Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 25 Jul 2013
  • Samaa mieltä itsekin, jos on joskus intoa lähteä eurooppaan niin en koskaan tule ajamaan sinne baltian kautta, politiikkakin on omalta osaltaan jarruttamassa ajohimoa tuolta kautta.  ;D

    Riittävästi kun sotkee politiikkaa tai muita kulttuurijuttuja niin voi hyvin joutua valikoimaan noita ulkomaankohteita, voi laittaa sitten niitäkin rahoja vaikka kulkimiin.   8)

    Kyllä ne siellä Virossakin on ymmärtäneet Fiiliksen päälle. Iso integroitu matkailuauto tietää omaisuutta sisällään.

    No Saksaanko sitten.  ::)

    Oli siellä Fiiliskukassa emännän vanha digipokkari, sen veivät ilman laturia. Vahinko tuli lähinnä muistikortissa. Jos ja kun, joskus menen kulkimella Suomalaisten ihannoimalle ulkomaan reissulle. Joudun miettimään miten autoon tunkeutuminen estetään. Paras olisi ehkä ovien jättäminen selälleen, ei tulisi vaurioita ja rosmo luulisi jonkun olevan sisällä. Mutta kuitenkin olkoon vielä meikäläisen ulkomaan reissut lentämällä tapahtuvia ruuan, juoman ja nähtävyyksien nauttimis reissuja.  ;D ;D
  • #32 kirjoittanut caddis 25 Jul 2013
  • Mielestäni on ihan typerää rajoittaa matkustamista vaikkapa Baltian läpi syystä että pelkää rosvoja. Rosvoja on täällä Suomessakin, jos huono tuuri kohdille sattuu. Myös esimerkiksi Pohjois-Norjassa on tänä kesänä ryöstetty tienvarsille jätettyjä autoja Karasjoen ympäristössä. Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta. Mutta jos huono tuuri käypi kohdalle, ryöstetyksi voi joutua ihan missä vaan. Onneksi vakuutus korvaa osan...
  • #33 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 25 Jul 2013
  • Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta.

    Miten pariskunta tekee kaikkensa. Isäntä jää kulkimeen vahtiin ja emäntä käy kaupassa. Joopa, joo. Lomasta ja rentoutumisesta on kuitenkin kysymys, eikä kotiin tultua, elämysten kertomisesta kateellisille naapureille.  ;)
  • #34 kirjoittanut Soleil 25 Jul 2013
  • Montakohan tuollaista karavaanariin kohdistunutta rikosta on nyt Tallinassa tapahtunut kesän aikana?
    Varmasti Tallinna on riski altis paikka, altiimpi kuin yleensä paikat. Ajattelen kuitenkin, että tuo on vain huonoa tuuria, eikä kannata yleistää. Kannataa vain lähteä reissailemaa kaikesta huolimatta. Eikä siitä reisaamisesta kyllä mielestäni tule mitään jos vaunussa/autossa pitää jonkun olla vartiossa koko ajan. Eikä kotiinkaan kannata jäädä.

    Vuonna 2000 kun meidän asuntoauto tyhjennettiin Budabestin huvipuiston porttien edessä (ainut kerta) meillä oli paljon enempi onnea kuin Suomessa naapurin tuttavalta hävisi koko auto.  ;)

    En ole nyt yli kahden vuoden aikana kuulut yhdestäkään varkaudesta täällä etelässä. Turvallisempana koen täällä oloni kun synnyinmaassani kun tiedän millainen esim. nuoriso täällä on. Tuo on aivan totta.

    Tottakai normaalia varovaisuutta ajattelen ja ovissa on tuplalukot ja Kisutkin kun olemme jossakin, ovat tilavissa häkeissään lukkojen takan. Mikään tavara ja esine ei ole edes niin arvokas kuin Kissat. Olisihan se aivan hirveätä jos Kisut vietäs mutta tuolekkaan pelolle ei voi antaa valtaa. Silloin jäisi niin moni asia näkemättä ja kokematta suomalaisilla karavaanareilla mailmalla.  Thumb

  • #35 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 25 Jul 2013
  • Montakohan tuollaista karavaanariin kohdistunutta rikosta on nyt Tallinassa tapahtunut kesän aikana?
    Varmasti Tallinna on riski altis paikka, altiimpi kuin yleensä paikat. Ajattelen kuitenkin, että tuo on vain huonoa tuuria, eikä kannata yleistää. Kannataa vain lähteä reissailemaa kaikesta huolimatta. Eikä siitä reisaamisesta kyllä mielestäni tule mitään jos vaunussa/autossa pitää jonkun olla vartiossa koko ajan. Eikä kotiinkaan kannata jäädä.

    Vuonna 2000 kun meidän asuntoauto tyhjennettiin Budabestin huvipuiston porttien edessä (ainut kerta) meillä oli paljon enempi onnea kuin Suomessa naapurin tuttavalta hävisi koko auto.  ;)

    En ole nyt yli kahden vuoden aikana kuulut yhdestäkään varkaudesta täällä etelässä. Turvallisempana koen täällä oloni kun synnyinmaassani kun tiedän millainen esim. nuoriso täällä on. Tuo on aivan totta.

    Tottakai normaalia varovaisuutta ajattelen ja ovissa on tuplalukot ja Kisutkin kun olemme jossakin, ovat tilavissa häkeissään lukkojen takan. Mikään tavara ja esine ei ole edes niin arvokas kuin Kissat. Olisihan se aivan hirveätä jos Kisut vietäs mutta tuolekkaan pelolle ei voi antaa valtaa. Silloin jäisi niin moni asia näkemättä ja kokematta suomalaisilla karavaanareilla mailmalla.  Thumb

    Entten tentten, teelika mentten. Ryöstävät kulkimen, tai sitten ei. Tuurilla laivatkin seilaa.  :D
  • #36 kirjoittanut Soleil 25 Jul 2013
  • Mielestäni on ihan typerää rajoittaa matkustamista vaikkapa Baltian läpi syystä että pelkää rosvoja. Rosvoja on täällä Suomessakin, jos huono tuuri kohdille sattuu. Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta. Mutta jos huono tuuri käypi kohdalle, ryöstetyksi voi joutua ihan missä vaan. Onneksi vakuutus korvaa osan...

    Hyvä juuri noin! Thumb

    Kyllähän me kaikki tiedämme että sieltä vaunusta/autosta löytyy rosvolle varastettavaa. Turha niitä on piiloon survoa. Tietysti raha, passit ja tärkeät paperit tietokoneen jossa on omia juttuja voi kuljettaa mukana.
    Verhot kiini vain, ettei rosvolla herää kiinostus. Ja ne tuplalukot ovat hidaste, Fiammat ja etuovissa merkkikohtaiset avaimella lukkoon laitettavat lisälukot, hyvä on olla.
  • #37 kirjoittanut caddis 25 Jul 2013
  • Miten pariskunta tekee kaikkensa. Isäntä jää kulkimeen vahtiin ja emäntä käy kaupassa. Joopa, joo. Lomasta ja rentoutumisesta on kuitenkin kysymys, eikä kotiin tultua, elämysten kertomisesta kateellisille naapureille.  ;)


    Vaimon kanssa minäkin nykyään olen reissaillut. Teen kaikkeni esimerkiksi siten, että en vielä Tallinnassa pysähdy ostoksille, vaan ajelen pinemmille paikkakunnille - siellä on halvempaakin. Myös leirintäalueilta voi käydä ostoksilla kävellen tai pyöräillen. Auton pa supermarketeissa mahdollisimman näkyville paikoille. Ei siellä kuitenkaan ole ryöstöjä niin yleisesti että kenenkään olisi järkevää rajoittaa matkustamistaan sen takia. Miksi et muuten pelkää ryöstöjä, kun matkustat ulkomaille lentäen?
  • #38 kirjoittanut K.E.V 25 Jul 2013
  • Mielestäni on ihan typerää rajoittaa matkustamista vaikkapa Baltian läpi syystä että pelkää rosvoja. Rosvoja on täällä Suomessakin, jos huono tuuri kohdille sattuu. Myös esimerkiksi Pohjois-Norjassa on tänä kesänä ryöstetty tienvarsille jätettyjä autoja Karasjoen ympäristössä. Itse teen kaikkeni aina, etten anna rosmoille tilaisuutta. Mutta jos huono tuuri käypi kohdalle, ryöstetyksi voi joutua ihan missä vaan. Onneksi vakuutus korvaa osan...
    Ainakaan minä en ole kehoittanut välttämään tuota baltian läpiajoa. Itse mennyt ensimmäisen kerran läpi -90 luvun alussa. Sitä ennen jo mm jugoslaviassa käynyt. Taas myöhemmin ajellut moneen kertaan, myös Romania.Bulgaria,Serbia,Bosnia-Hertzegovina,Albania,Montenegro jne. Eikä silti ongelmaa. Vältän kauppakeskuksia vaunu perässä. Moniin niihin on hankalaa edes mennä yhdistelmän kanssa. Sama koskee länsipuolta.
  • #39 kirjoittanut Soleil 25 Jul 2013
  • Niin juuri noin kun,  kahtaenvaihdakin sanoo. Thumb

    Eka reissu on mekin tehty itä-Euroopan puolelle olikohan 1993 ja pienten lasten kanssa, ikäni puolesta ei aijemmin.
    Minä koen ihan velvollisuudeksi valistaa ihmisiä sillä etteivät ulkomaat ole pelon kohde vaan suuren kokemuksen ja ilon kohde. Kun vaan osaisin sen hyvin sanoa.
    Niin monet asiat ovat vielä paremmin kuin siellä koto Suomessa, mailmalla. Sanon kun oikeasti tiedän niin olevan.

    Ikävähän se on jonka kohdalle se huono tuuri sattuu mutta,...siitä vaan seikkailuja jatkamaan.
    Turhaa minä höpisen. Sanon taas tämän, toivon jokaiselle matkustamisesta suuria kokemuksen ja ilon hetkiä, en epäluulon ja pelon hetkiä!
  • #40 kirjoittanut caddis 25 Jul 2013
  • Niin juuri noin kun,  kahtaenvaihdakin sanoo. Thumb

    Eka reissu on mekin tehty itä-Euroopan puolelle olikohan 1993 ja pienten lasten kanssa, ikäni puolesta ei aijemmin.
    Minä koen ihan velvollisuudeksi valistaa ihmisiä sillä etteivät ulkomaat ole pelon kohde vaan suuren kokemuksen ja ilon kohde. Kun vaan osaisin sen hyvin sanoa.
    Niin monet asiat ovat vielä paremmin kuin siellä koto Suomessa, mailmalla. Sanon kun oikeasti tiedän niin olevan.

    Ikävähän se on jonka kohdalle se huono tuuri sattuu mutta,...siitä vaan seikkailuja jatkamaan.
    Turhaa minä höpisen. Sanon taas tämän, toivon jokaiselle matkustamisesta suuria kokemuksen ja ilon hetkiä!

    Olen samaa mieltä kanssasi. Itse pelkään näissä karavaanari hommisa eniten, että en saa yöllä nukuttua metelin esim. kännisten örinän takia. Tällaisia öitä olen joutunut kokemaan eniten valitettavasti Suomessa. Kaikkein eniten pelkään kuitenkin humppamusiikkia ja/tai karaokea ;)
  • #41 kirjoittanut ihaa 25 Jul 2013
  • Silloin jäisi niin moni asia näkemättä ja kokematta suomalaisilla karavaanareilla mailmalla.  Thumb

    Mutta niin saa jäädäkin, ei mulla vaan ole mitään himoa ulkomaille, ainoastaan Tanskan Legolandissa olisi tarkoitus käydä joko ensi kesänä tai sitä seuraavana. Jos ei tule siihen mennessä lähdettyä tuskin lapset enää sinne myöhemmin haluavatkaan.

    Suomen kesä on niin hieno sateistaan huolimatta ettei sen neljän lomaviikon aikana kyllä kovin suurta himoa ulkomaille ole ja kun nyt vaan sattuu olemaan enempi tällainen koti-ihminen, hankala silloin on nauttia ulkomailla, tuolla Norjan reissullakin alkoi huomaamaan aika nopeasti että kotiin on päästävä jotta kerkiää olla lomalla myös kotona jossa nyt on sitten myös jo nautittukin viikon ajan, tai oikeastaan jo toinen viikko kun sen Norjan reissun jälkeen oltiin vajaa viikko kotona ja sitten lähdettiin kiertämään kotimaata, lähinnä tuonne etelä-Suomeen mutta tällä viikolla nauttien siten täällä kotona että vaimo on käynyt metsässä mustikoita poimien ja minä muita pihahommia tehden.

    Ehkä niitä reissuja miettisi enempi jos tuota lomaakin olisi enempi kuin nuo neljä viikkoa, sama määrä lomapäiviä kuin lapsilla koulusta niin sitten voisi miettiä jotain muutakin mutta ei näillä viikoilla. Ja kun kiinnostus on muussa kuin reissailuissa ulkomailla, kesälomilla on mukava kiertää myös sukulaisten ja tuttavien luona jotka on levittäytyneet tuonne etelä-Suomeen, milloin heidänkään luona kävisi kun normaaliviikonloput syksystä pitkään kevääseen asti menevät lasten kanssa uimahalleissa ja kylpylöissä käydessä.

    Elämä on.... valintaa vapaa-ajan suhteen ja tässä yksi, ehkä joidenkin mielestä tylsää mutta sellaista se aina toisista on, ei voi mitään mutta mä käytän rahani muuhun kuin reissailuun ulkomaille.

    Kieltämättä KEV:n reissumaita lukiessa tulee ihmeteltyä miksi mennä noinkin epämääräisiin maihin mutta jotainhan siinä on oltava kun uskaltautuu vaunun kanssa mennä tuonne, KEV:llä reissailu on SE juttu ja hienoa että pystyy nauttimaan lomastaan tuolla päin maailmaa, jos minä tuonne päin eksyisin edes jonkun sukulaisen luokse niin se lomasta nauttiminen olisi minulla kyllä kaukana. Sen verran epäluuloinen olen mutta minkäs sille itselleen mahtaa.  :-\
  • #42 kirjoittanut Soleil 25 Jul 2013
  • "kännisten örinän takia. Tällaisia öitä olen joutunut kokemaan eniten valitettavasti Suomessa."

    Tuo on niin totta. Täällä saa nukkua rauhassa kun hiljaisuus tulee viimeistään 23 ja en ole koskaan kuulut kännisten örinöitä mailmalla kuin Slovakiassa. Käsittelen tuota aihettä vähän seuravassa blogi jutussani.

    Elämähän on valintoja täynnä ja jokainen saa elää sillä omalla parhaaksi katsomallaan tavalla. Tekemällä mitä itse haluaa ja puolison kanssa haluaa.  Nyt minun on mentävä.
  • #43 kirjoittanut Naussi 25 Jul 2013
  • No kyllä itse pidän Viroa ihan turvallisena paikkana, reissusta tullessa se on jo kuin kotiin tulisi. Viro on muuttunut kokoaikaa turvallisemmaksi liikkua ja olla. Vorot on narkomaaneja tai etelämpää tulleita, useimmin.
    Kyllä omat huonot kokemukset liittyvät ihan Suomeen, visakortti kopioitiin kotihuoltsikalla, aikoinaan vaunu hajotettiin kotikadun laidalla, toinen vaunu hajosi leirialueen kausipaikalla, kun auratraktori pamautti sitä päin. Ja vielä jätti asiasta kertomatta.
    Elkää hyvät ihmiset näitten yksittäistapausten kautta alkako kartaamaan matkailua.
  • #44 kirjoittanut james_III 25 Jul 2013
  • Itseä tässä hirvittää ehkä se, että koska tulevat lautalla vesistön yli. Pienellä hihaan mahtuvalla purkuraudalla aukeaa asunto-osan kaikki luukut, merkkiin katsomatta ja tähän päälle vielä iso leirintäalue  :( Pitääköhän tulevaisuudessa harkita itsekin jo näkyvään vartioon jäämistä, jos tämä yleistyy. Pariin otteeseen taisin matkan aikana toista vähän hoputtaa kaupassa juuri tästä syystä, tiedä onko siitä mitään iloa että käy kaupassa vähän nopeammin.

    Pitääkö asentaa oveen Puolalainen sähkölukko? Ei ole sähköä eikä edes varsinaista lukitusta, näyttää ja kuulostaa vaan hurjalta, yö nukuttiin matkalla tämmösenkin takana  :)

    Täällä saa nukkua rauhassa kun hiljaisuus tulee viimeistään 23 ja en ole koskaan kuulut kännisten örinöitä mailmalla kuin Slovakiassa.

    Tämä oli muuten ihan ihmeellinen kokemus suorastaan, Suomessa kun örvellys jatkuu aamutunneille.
  • #45 kirjoittanut K.E.V 25 Jul 2013
  • Olen samaa mieltä kanssasi. Itse pelkään näissä karavaanari hommisa eniten, että en saa yöllä nukuttua metelin esim. kännisten örinän takia. Tällaisia öitä olen joutunut kokemaan eniten valitettavasti Suomessa. Kaikkein eniten pelkään kuitenkin humppamusiikkia ja/tai karaokea ;)
    Onneksi kausipaikallakin on paikka niin kaukana humppalavasta ettei kuule. Meillä yksihenkilö päättää mitä musaa soitetaan. Monet haluaisivat muuta kuin sota-ajan viihdettä ja ikuistra humppaa jne.

    Taas reissussa ei tästä pelkoa, kännisten örinöitä ei siellä(kään) joudu kuuntelemaan. Kerran Dublinin campingilla yx känninen rouva kiljui sydänsurujaan koko illan ja alkuyön naapurissa. Aloin matkimaan häntä ja seuralaiset vihdoin huomasivat ja löivät jeesusteippiä turpavärkin päälle. Kostin kyllä, aamulla ennen seitsemää aloimme kovaäänisesti pakkaamaan tavaroita ja poistuimme Kilkennyn suuntaan  ;D
Sivuja:
Toiminto