Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton osto

<< < (5/6) > >>

Weicco:
Onhan se silleen että moottorit tykkää kun ne saa käydä  :D

Hiukan ot. Silloin kun rakennettiin Tambereelle pikatietä Hellsinkiin päin niin kaveri lähti sinne urakoimaan 9pillarilla. Tehtiin remppaa siihen muutama päivä jotta 9 on valmis tuleviin taistoihin. Kun homma oli valmis soitettiin lavetti hakemaan. Kone ajettiin kyytiin Limingassa ja jätettiin käymään koko matkan ajaksi. Seuraavan kerran sammutettin kone reilun vuoden päästä kun kone tuotii kotiin  :D
Kyllä se vaan on melko Äijä kone
(kuva lainattu)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si -  3.08.2013     kello on 17:28 --- Tuo hihna-asia oli yksi sellainen jota nimenomaan tähdennettiin tarkistamaan mikäli auto on "talvijäähyllä" ollut. Tai käytöstä poissa.

--- Lainaus päättyy ---

Kun vaihtaa heti uuden ja sitten 4 vuoden välein, on aika varmalla pohjalla. Sen ensimmäisen vaihdon kun kääntää nurinpäin ja vielä vähän taivuttelee, niin näkee miten omalla käytöllä käy. Paikallaan olevaa hihnaa ei  näe kunnolla.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  3.08.2013     kello on 19:34 ---Kun vaihtaa heti uuden ja sitten 4 vuoden välein, on aika varmalla pohjalla. Sen ensimmäisen vaihdon kun kääntää nurinpäin ja vielä vähän taivuttelee, niin näkee miten omalla käytöllä käy. Paikallaan olevaa hihnaa ei  näe kunnolla.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli merkitty saksalaiseen huoltokirjaan, että hihna oli vaihdettu tasan vuosi ja 10 tuhatta kilometriä sitten. Myös yksityinen myyjä vakuutti asian pitävän paikkansa senkin jälkeen, kun autokaupat oli tehty.
Hiukan skeptinen kun olin, niin ajelin VW huoltoon ja käskin vaihtaa hihnan ja kaikki hilut saman tien. Vaihdon jälkeen totesimme kyllä, että kaikki vaihdetut osat oli ok kunnossa.
Sanoivat vaihtovälin olevan 5 vuotta sopiva. Lupasin palata asiaan 4 vuoden kuluttua.

Vesseli:
Eli parempana valintana pidettiin sellaista autoa jota on ajettu, kuin sellaista joka seisoo pitkiä jaksoja nimenomaan ulkona käyttämättä vaikka liikkeen pihassa. Eli kilometrejä jos on huomattavan vähän ei välttämättä tarkoita että auto on kondiksessa. Tuo hihna-asia oli yksi sellainen jota nimenomaan tähdennettiin tarkistamaan mikäli auto on "talvijäähyllä" ollut. Tai käytöstä poissa.

Tässä piilee totuus. Minun entiset 200 tkm ajetut vaihdokit ovat hävinneet liikkeen pihalta aikaisemmin kuin saman ikäiset eli n. 5 vuotta vanhat 40 tkm ajetut.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli -  4.08.2013     kello on 00:02 --- Minun entiset 200 tkm ajetut vaihdokit ovat hävinneet liikkeen pihalta aikaisemmin kuin saman ikäiset eli n. 5 vuotta vanhat 40 tkm ajetut.

--- Lainaus päättyy ---

Selvä se. Puotissahan hinnan määrää ikä ja kilometrit....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View