Tekniikkakeskustelut > Projektit
Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)
Desibeli:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 19.05.2015 kello on 10:25 ---Jos kiertovesipumpun moottori pyörii, pyöriikö pumpun siivet.
--- Lainaus päättyy ---
Pyörii.
Lämmittimen ylemmässä vesiputkessa, joka lähtee pattereille on ilmausputki joka menee paisuntasäiliöön.
Tästä pienestä putkesta tulee vettä. Eli kiertää ainakin pannun kautta. Jossain mutkassa taitaa vaan olla ilmaa, joka estää veden kiertämisen patteriverkostossa.
Olen kyllä aukonut pattereista liitoksia ja valuttanut vättä ja ilmaa pois, mutta ei vain lähde toimimaan.
Pohjaropustakin olen laskenut vettä pois ja samalla uutta laittanut paisuntasäiliöön. Sekä pumppu päällä että ilman.
Yritetään vielä. Kattoluukun sain hommattua. Uuden ostin.
- Desibeli
nestori78:
Mulla oli samaa vaivaa 82 polarissa, lämppäri päälle ja Porista Turkuun matka niin perillä toimi hyvin.
Yrjö:
Jos reilun kokoisen puutarhaletkun liittäisi, ja päästäisi reilusti vauhdilla läpi. Ehkä vaikeinta liittää pannu takaisin, ettei mene ilmaa?
Kupari kierukoita ilmannut tällai.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 19.05.2015 kello on 18:50 --- Jos reilun kokoisen puutarhaletkun liittäisi, ja päästäisi reilusti vauhdilla läpi. Ehkä vaikeinta liittää pannu takaisin, ettei mene ilmaa?
Kupari kierukoita ilmannut tällai.
--- Lainaus päättyy ---
Jos siellä patteriputken päässä on kalkkia niin paljon, että on tukos niin ei siihen auta muu kuin kumiletku irti ja kovertaa kalkki pois. Vanhoissa vaunuissa kyseistä ongelmaa on aika paljon.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 19.05.2015 kello on 19:03 ---Jos siellä patteriputken päässä on kalkkia niin paljon, että on tukos niin ei siihen auta muu kuin kumiletku irti ja kovertaa kalkki pois. Vanhoissa vaunuissa kyseistä ongelmaa on aika paljon.
--- Lainaus päättyy ---
Toimiiko/ uskaltaako kokeilla vahvaa sitruunahappoliuost a tuohon. Kuumana kaataa sen järjestelmään ja antaa kiertää
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta