Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Vakuutuksen omavastuu Virossa.

(1/3) > >>

Jalmari:

Itselle tuli hieman yllätyksenä tuo Fennian (varmaan muissakin, vai onko?)  autovakuutuksen omavastuu osuus.
Sattui hieman vahinkoa Virossa ja vakuutusyhtiöstä kerrottiin että omavastuu pohjoismaiden ulkopuolella on kaksin-
kertainen eli 200+200 on minulla. Virossa on omavastuussa lisämaksu 510 € eli kokojuttu on 910 €.   
Uudet reissaajat  ainakin (vanhat varmaan ovat tietoisia asiasta )  on hyvä tarkistaa ennen lähtöä kannattaako jättää autoa
yöksi yksin.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Jalmari - 23.07.2013     kello on 10:46 --- Itselle tuli hieman yllätyksenä tuo Fennian (varmaan muissakin, vai onko?)  autovakuutuksen omavastuu osuus.
Sattui hieman vahinkoa Virossa ja vakuutusyhtiöstä kerrottiin että omavastuu pohjoismaiden ulkopuolella on kaksin-
kertainen eli 200+200 on minulla. Virossa on omavastuussa lisämaksu 510 € eli kokojuttu on 910 €.   
Uudet reissaajat  ainakin (vanhat varmaan ovat tietoisia asiasta )  on hyvä tarkistaa ennen lähtöä kannattaako jättää autoa
yöksi yksin.

--- Lainaus päättyy ---

Fennia myöntää ALn ja SFCn jäsenille huomattavasti paremmat edut. Et ilmeisesti ole ilmoittanut yhtyölle kuuluvasi jompaan kumpaan (jos kuulut). 

Edit
AL sivuilta:
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/alennukset/palveluhaku/?x1547555=6956593

Jalmari:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.07.2013     kello on 10:55 ---Fennia myöntää ALn ja SFCn jäsenille huomattavasti paremmat edut. Et ilmeisesti ole ilmoittanut yhtyölle kuuluvasi jompaan kumpaan (jos kuulut). 

Edit
AL sivuilta:
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/alennukset/palveluhaku/?x1547555=6956593

--- Lainaus päättyy ---

Itse asiassa kuulun kumpaankin ja olen ilmoittanut, tuo autoliiton etu on näköjään vain kotivakuutuksen puolella.
 Korvasi ilman omavastuuta kameran ja kaljat , sanoi että autopuolella on tuo omavastuu.
Varsin looginen ratkaisu vakuutusyhtiössä, luulisi olevan toisinpäin. :D
Eli kiitos tiedosta, yritämpä penkoa asiaa.

kimi:
"- 20 %:n alennus laajasta Fenniakaskosta

- Mahdollisuus laajentaa vakuutuksen voimassaoloa Venäjän Euroopan puoleisille alueille lisämaksusta.

- Lisäomavastuuta ei peritä, jos varkausvahinko sattuu Bosnia-Hertsegovinassa, Kroatiassa, Latviassa,
Liettuassa, Marokossa, Moldovassa, Puolassa, Serbiassa, Tunisiassa, Turkissa, Ukrainassa, Valko-Venäjällä, Venäjällä tai Virossa. Etu on voimassa korkeintaan kolme viikkoa kestävällä vapaa-ajan matkalla. Edun suuruus on useita satoja euroja."

Kyllä tuo Kaskoa koskee

kimi:
Tuohon edelliseen vielä lisäys, että matka esim. Baltian kautta saksaan tai muualle ei em. maihin tuo 3 viikon sääntö koskee yhdensuuntaista matkaa. Minulla on jossakin Fennian antama s-posti asian tiimoilta kun kyselin ennen pitempää matkaa jolla ajettiin Baltian kautta mennen tullen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View