Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Dethleffs Bus I kysymyksiä

(1/4) > >>

jarper:
Tervehdys!

Tällaista vuosimallin -97 matkailuautoa Fiatin 1.9 TD koneella olisin ostattelemassa. Auto on siisti sisältä ja ulkoa, ajettavuus hyvä, moottori ilmeisen hyvässä kunnossa ja ominaisuudet minulle tässä vaiheessa käypäset. Yksi ongelma vain matkassa; itse olen täysin aloittelija matkailuautojen parissa ja myyjänä on kuolinpesä jonka edustajalla ei ole autosta juurikaan enempää tietoa kuin itselläni.
Autoa myydään edesmenneen omistajan antamien tietojen varassa ja muutamia epäselvyyksiä haluaisin saada selvitettyä.

1. Autoa myydään "Trumaticin keskuslämmityksellä, lattialämmityksellä ja sähköpatruunalla." Trumaticin C3400 pannun löysin kuten myös termostaatin seinällä. Hyvin toimii ilmapuhallus ja lämminvesivaraajan veden lämmitys, mutta mitenkä mahtaa toimia tämä "sähköpatruuna" ja "lattialämmitys" kun en näille mitään kytkimiä löytänyt. Onko niitä edes olemassa ja miten voin tämän varmistaa?

2. Ruokailuryhmän alaslaskettavasta pöydästä puuttuu liitetiedostossa näkyvä pöydän alapintaan kiinnitetty harmaa putkisysteemi . Muoviset kiinnitysholkit löytyy, mutta tämä putkisto puuttuu ostattelemastani autosta, mikä mahtaa olla tämän tarkempi funktio, onko saatavilla jostakin vai pystynkö itse tekemään vastaavanlaisen? Itse kuvittelisin tämän liittyvän jotenkin vuoteen rakentamiseen..

3. Autoa myydään "tuplapohjalla" ja "talvipaketilla" Mitä ne mahtavat käytännössä tarkoittaa?

vaanari61:
Kait tuosta on tarjota linkki josta sais tarkempaa tietoutta ?

Vai onko yksityinen myyjä ?

Itse 1.9 koneisista, tuon ikäisistä pitäisin "näppini irti" . . . Varsinki jos on alkovilla . . .

jarper:

--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 23.07.2013     kello on 20:14 ---Kait tuosta on tarjota linkki josta sais tarkempaa tietoutta ?

--- Lainaus päättyy ---
http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/fiat-ducato/1388639

Laaga:
Kohta 2. Tuo putki liittyy vuoteen rakentamiseen, voit varmaankin itse rakentaa vastaavan.
Kohta 3. Tuskin tuossa on tuplapohjaa, sen voit helposti paikanpäällä tarkistaa. Tuplalattia tarkoittaa välitilaa lattian ja alapohjan välissä ja on lämmitettävä tila.
Talvipaketissa monesti tulee eristetty harmaavesisäiliö ja tehokkaampi lämmitin.
Lattialämmitys on toteutettu, jos se on, kalvolla joka on muovimaton alla tai lisättynä jälkikäteen maton päälle, pitäis löytyä jostain muuntaja ja päälle pois kytkin.
Muusta en osaa sanoa kun on tuntematon tuo truma.

Alan:
Eiköhän tuon Truman teho sinällään riitä pieneen autoon, mutta millainen on eristys, sitä en tiedä. Käyttötarkoitus ratkaisee, kolme vuodenaikaa varmaan ok.

1.9 TD:tä on jotkut parjanneet tehottomuudesta varsinaisissa matkailuautoissa, mutta tuo liikkunee sillä ihan hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View