Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!

<< < (8/13) > >>

Soleil:

--- Lainaus käyttäjältä: caddis - 25.07.2013     kello on 08:36 ---Mielestäni on ihan typerää rajoittaa matkustamista vaikkapa Baltian läpi syystä että pelkää rosvoja. Rosvoja on täällä Suomessakin, jos huono tuuri kohdille sattuu. Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta. Mutta jos huono tuuri käypi kohdalle, ryöstetyksi voi joutua ihan missä vaan. Onneksi vakuutus korvaa osan...

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä juuri noin! Thumb

Kyllähän me kaikki tiedämme että sieltä vaunusta/autosta löytyy rosvolle varastettavaa. Turha niitä on piiloon survoa. Tietysti raha, passit ja tärkeät paperit tietokoneen jossa on omia juttuja voi kuljettaa mukana.
Verhot kiini vain, ettei rosvolla herää kiinostus. Ja ne tuplalukot ovat hidaste, Fiammat ja etuovissa merkkikohtaiset avaimella lukkoon laitettavat lisälukot, hyvä on olla.

caddis:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 25.07.2013     kello on 08:42 ---Miten pariskunta tekee kaikkensa. Isäntä jää kulkimeen vahtiin ja emäntä käy kaupassa. Joopa, joo. Lomasta ja rentoutumisesta on kuitenkin kysymys, eikä kotiin tultua, elämysten kertomisesta kateellisille naapureille.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Vaimon kanssa minäkin nykyään olen reissaillut. Teen kaikkeni esimerkiksi siten, että en vielä Tallinnassa pysähdy ostoksille, vaan ajelen pinemmille paikkakunnille - siellä on halvempaakin. Myös leirintäalueilta voi käydä ostoksilla kävellen tai pyöräillen. Auton pa supermarketeissa mahdollisimman näkyville paikoille. Ei siellä kuitenkaan ole ryöstöjä niin yleisesti että kenenkään olisi järkevää rajoittaa matkustamistaan sen takia. Miksi et muuten pelkää ryöstöjä, kun matkustat ulkomaille lentäen?

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: caddis - 25.07.2013     kello on 08:36 ---Mielestäni on ihan typerää rajoittaa matkustamista vaikkapa Baltian läpi syystä että pelkää rosvoja. Rosvoja on täällä Suomessakin, jos huono tuuri kohdille sattuu. Myös esimerkiksi Pohjois-Norjassa on tänä kesänä ryöstetty tienvarsille jätettyjä autoja Karasjoen ympäristössä. Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta. Mutta jos huono tuuri käypi kohdalle, ryöstetyksi voi joutua ihan missä vaan. Onneksi vakuutus korvaa osan...

--- Lainaus päättyy ---
Ainakaan minä en ole kehoittanut välttämään tuota baltian läpiajoa. Itse mennyt ensimmäisen kerran läpi -90 luvun alussa. Sitä ennen jo mm jugoslaviassa käynyt. Taas myöhemmin ajellut moneen kertaan, myös Romania.Bulgaria,Serbia,Bosnia-Hertzegovina,Albania,Montenegro jne. Eikä silti ongelmaa. Vältän kauppakeskuksia vaunu perässä. Moniin niihin on hankalaa edes mennä yhdistelmän kanssa. Sama koskee länsipuolta.

Soleil:
Niin juuri noin kun,  kahtaenvaihdakin sanoo. Thumb

Eka reissu on mekin tehty itä-Euroopan puolelle olikohan 1993 ja pienten lasten kanssa, ikäni puolesta ei aijemmin.
Minä koen ihan velvollisuudeksi valistaa ihmisiä sillä etteivät ulkomaat ole pelon kohde vaan suuren kokemuksen ja ilon kohde. Kun vaan osaisin sen hyvin sanoa.
Niin monet asiat ovat vielä paremmin kuin siellä koto Suomessa, mailmalla. Sanon kun oikeasti tiedän niin olevan.

Ikävähän se on jonka kohdalle se huono tuuri sattuu mutta,...siitä vaan seikkailuja jatkamaan.
Turhaa minä höpisen. Sanon taas tämän, toivon jokaiselle matkustamisesta suuria kokemuksen ja ilon hetkiä, en epäluulon ja pelon hetkiä!

caddis:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 25.07.2013     kello on 09:09 ---Niin juuri noin kun,  kahtaenvaihdakin sanoo. Thumb

Eka reissu on mekin tehty itä-Euroopan puolelle olikohan 1993 ja pienten lasten kanssa, ikäni puolesta ei aijemmin.
Minä koen ihan velvollisuudeksi valistaa ihmisiä sillä etteivät ulkomaat ole pelon kohde vaan suuren kokemuksen ja ilon kohde. Kun vaan osaisin sen hyvin sanoa.
Niin monet asiat ovat vielä paremmin kuin siellä koto Suomessa, mailmalla. Sanon kun oikeasti tiedän niin olevan.

Ikävähän se on jonka kohdalle se huono tuuri sattuu mutta,...siitä vaan seikkailuja jatkamaan.
Turhaa minä höpisen. Sanon taas tämän, toivon jokaiselle matkustamisesta suuria kokemuksen ja ilon hetkiä!

--- Lainaus päättyy ---

Olen samaa mieltä kanssasi. Itse pelkään näissä karavaanari hommisa eniten, että en saa yöllä nukuttua metelin esim. kännisten örinän takia. Tällaisia öitä olen joutunut kokemaan eniten valitettavasti Suomessa. Kaikkein eniten pelkään kuitenkin humppamusiikkia ja/tai karaokea ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View