Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut sipu 24 Jul 2013
  • Eiköhän tuossakin tapauksessa olisi ollut halvempaa tilata ne eväät taksiveneellä suomesta  :-* :-* :-*

    juu ,mutta taas jos ei olis mittää sattunut
    niin olis ollu aika tyyrist taxivenholla tuoda sapuskaa  ;D
    mutta nää niit ikusuus mutta justskii  ;D
    mut voihan tuo sama sattua suomessakin
    täälläkin on nykysin elo ku villislännes  >:(
  • #17 kirjoittanut Roksis 24 Jul 2013
  • Eiköhän tuossakin tapauksessa olisi ollut halvempaa tilata ne eväät taksiveneellä suomesta  :-* :-* :-*
    Tai pysyä kotona sisällä ja ovet lukossa.  ;)
  • #18 kirjoittanut winemaker 24 Jul 2013
  • Weli Roskis, ei nyt noinkaan.

    KEVin kanssa samaa mieltä, varovaisuus kannattaa ja jos epäilyttää, kannattaa ajaa eteenpäin "omilla eväillä".  Ei niin suurista tappioista liene kysymys.

     ;D
  • #19 kirjoittanut sipu 24 Jul 2013
  • Tai pysyä kotona sisällä ja ovet lukossa.  ;)

    kyllä ne rosmot tulee kotiinkin 
    jos niikseen tulee
    sorkkarautoineen tai ilman  >:(
    kuulut niin monta koto ryöstöä
    että taidan alkaa nukkumaan hiilihanko kainalos
    ja jos joku tuppautuu kutsumati
    niin ensin vedän hanngosta päin pläsiä
    ja kysyn sitten vasta ,et olikos asiaa  :o
  • #20 kirjoittanut K.E.V 24 Jul 2013
  • Tai pysyä kotona sisällä ja ovet lukossa.  ;)
    Jaa, me ollaan kyllä kierretty eurooppaa 25 vuotta vaunulla ,oltu sellaisissakin paikoissa joissa ei moni meistä käynyt  :P
  • #21 kirjoittanut sipu 24 Jul 2013
  • Jaa, me ollaan kyllä kierretty eurooppaa 25 vuotta vaunulla ,oltu sellaisissakin paikoissa joissa ei moni meistä käynyt  :P

    koputithan nyt kolmesti puuta  ;D
  • #22 kirjoittanut K.E.V 24 Jul 2013
  • Eikun päätä,  8)
  • #23 kirjoittanut sipu 24 Jul 2013
  • #24 kirjoittanut LMC-99 24 Jul 2013
  • Kylläpä nyt läppä lentää kun koleegalla eli karavaanarilla on käynyt köpppäsesti..olis vaan pysynyt kotona neljänseinän sisällä nii ja ovet tiukasti kii.
  • #25 kirjoittanut sipu 24 Jul 2013
  • Kylläpä nyt läppä lentää kun koleegalla eli karavaanarilla on käynyt köpppäsesti..olis vaan pysynyt kotona neljänseinän sisällä nii ja ovet tiukasti kii.

    Anteeksi  :(
    olen toki pahoillani kaverisi puolesta
    ja toivottavasti vastoinkäymiset eivät toistu
    ei heille ,eikä teille  Thumb
    ja noi läpät voi ylläpito poistaakin
    eipä jää pahaa mieltä kelekkään  ::)
  • #26 kirjoittanut Roksis 24 Jul 2013
  • Jaa, me ollaan kyllä kierretty eurooppaa 25 vuotta vaunulla ,oltu sellaisissakin paikoissa joissa ei moni meistä käynyt  :P
    Nuin kauan en ole kiertäny kun 10 vuotta olen ollu karavaanari. 5 kertaa olen ajanu Viron - Slovenian - Viron välin. Joka kerta yksinään ja aina autolta poistuessani se on pakko ollut jättää yksin. Joskus vartioituun paikkaan, useinmiten ei.
  • #27 kirjoittanut Aakku 24 Jul 2013
  • No näitä jälkiviisaita juttuja...
    Itse kuljen useimmiten yksin, joten autosta erkaantuminen on vaikeaa. Hälyttimet on, mutta olettaisin rosvojen olevan nopeampia. Auton jätän hyvin keskeiselle paikalle, missä liikkuu väkeä. Tämäkin vain silloin, jos pitää kaupassa käydä.
    Tallinna on melko riskialtis paikka. Olen kuullut, että vartioiduilla parkkialueillakin autoja ja vaunuja ryöstetään.
    Pari kertaa olen majoittunut autolla Dzingel hotelliin Tallinnan ulkopuolelle. Ainakin viimeksi siellä oli korkeasti aidattu suljettu parkkialue, jossa oli valvontatornissa vartija, sekä yöllä susikoirat kiertämässä aluetta. Lisäksi näin autoni hotellihuoneen ikkunasta. Mielummin kuitenkin olen autossa yötä, jos epäilen murtouhkaa. Yöllä hälyttimen paniikkinappula on vielä käden ulottuvilla.
    Retkuiluautossa olen hälyttimen lisäksi joskus käyttänyt käsipuhelimimia, joissa on itkuhälytin. Tämä silloin, jos joudun erkaantumaan autosta. Kaikki arvokas tietty pois näkyviltä ja joskus verhot ikkunoiden eteen.

    Voi olla että olen vainoharhainen, enkä tiedä onko näistä ollut mitään apua, mutta näin olen pyrkinyt toimimaan Baltiassa.
  • #28 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 25 Jul 2013
  • Matkailu avartaa, varsinkin ulkomaan matkailu.  ;D


    Meikäläisen kuljin on tuommonen reuhka. Siitä huolimatta kun erehdyin menemään Viroon, jo ekalla tunnilla kävivät Tallinnassa hamuamassa rahvaan auton.  :(
  • #29 kirjoittanut ihaa 25 Jul 2013
  • Tuo on se syy ettei ole uskallusta lähteä autoilemaan yksin Baltiaan- jos liikenteestä selviääkin- onko autoa enää kun tulee kaupasta ulos...  ???

    Samaa mieltä itsekin, jos on joskus intoa lähteä eurooppaan niin en koskaan tule ajamaan sinne baltian kautta, politiikkakin on omalta osaltaan jarruttamassa ajohimoa tuolta kautta.  ;D

    Riittävästi kun sotkee politiikkaa tai muita kulttuurijuttuja niin voi hyvin joutua valikoimaan noita ulkomaankohteita, voi laittaa sitten niitäkin rahoja vaikka kulkimiin.   8)

    Meikäläisen kuljin on tuommonen reuhka. Siitä huolimatta kun erehdyin menemään Viroon, jo ekalla tunnilla kävivät Tallinnassa hamuamassa rahvaan auton.  :(

    Kyllä ne siellä Virossakin on ymmärtäneet Fiiliksen päälle. Iso integroitu matkailuauto tietää omaisuutta sisällään.
  • #30 kirjoittanut sipu 25 Jul 2013
  • tässä mietin just
    että oliskos tollasella pienellä kassakaapilla
    jonka pulttais johonkin seinään ,lattiaan
    tai jonnekkin kaapin kätköön kiinni
    ja pitäis siellä tärkeät paprut ,pankkikortit
    ja lompakon
    ottais vaan sen verran käteistä
    ettei harmita ,jos joku vaikka sen sitten nappaa
    ja tätä mitin jopa toteuttavani
    vain tuonne pohjanmaan matkaakin varten  Thumb
    jos vaikka unohtais oven auki
    niin eipä se kaikkia sais
    se rosmokaan tärkeitä korttejani
    taidan nyt ampua hiukan yli  ;D
    mutta ei ne kassakaapit
    tuolla Bilteemassa niin kovin paljoa maksaneet  Thumb
Sivuja:
Toiminto