Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Linux?
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 23.07.2013 kello on 22:43 ---Jos neuvoisit vaikka tuota alkuperäisen kysymyksen aloittajaa miten se Linuxi alkais ymmärtämään ihan simppeliä tulostinta.
Jos hällä olis käytössä Winukka niin eihän tuossa oliskaan ongelmaa... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Luuletko että hän löytäisi tähän topikkiin lukemaan ohjeita?
Ps. et sitten ole koskaan asentanut windowsiin tulostinta printteri palvelimen kautta, kun tuolla tavoin väität?
iso-juuso:
Linux-fanaatikkojen argumentoinnista täällä voisi saada sellaisen mielikuvan, että jokaisen pitäisi hankkia tietokoneilleen sellainen käyttöjärjestelmä, joka mahdollistaisi mahdollisimman laajasti kaikkea.
Mutta eihän se todellisuudessa niin mene. Tietokone käyttöjärjestelmine en hankitaan jotakin todellista, usein kapea-alaista, käyttötarkoitusta varten, ja jos se tietokone niine ohjelmistoineen sitä käyttötarkoitusta palvelee, niin harvallapa sitä on intoa alkaa muuten vain vaihtelemaan käyttöjärjestelmiä. Vaikka sen saman asian voisi jollakin toisellakin järjestelmällä tehdä. Ja vaikka 100 miljoonaa tekisi sen saman asian sillä toisella järjestelmällä.
Näillä ihmisillä se käyttöjärjestelmä ei nivoudu omaan henkilökohtaiseen imagoon, vaan se on vain työkalu.
Nähdäkseni siis kun esitetään kysymys että miksi käytät käyttöjärjestelmää X, vastaukseksi riittää se, että se palvelee sitä tarkoitusta johon se käyttöjärjestelmä on hankittu.
K.E.V:
^^^
Thumb Thumb Thumb
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 23.07.2013 kello on 22:53 ---Ps. et sitten ole koskaan asentanut windowsiin tulostinta printteri palvelimen kautta, kun tuolla tavoin väität?
--- Lainaus päättyy ---
Minä olen muutamia kymmeniä ja mikäli puute muilla niin pitäisi olla laatikko jossan printteripalvelimia millä rinnakkaisporttisen vanhus-laserin saa verkkoon kiinni, jos joku kaipaa :D
Toisaalta jos on moderni laajakaistareititin niin siihen saa usb-tulostimen kiinni ja toimii silloin kaikilla kotiverkon päätelaitteilla , kunhan konfaa ne verkkotulostimella toimivaksi
Faust:
--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 24.07.2013 kello on 10:09 ---
Nähdäkseni siis kun esitetään kysymys että miksi käytät käyttöjärjestelmää X, vastaukseksi riittää se, että se palvelee sitä tarkoitusta johon se käyttöjärjestelmä on hankittu.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Itse ollut jo pitemmän aikaa linukka käyttäjä. Mutta jokainen käyttäköön sitä käyttistä mikä tuntuu hyvälle. Itse siirryin aikoinaan opettelemaan linukkaa siitä syystä että windows oli niin hankala ylläpitää, nykyään tämä jo varmaan muuttunut parempaan päin uusissa windowsseissa. En ole kuitenkaan sitten enää jaksanut siirtyä takaisin windowssiin koska laiskana en ole viitsinyt opetella enää uutta ja olen ollut ihan tyytyväinen nykyiseen käyttikseen.
Itse olen yrittänyt vältellä keskustelua mikä on "paras" käyttis koska huomannut että se ei ole kovin hedelmällistä jos tyytyväinen käyttöjärjestelmään sä niin mielestäni toimivaa ei kannata vaihtaa.
mike:
Kyllä tää 8 on ihan sieltä! No tehty kai kosketus näytölle ja jotenkin estetty ettei saa linuksia vaihdettua! Ainekaan meikäläisen taidoilla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta