Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton osto

<< < (3/6) > >>

Komissarov:

--- Lainaus käyttäjältä: mese300 -  2.08.2013     kello on 23:20 ---Oikea jakopään KETJUN vaihtoväli on 300 TUHATTA kilometriä...... jos on pienempi niin on ajoneuvo valinta on virhellinen!

--- Lainaus päättyy ---

Eipä ole kaikille ketjuille annettu minkäänlaista vaihtoväliä, ajatuksena ilmeisesti että ovat ikuisia. Ainakin siinä mielessä, minkä ovat auton käyttöiäksi laskeneet... Mutta jos katsoo esim uusien PMV:iden ketjuja, jotka venyy lähes kuin purkka, niin ehkä olisi syytä jonkinlainen vaihtoväli antaa...  :o

Aakku:
Mulla ainakin Scudossa nokkia yhdistävä ketju jo rallattaa. Hihnan kanssa tulee kyllä toimeen, mutta nää nykyajan ketjut eivät ole enää ikuisia. Kyseessä siis PSA kone.

jus66si:
Jakohihnan vaihtovälisuositus 4 vuotta tai 120 000 km kumpi ensin saavutetaan (säännöllinen ajo n. 20 000 / v)voi sen seittämänkin ajaa mutta jos hihna maksaa muutaman kympin ja uus kone tonneja niin....  ::)

Hihnan kuntoa kannattaa tarkistaa esim 6 tai 12 kk välein. Akkukenkä pois, hihnakotelot pois vaihde vapaalle ja kampiakselista pyörittää käsin pari rundia ja katsoo  hyvällä lampulla hampaiden juuria ja hihnan reunat ettei ole rispaantumia . Myös trk. kiristimen mutteri ja pultti että on paikoillaan eikä näy irtonaisia laakerikuulia. Samalla näkee myös vesipumpun ja akseleiden stefa-alueet.

Jos auto seisoo talvet ulkona vaihtoaika vähintään puolittuu. Kuitenkin kannattaa ainakin kerran viikossa käyttää konetta, muuten hinha kuivuu ja kovettuu ja rullien laakerit voivat ruostua.

Mitä tulee ketjuihin, kyllä niitäkin säädellään ja venymiä lyhennellään mitä olen kuullut.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si -  3.08.2013     kello on 11:47 ---Jakohihnan vaihtovälisuositus 4 vuotta tai 120 000 km kumpi ensin saavutetaan (säännöllinen ajo n. 20 000 / v)voi sen seittämänkin ajaa mutta jos hihna maksaa muutaman kympin ja uus kone tonneja niin....  ::)

Jos auto seisoo talvet ulkona vaihtoaika vähintään puolittuu. Kuitenkin kannattaa ainakin kerran viikossa käyttää konetta, muuten hinha kuivuu ja kovettuu ja rullien laakerit voivat ruostua.

--- Lainaus päättyy ---
Jaa, meinaat että pitäis parin vuoden välein vaihtaa hihna...
Tuo kerran viikossa käynnistys kerää mielestäni kondenssivettä moottoriin. Tavanomaisetkin autot mulla seisoo välillä yli viikon ajan.
Itse olen kyllä pari kertaa talven aikana lyhyesti käynnistänyt auton ja liikauttanut sellaiset puoli renkaan pyörähdystä eteen ja sitten toisella kertaa taakse.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si -  3.08.2013     kello on 11:47 ---..
..
--- Lainaus päättyy ---
Aika pessimistinen näkemys - liikkeiden vaihtoautojen kanssa saaki olla aika varuillaan, parempi ostaa vain uusia  :-\

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View