rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tahtoo puhelimen...  (Luettu 6184 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:32
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #15 : 19.12.2013 kello on 11:04 »





 ;D ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #16 : 19.12.2013 kello on 16:41 »
Mulla ei ole vielä pieni kapula, kun viimeisin tieto Jollan sivuilla oli, että keräilyssä. Saas nähdä olenko jouluna isolla vai pienellä kapulalla varustettu, kun  siihen mennessä lupasivat toimittaa. Ainut vaan, että en ole enää maanantaina kaupungissa, joten voipi olla niin, että pääsen jollattelemaan vasta tapaninpäivänä, kun smartpost on citymarketissa avoinna.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #17 : 19.12.2013 kello on 18:54 »
Hieman tulee nyt Jollalle lunta tupaan. Toivottavasti nuo ovat vain tämän esisarjan ongelmia :-X

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/mika_mattaa_jollan_akkukestossa
Lainaus
Järvinen testasi Jollaa, Nokian Lumia 920:ta, HTC Onea, Galaxy Note 3:a sekä iPhone 4:ää. Testissä puhelimet olivat ensin lentotilassa seitsemän tuntia ja sen jälkeen valmiustilassa kuusi tuntia. Tämän jälkeen Järvinen tarkisti akkujen varauksen.

Jollaa lukuun ottamatta kaikkien puhelimien varaustaso säilyi yli 90 prosentissa. Parhaiten pärjäsi Lumia 920 (100 %) sekä iPhone 4 (97 %).
Jollan varaustaso laski alle 70 prosenttiin. Pelkästään yhteydettömässä lentotilassa oleminen söi varauksesta 15 prosenttia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #18 : 19.12.2013 kello on 19:03 »
Hieman tulee nyt Jollalle lunta tupaan. Toivottavasti nuo ovat vain tämän esisarjan ongelmia :-X

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/mika_mattaa_jollan_akkukestossa
Mulla on tuo Lumia 920. Miten siinä voi olla varaustila 100%, vaikka se on ollut päällä yhteensä 13 tuntia?
Onkohan siinä arvot luettu suoraan kännykän näytöltä ja Jolla olisi ollut ainoa joka näyttäisi varaustilan oikein?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:23
  • Epsoo
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #19 : 19.12.2013 kello on 19:12 »
Hieman tulee nyt Jollalle lunta tupaan. Toivottavasti nuo ovat vain tämän esisarjan ongelmia :-X

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/mika_mattaa_jollan_akkukestossa

Onko tuo nyt kovinkaan kummallista, vastaavia ongelmia ollut muillakin, jopa isoillakin valmistajilla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #20 : 19.12.2013 kello on 19:16 »
On Jollalla akun kestossa vielä optimoimista, mutta toisaalta tuhansia koodaajia työllistävät firmat huijaavat sumeilematta noissa akun kestoilmoituksissa. Jäihän samsung ja joku muukin kiinni myös testiohjelmien huijaamisesta. Itse olen tietoisesti hankkinut startup firman beta-versio laitteen, joten oikeastaan en sitten voi olla erityisen pettynyt mihinkään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #21 : 19.12.2013 kello on 19:42 »
Onko tuo nyt kovinkaan kummallista, vastaavia ongelmia ollut muillakin, jopa isoillakin valmistajilla.

Eihän ensimmäisten Lumioiden akut tahtoneet kestää päivääkään.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #22 : 19.12.2013 kello on 19:44 »
Ja onko Järvisen mittaukset oikeasti oikeita. Epäilen kytkyä. Aika näyttää.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #23 : 19.12.2013 kello on 20:37 »
tuhansia koodaajia työllistävät firmat huijaavat sumeilematta noissa akun kestoilmoituksissa

Itse olen jossain vaiheessa elämääni ollut Oulussa, mukana juurikin Noksun R&D labrassa ja nimenomaan näiden testipenkkien parissa. Ja voin sanoa että tuolla ei todellakaan tuolloin ainakaan vedetty mitään vasurilla, vaan jokainen mittaus, jokaisesta kännykkäprotostakin tasan tarkkaan kesti päivänvalon vaikka missä VTT:n labrassa tarkistettavaksi Thumb

Mutta myönnän toki että maailma on muuttunut aika paljon sen jälkeen, tuosta kuitenkin lienee jo luokkaa 7-8v aikaa :-X

Ja tuo Järvisen "mittauskin" oli vain sitä mitä kännykkä itse tiesi varauksestaan kertoa, ei todellakaan mikään oikea testipenkki - jonka hän mielestäni myös sanoi suoraan, peittelemäti 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:00
  • Autossa on pyörät
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #24 : 19.12.2013 kello on 21:14 »
Näit akkujakin on kaikenlaisia, ei tartte tilata kiinasta saadakseen p**kaa  Thumbd

Olikse se DX  :laugh:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/12/09/samsungin-alkuperaisosa-paljastui-piraatiksi

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #25 : 19.12.2013 kello on 21:23 »
yllätyin 1520 akunkestosta. Paripäivää kestää ja suurin osa on netissä surffailua, töissä  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #26 : 29.12.2013 kello on 17:16 »
Nyt on tuo Jolla käytössä. Hivenen tää pioneerihenkeä vaatii, mutta onkin juuri siksi minulle sopiva laite. Siitä mukava kapine, että on linux terminaalikin käytössä ilman sen ihmeellisempää kikkailua. Ja avoimen koodin mukaisesti yhteisö, joka auttaa ja tekee ohjelmia. Esimerkiksi tämä Apple iPad ei suostunut tunnistamaan Jollan bluetoothia, niin oli jo joku koodinikkari värkännyt wlan hotspot ohjelman, jolla tässä surffaillaan.

Mukava kapine käytössä, vaikkei vielä loppuun saakka hiottu olekkaan.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:23
  • Epsoo
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #27 : 30.12.2013 kello on 13:32 »
Nyt on tuo Jolla käytössä.

Mites org tuolla toimii?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Tahtoo puhelimen...
« Vastaus #28 : 31.12.2013 kello on 00:55 »
Mites org tuolla toimii?

Hyvin toimii. Tapatalkia tarjoaa ensin, mutten huoli. Jollan omalla selaimella, kuin myös firefoxin android-versiolla kaikki toimii kuten pitääkin. Tosin sailfishin oma selain ei vielä tue kunnolla tuota näytön suunnan vaihtoa, niin mielummin sitten käytän firefoxia. Tämä on minulle niitä pikku puutteita, jotka valmistauduin hyväksymään, kun beta tason käyttiksellä varustetun puhelimen hankin. Tuohonhan on korjaus tulossa lähipäivinä. Parempi tää on jo nyt, kuin android alkutaipaleellaan ja kehitys/päivitystahti tuntuu olevan huima. Eipä ole vaimokekkaan N9:n perään haikaillut.