Tekniikkakeskustelut > Projektit
Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)
kuusaan.matti:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 28.07.2013 kello on 22:53 ---Jos varmasti kestävän haluat niin tervaa se. Muutoin joku öljypohjainen puunsuoja home estolla varmasti on parempi kuin ei mitään..
--- Lainaus päättyy ---
Tervaamista kannatan!
Se kestää ajossa vesisuihkun, mutta päästää ulos kosteuden.
Muuten oon sitä mieltä, että helpompiakin projekteja olisi, mutta toisaalta kunnioitan yritystä. Tonnilla tuota ei kyllä saa nippuun, jollei saa lahjuksia, toivotaan niitä!
Orggistahan tuosta ei saa... Tuosta vois helpoimmin tehdä ihan omanmallisen vaunun, kunnon foamlevyillä, uusilla pelleillä jne. Alusta ja paperit vaan käyttöön, kaikki lahonnut uusiksi.
Vaikka semmosen Airstreamin näköisen.
Mutta tämä on vaan mun mielipide...
m
K.E.V:
Peltiä voit kysyä vaikka > http://www.prcaravan.fi/
jorma:
Joskus noita vanhoja vaunuja tuunailin, niin pohjaan vaunun alle vetelin tervankusta alustamassa ruiskulla.Kaikkihan tietää mitä tervankusi on.
Sitten sisäpuolelle , varsinkin kaikkiin nurkkiin vanhanajanpuunkuull otusöljyä (valm.Sateenkaari)johon lisätään sinkkivalkoista, joka toimii homeen estona.
Monia vuosia olen seurannut joitakin näistä ja hyvin ovat vuosien saatossa kestäneet.
Tietenkin jos vuosikymmenet aikoo vaunua pitää, niin käsittelyt kannattaa uusia.
Niin ja kyllä nämä edellämainitut toimenpiteet voi tehdä nuorempaankin vaunuun. Tulee raikas haju. :)
Desibeli:
Olen tuossa laskenut vähän asuntovaunuun menevää budjettia.
Ei näyttäis tonnilla saavan mitään aikaan.
vanerit 750
Lattiamatto 100
terva 25
ajovalot 6 kpl 50
akku 110
wc allas 50
hanat ja letkut 60
vesipunppu 10
eristeet 135
wc istuin 70
jääkaappi 450
kaasupullo 70
kattoluukut 200
hella ja allas 80
sammutin 40
yht 2200
Lisäksi tarvitaan
ikkunat ja tiivisteet(vanhat huonossa kunnossa)
ilmanvaihtoventtiil it kattoon
kunnoliset renkaat
lämmitys kuntoon (taitaa mennä kattilakin vaihtoon, kiertovesipumppu)
Toivottavasti vanhoja pattereita voi käyttää.
Sisälle kalusteet
kaikenmaailman pientä sälää tarvitaan ruuveja ja muita nippeleitä, mitä ei oikein osaa laskea etukäteen.
Penkkien patjat
Mitäköhän muuta tarvitaan?
Mutta ei vielä tässä vaiheessa lannistuta. venytetään aikataulua, niin ei kerralla tule niin kalliiksi.
Yllättävää kyllä, ettei tästä vanhasta vaunusta saanut paljoakaan hyödynnettyä
Etulamput voinee käyttää uudestaan. Pellit ja alusta. patterit.
- Desibeli
Rölli:
Va jos sillee aattelee ni ei siihe hintaan saakkaa "uutta" vaunua.. ja saapaha kerralla mieleiseksi tuunatun, mutta kokekemuksesta sanosin heti eka vuojen reissattua sen huomaaa muuttaneen muotoaan.. ei sitä kerralla ossaa tehä mieleistä, ei välttämättä iha kokonaan kannata yrittääkkään tehä heti valmista ennenku muutama reissu tehtynä ni huomaa mitä pitäs olla toisin
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta