluaisin siltä pyöräilijältä hänen juttuaan pois, vaan kertoo minulle itselleni minusta itsestäni ja omista tarpeistani..minäki n siis haluaisin niin paljon aikaa, että voisin noin tehdä..
Tuo oli toisaalta liian simppeli esimerkki, koska kuvasi täsmälleen omia tarpeitani, useimmiten toisen tekemiset eivät suoraan ole omia halujani, mutta antavat aina minulle ivitteitä, osoittavat suuntaa siitä, mitä itsekin kaipaisin.
Kuuntelen siis minussa heräävää kateuden tunnetta huolella, ja yritän selvittää sen pohjalta löytyvän asian. Silloin voin työstää sitä, tai tiedostaa, että juuri nyt tuo ei onnistu kohdallani, ja sekin on hyvä havainto.
Tämän olen opettanut lapsillemmekin ja ystäväpiirieissämme kaikki tietävät, että voi sanoa olevansa kateellinen, eikä silti heidän juttujaan kukaan halua heiltä ottaa pois:)
t.Kaarina
vippe:
Nollasta alotettiin ja ny on jo miljoona velkaa ;D ..No okei..hiuka liiottelin .. Ei ole vielä rahaa jääny säästöön et olis mitään pystyny isompaa hankkiin ilman Nordean apua. Virheitä useita tehny ja niist oppinu joten ei toi raha ole tod ykkönen onnellisuus mittarisa..varsinki kun tässä ihmisten terveyttä on koeteltu.
Toki siitä plottovoitosta haaveilee, mut meikäläisen surkealla tuurilla jos semmose sais ni varmasti kualis sydikseen ku peljästyis niimpal. Rikkaampana koen itseni, kun on ystäviä ja rakkaita lähellä ja hekin voivat hyvin.
winemaker:
Kaikenkaikkiaan, raha on vain väline elämän toteuttamiseen. Joko hyvin tai huonosti ja siltä välitä. Mutta välttämätön, valitettavasti.
Jaa´a, mitä olis elämä ydinsodan jälkeen ! Arvot varmaan eri mitoissa.
:)
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 28.07.2013 kello on 18:55 ---Rahamiehiä jos Kuopiosta pystyy ostamaan kerrostaloasunnon riihikuivalla. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Eikö sitä ole jotain vuokra-asuntojakin?? Ja silloin kannetaan rahaa"porvarin" taskuun? :D ;D
No enpä tiedä enkä tunne tapausta tarkemmin, kunhan kysyin!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta