rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kesäloma pyrähdys  (Luettu 5322 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:25
  • Epsoo
Vs: Kesäloma pyrähdys
« Vastaus #30 : 23.07.2013 kello on 10:33 »
uskokaa tai älkää
mutta tekipä häijyä katsoa noita kuvia yöx
siis sen vilauksen minkä uskalsin katsoa  :o

Et voi olla tosissasi että tämä kuva Norjasta teiki häijyä :o :o

http://karavaanari.org/index.php/topic,7920.msg137773.html#msg137773

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Kesäloma pyrähdys
« Vastaus #31 : 23.07.2013 kello on 11:21 »
Käynti Värdössä voisi sopia Sipulle, tiekin on lähinnä suoraa ja tasaista.

ei tämä kuva  Thumb
tämähän on kuin pohjanmaalta
ei niin vetinen ,kun oli viime vuonna
mutta yhtä tasanen  :)

  • Vieras
  • Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #32 : 23.07.2013 kello on 11:34 »
    ei tämä kuva  Thumb
    tämähän on kuin pohjanmaalta
    ei niin vetinen ,kun oli viime vuonna
    mutta yhtä tasanen  :)

    Hankalaa Sipulla tuo lomakohteen valinta. Tasaisuus tylsyyttää ja mäkisyys huimauttaa.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #33 : 23.07.2013 kello on 11:46 »
    Hankalaa Sipulla tuo lomakohteen valinta. Tasaisuus tylsyyttää ja mäkisyys huimauttaa.  ;D

    juu ei ole helppoa
    olla korkean paikan kammoinen
    huh
    paljon jäänyt  näkemättä
    kun en uskalla näkötorneihin kiivetä
    tai mennä hissillä huiiiiiiii
    niitä korkeita paikkoja  :o
    jäänkin suosiolla p-paikalle lukemaan jotain
    tai vaikka kutomaan
    siksi aikaa
    kun muut kiipeävät torneihin
    tai menevät jonnekkin muualle korkealle  ::)
    niin ja tämä korkeanpaikan kammotus
    tuntuu tulevan pahemaksi vain
    tämän huimauksen myätä Thumbd
    kuin laiturillakin olo
    tekee saman pahoin voinnin  ::)

  • Vieras
  • Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #34 : 23.07.2013 kello on 11:54 »
    juu ei ole helppoa
    olla korkean paikan kammoinen

    Samaa vikaa on myös mulla joten eipä tulisi mieleenkään mennä noille paikoille kuvaa ottamaan kuin Iso-Juuso ja 99 on mennyt ottamaan. Kyllä mä näkötorneihin ja lentokoneeseenn menen mutta en tuollaisiin avopaikkoihin ja koneessakaan en nousun aikana ulos katsele, tiukasti vaan muuta miettien niin voi jopa lento hyvin mennäkin.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #35 : 23.07.2013 kello on 12:48 »
    Samaa vikaa on myös mulla joten eipä tulisi mieleenkään mennä noille paikoille kuvaa ottamaan kuin Iso-Juuso ja 99 on mennyt ottamaan.
    Jospa heillä on ollut 2" köysi vyötäisillä ja toinen pää vetokoukussa...
    Minua ihan oikeasti huimaa jo keittiöjakkaralla, kun pitää lamppua vaihtaa. Sopivalla siedätyshoidolla sitä kyllä tulee aika rohkeaksi. Vähän aikaa, kun siinä reunalla kökkii, niin alkaa hiljalleen tottua.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #36 : 23.07.2013 kello on 13:28 »
    Jospa heillä on ollut 2" köysi vyötäisillä ja toinen pää vetokoukussa...
    Minua ihan oikeasti huimaa jo keittiöjakkaralla, kun pitää lamppua vaihtaa. Sopivalla siedätyshoidolla sitä kyllä tulee aika rohkeaksi. Vähän aikaa, kun siinä reunalla kökkii, niin alkaa hiljalleen tottua.

    No siis, minullakin on jonkinlainen korkeanpaikanpelko - ei sentään aivan kammo. Tuolla Geirangerissa tuolla Lostø polulla (jolta se mun laivakuva on otettu) se nosteli päätään, kun siinä kielekkeen reunalla (n. 500m lähes suoraan alaspäin pudotusta) selvästi tuntui vatsanpohjaa myöten huimausta, eikä siinä oikein tehnyt mieli seistä ottamatta käsillä jostain tukea.

    Yllättäen enemmän se nosti päätään paluumatkalla Kalajoella, jossa tuli halu kiivetä parikymmentä metriä korkean merilinjataulun ylätasanteelle, eikä tikkaissa tai siellä tasanteella ollut mitään kaiteita tai tukia. Sinne kiivetessä hirvitti, ja ylätasanteellakin sain tosissaan kerätä rohkeutta että sain otettua kuvia ja katsastettua maisemaa.

    Mutta jostain syystä sisäinen tarve kiivetä aina on, oli se sitten torni, kukkula tai vuorenrinne!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:21
    • seniori
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #37 : 23.07.2013 kello on 13:57 »
    Käynti Värdössä voisi sopia Sipulle, tiekin on lähinnä suoraa ja tasaista.
    http://karavaanari.org/index.php/topic,7920.msg137773.html#msg137773
    Et voi olla tosissasi että tämä kuva Norjasta teiki häijyä :o :o
    Mutta sitten tie jatkuu meren alle... huh huh

  • Vieras
  • Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #38 : 23.07.2013 kello on 14:08 »
    Kyllä minullakin on korkean rotkon reunalla pelottava tai tulee sellainen jännä tunne, että vois kaatua tai tipahtaa. Se sama tunne tulee kun nousee tikapuita pitkin katolle ja erityisesti kun laskeutuu.

    Se on sitten eri asia mennä korkealle autolla tai kävellen. Tässä mukava kahvitaukopaikka. 

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:25
    • Epsoo
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #39 : 23.07.2013 kello on 15:40 »
    Mutta sitten tie jatkuu meren alle... huh huh

    Mutta eihän siellä näe muuta kuin tien, ja on suoraa sekä tasaista menoa  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #40 : 23.07.2013 kello on 16:27 »
    Mutta eihän siellä näe muuta kuin tien, ja on suoraa sekä tasaista menoa  ;)
    No on se koettelemus, jos ensin tulee klaustrofobia ja heti perään agorafobia. Sitten käsketään rotkon reunalle ja tulee vielä agrofobia...Huh..Hu h sanon mä.
    Nimimerkillä juuri Sveitsistä tullut rotkon reunalla horjahdellut.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #41 : 23.07.2013 kello on 17:01 »
    Lohdutuksen sana kaikille korkean-ja ahtaanpaikan kammoisille; niistä voi selvitä!

    Olen itse kovastikin noista kammoista kärsinyt, mutta halunnut niin kovasti päästä erilaisiin jänniin paikkoihin, että olen askel askeleelta käynyt kohti pelkojani, ja nyt minä olen se, joka ekana ehdottaa luoliin ryömimistä sekä korkealle kiipeämistä. Ja perheemme eräs motto onkin "KIipeäminen kannattaa aina".

    Heikoin kohtani edelleen on kondolihissit, mieluummin kiipeän kuin menen moiseen, mutta menen kyllä jos tarve vaatii, eli hissin käytö mahdollistaa jotain aivan ekstraa tai tarpeeksi montaa tuntia ei ehdi kiivetä:)
    Jopa pienen sorttiset "via ferrata"-polutkin olen selvittänyt, eli kun polku muutuu niin pystysuoraksi, ettei sitä pysty noin vain kävelemään ylös, ovat laittaneet terästatankoja portaita muka esittämään ja/tai teräsvaijereita nousua auttamaan. Mutta valjaisin en itseäni laita eli siinä mielesä vuorikiipeilijää ei minusta tule.

    Nyt uutena treenimuotona pelkoja vastaan ovat riippusillat, heiluvat ja huojuvat ja lahon näköiset, hissukseen, askel askeleelta, ja voi mikä tunne, kun uskaltaa mennä yli!

    Edes se, että olemme törmänneet painajaiseen nimeltä "Kun kiipeät lintutorniin, minkä rakenteet joku on käynyt sahaamassa poikki" ei ole laimentanut intoani kiivetä ja ryömiä...ehkä se on tämä viidenkympin villitys, mikä laittaa etsimään rajojaan uudestaan nuoruuden jälkeen...:)


    Lämpoöisesti kannustan ja rohkaisen ja kevyesti eteenpäin puhallan kaikkia, jotka sitä tällä saralla tarvitsevat!



    t.Kaarina


    ps.Muistan kyllä edelleen jostain 24 vuoden takaa sen tunteen, minkä valtaan jouduimme, kun ekaa kertaa Vardööseen olimme matkalla..kun tie yhtäkkiä loppuu eikä sitä odottamaamme siltaa tulekaan vastaan...ja yhtäkkiä tien pääsä onkin reikä, ja joudumme meren alle...Ai niin, kanaalin alittava tunneli minua myös hirvittää, mutta keväällä olin valmis uskaltamaan kohdata senkin pelon, mutta suunnitelmat vaihtuivat ja se jäi siltä erää...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #42 : 23.07.2013 kello on 17:44 »
    Kanaalin ali ei ole viittinyt mennä. Mieluimmin paatilla yli kuin sillä junalla ali.
    En tunneleita pelkää, pisin kai 17 kilometriä mistä ajettu

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #43 : 23.07.2013 kello on 17:52 »
    Kanaalin ali ei ole viittinyt mennä. Mieluimmin paatilla yli kuin sillä junalla ali.
    En tunneleita pelkää, pisin kai 17 kilometriä mistä ajettu

    Hyvä minä.

    Jostakin syystä ajattelin, että Soleil puhuu Kielin kanavaa alittavista tunneleista ja ei ollenkaan käynyt tuo mielessä.

    Tyttäreni vietti junassa toista tuntia ylimääräistä toissavuonna kun juna jämähti puoleen väliin. Edellisenä päivänä oli harjoitellut kun Pariisin metro teki tenän ja pysähtyi omaan tunneliinsa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
    Vs: Kesäloma pyrähdys
    « Vastaus #44 : 23.07.2013 kello on 17:56 »
    Se taisin kyllä olla minä, joka isitä kanaalin alittavasta tunnelista puhuin:) Mutta tuo tyttäresi jumittumis-juttu sinne ei mitenkäänliäsnnyt halua sitä alittaa..Joskin, hänkin sieltä pois pääsi!:)



    t.Kaarina