Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut K.E.V 19 Jul 2013
  • Sehän riippuu siitä mitä laitteita sinne vaunuun vie. Kaikkien täytyy olla autokäyttöön hyväksyttyjä. Esim tavallinen kotilämpöpuhallin on kielletty , mutta taas http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=1729 on toimintavarma -20c saakka.  Mahdollisesti tuo TUTA ei ole kuin huoneiston sisäkäyttöön hyväksytty?
  • #17 kirjoittanut K.E.V 19 Jul 2013
  • Minun aiempaan vaunuuni laitettiin siten, että pannun kaapeli meni normaalilla pistotulpalla pistorasiaan. Etäohjattava rasia väliin ja sillä homma toimi. Syöttövirta oli muutoin vaunuun päällä koko ajan ja latasi tarpeen vaatiessa akkua.
    Mulla on ollut Caravan control kahdessa, edellisessä ja nykyisessä. Tulee myös seuraavaan  :D
    Helppo laite, saa tekstareilla säädettyä lämpötilat jne. Ei tuo nyt itse asennettuna ole kallis, eikä tartte viritellä. On kaksitaajuinen verrattuna vaikka Nokia 3310 puhelimeen mikä toimii vain gsm 900 verkossa.
  • #18 kirjoittanut Aaron 19 Jul 2013
  • Auton sisätilalämppäri, defa termini 2100w, sehän nyt ainakin on autokäyttöön hyväksytty.
  • #19 kirjoittanut Beedro 19 Jul 2013
  • Tämä nyt menee hieman ohi alkuperäisen aiheen mutta kysäisempä kuitenkin. Nykyiseen vaunuuni on edellinen omistaja asentanut hälyttimen. Järjestelmässä on magneettikytkimiä joka paikassa, liikeilmaisimia, kaasu- ja savuilmaisimet. Ajattelin et kuka nyt tollasen vaunuunsa laittaa. Nyt sitten hieman tutkiessani laitteen käyttöohjekirjaa ja siitä ilmeni et laitteeseen voidaan ohjelmoida 1-15 erillisen sähkölaitteen ohjausta. Olisiko nyt niin, että laite toimii kuten Caravan Control. Laitteen merkki on PowerMax Pro. Kuinka pystyn tarkistamaan onko pannun ohjaukselle laitettu etäkäynnistysmahdol lisuus? Pannu on Alde 3010. Onko kukaan törmännyt ko. laitteeseen?
  • #20 kirjoittanut Weicco 19 Jul 2013
  • ^
    En ole törmännyt, mutta pikaisella googlettamisella löytyi seuraavaa http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMaxPro_PartitionII_Finnish_User_Guide_D300818.pdf
  • #21 kirjoittanut Beedro 20 Jul 2013
  • Tämä nyt menee hieman ohi alkuperäisen aiheen mutta kysäisempä kuitenkin. Nykyiseen vaunuuni on edellinen omistaja asentanut hälyttimen. Järjestelmässä on magneettikytkimiä joka paikassa, liikeilmaisimia, kaasu- ja savuilmaisimet. Ajattelin et kuka nyt tollasen vaunuunsa laittaa. Nyt sitten hieman tutkiessani laitteen käyttöohjekirjaa ja siitä ilmeni et laitteeseen voidaan ohjelmoida 1-15 erillisen sähkölaitteen ohjausta. Olisiko nyt niin, että laite toimii kuten Caravan Control. Laitteen merkki on PowerMax Pro. Kuinka pystyn tarkistamaan onko pannun ohjaukselle laitettu etäkäynnistysmahdol lisuus? Pannu on Alde 3010. Onko kukaan törmännyt ko. laitteeseen?

    Koittanut selvittää tuon hälyttimen sielunelämää eikä ole tullut hullua hurskaammaksi. Miten se oli tuo Alde 3010, oliko siinä tunturikytkin vakiona vai pitääkö tässä alkaa sellaisen hankintaa suunnittelemaan.
  • #22 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 20 Jul 2013
  • Koittanut selvittää tuon hälyttimen sielunelämää eikä ole tullut hullua hurskaammaksi. Miten se oli tuo Alde 3010, oliko siinä tunturikytkin vakiona vai pitääkö tässä alkaa sellaisen hankintaa suunnittelemaan.
    Minun mielestä vakiona tunturi kytkin ;)
  • #23 kirjoittanut MarkoA 26 Nov 2013
  • Ajattelin TUTA:n hommata. Onko mitään syytä miksei? Talvikäyttöön, vaunun sisälle ja ammattilaisen asentamana  ;D
    Säästyis turhalta ees-taas ajelulta.
  • #24 kirjoittanut K.E.V 26 Nov 2013
  • Eihän siitä muuta ole, hommaat sähkömiehen joka muuttaa Alden:n lämppärin liitännän töpselille (tarkista että saa tehdä). Laitatat sinne alden viereen sen pistorasian (jos ei ole jo) Sitten simmi sisään ja pidät huolen ettei vaunussa ole liian kylmä, koska TuTa on vain määrätyille lämpötiloille taattu toimivaksi.

    Lainaus
    Käyttökohteita:
    •Lämmityksen etäkäynnistys
    •Ilmastoinnin etäkäynnistys
    •IT-laitteen uudelleenkäynnistys "reboot"
    •Kodinkoneen etäkäynnistys
    •Auton lämmityksen etäkäynnistys
    •Nurmikon kastelulaitteiden etäkäynnistys
    •Valaistuksen etäkäynnistys
    •Hälyttimen etäkäynnistys
    •Automaatiolaitteen etäkäynnistys

    Tekniset tiedot:
    •Sisääntulovirta: 110-230VAC / 50Hz
    •Jatkuva kytkentäteho: 16A @ 230VAC
    •Hetkellinen kytkentäteho: 30A @ 230VAC (30 sek.)
    •GSM-taajuudet: 900/1800MHz
    •SIM-korttipaikka: 1.8/3V
    •Tukee 5x GSM-puhelinnumeroa
    •Hallinta ja etäohjaus: SMS-tekstiviesti tai puhelinsoitto
    •SMS-viesti virtakatkoista (akkuvarmennus)
    •Viivästetty ohjaus
    •Ajastettu ohjaus
    •Lämpötila ohjaus
    •Automaattinen kellon sykronointi GSM-verkosta
    •Liitäntä ulkoiselle lämpötila-anturille: -20...+60?C
      •Käyttölämpötila-alue: -10...+50C
    •Merkki-LEDit: Virta, GSM, Kytkentärele
    •Virrankulutus lepotilassa: <1mA
    •Maadoitettu EU-pistorasia
    •CE-hyväksytty
     
  • #25 kirjoittanut Beedro 26 Nov 2013
  • Eihän siitä muuta ole, hommaat sähkömiehen joka muuttaa Alden:n lämppärin liitännän töpselille (tarkista että saa tehdä). Laitatat sinne alden viereen sen pistorasian (jos ei ole jo) Sitten simmi sisään ja pidät huolen ettei vaunussa ole liian kylmä, koska TuTa on vain määrätyille lämpötiloille taattu toimivaksi.

    Pieni korjaus kahtaenvaihdan kommenttiin. Aldea ei tarvitse ainakaan 3010 mallissa muutttaa töpseliliitännälle. Pistorasialla voi ohjata tunturikytkentää, kuten minä olen sen tehnyt. Ja aikuisten oikeesti onko se nyt niin suuri rikos käyttää jotain muuta kuin sitä ainutta ja oikeaa eli caravan controllia. Minulla on Tuta pelittänyt jo kaksi kautta ja yli -25 asteen pakkasillakin.  Thumb
  • #26 kirjoittanut MarkoA 26 Nov 2013
  • Pieni korjaus kahtaenvaihdan kommenttiin. Aldea ei tarvitse ainakaan 3010 mallissa muutttaa töpseliliitännälle. Pistorasialla voi ohjata tunturikytkentää, kuten minä olen sen tehnyt. Ja aikuisten oikeesti onko se nyt niin suuri rikos käyttää jotain muuta kuin sitä ainutta ja oikeaa eli caravan controllia. Minulla on Tuta pelittänyt jo kaksi kautta ja yli -25 asteen pakkasillakin.  Thumb

    Kiitos kommenteista. Tunturikytkentää siis ohjataan. Eikö se mene vain niin, että siis tuleva syöttöjännite ohjataan päälle TUTA:lla? TUnturikytkentä siis laittaa lämmityksen suoraan päälle jos verkkovirta kytketään, vai kui? Aikomuksena oli siirtää kwh mittarille tuleva syöttö pistorasiaan ja siihen TUTA, josta taas johto khw mittarille.
    Juuri tuo Beedron kommentti, että toimii myös kylmemmässä, on se tärkeä tieto. Ja miksei toimisi. Elektroniikkahan tunnetusti tykkää kylmästä. Paitsi LCD näyttö.
  • #27 kirjoittanut K.E.V 26 Nov 2013
  • Pieni korjaus kahtaenvaihdan kommenttiin. Aldea ei tarvitse ainakaan 3010 mallissa muutttaa töpseliliitännälle. Pistorasialla voi ohjata tunturikytkentää, kuten minä olen sen tehnyt. Ja aikuisten oikeesti onko se nyt niin suuri rikos käyttää jotain muuta kuin sitä ainutta ja oikeaa eli caravan controllia. Minulla on Tuta pelittänyt jo kaksi kautta ja yli -25 asteen pakkasillakin.  Thumb
    Hyvä että voi, ei kukaan ole rikokseksi halunnut sitä väittää. Mutta mielestäni on hyvä kun mainitaan viralliset olosuhteet missä valmistaja takaa toiminnan.
    Jokin epäilys valmistajalla on asiaan kun on asettanut rajan -10c

    Kiitos kommenteista. Tunturikytkentää siis ohjataan. Eikö se mene vain niin, että siis tuleva syöttöjännite ohjataan päälle TUTA:lla? TUnturikytkentä siis laittaa lämmityksen suoraan päälle jos verkkovirta kytketään, vai kui? Aikomuksena oli siirtää kwh mittarille tuleva syöttö pistorasiaan ja siihen TUTA, josta taas johto khw mittarille.
    Juuri tuo Beedron kommentti, että toimii myös kylmemmässä, on se tärkeä tieto. Ja miksei toimisi. Elektroniikkahan tunnetusti tykkää kylmästä. Paitsi LCD näyttö.

    Beedrolla on laitteisto missä Tuta ohjaa 220v relettä missä oleva kosketinpari oikosulkee johtimet mitkä menee Alde 3010 tauluun, samaan mihin Caravan Control kytketään.

    ps eikä kaikki elektroniikka tykkää kylmästä , siitä paljonkin kokemuksia. Jotka ei kyllä kuulu tähän.

    Henkilökohtaisesti mulla on sama vaikka palkkaa työttömän veivigeneraattorill a pitämään vaunun lämpimänä tai kaljapalkalla joku tökkää tökkelin seinään edellisenä päivänä ennen vaunulle tuloa  ;D Eli ei pelkoa  ;)
  • #28 kirjoittanut Hobby560 26 Nov 2013
  • Itsellä on ollut vaunussa TUTA pari talvea käytössä, johon on kytketty Ecomat lämppäri. Tuta on toiminut moitteetta myös suht kovissa pakkasissa (-25) Thumb
  • #29 kirjoittanut tsahkali 26 Nov 2013
  • Jokin epäilys valmistajalla on asiaan kun on asettanut rajan -10c

    Monilla hilavitkuttimilla, joita täällä myydään, on samanlainen raja, kun kiinalainen ei ole kylmemmistä säistä kuullutkaan. Niitä rajoja on jopa länsimaisillakin vehkeillä, varmuuden vuoksi, kun testejä ei juurikaan tehdä.
  • #30 kirjoittanut mjo33400 26 Nov 2013
  • Monilla hilavitkuttimilla, joita täällä myydään, on samanlainen raja, kun kiinalainen ei ole kylmemmistä säistä kuullutkaan. Niitä rajoja on jopa länsimaisillakin vehkeillä, varmuuden vuoksi, kun testejä ei juurikaan tehdä.

    Tämä sama asia koskee useita lämmityslaitteita myös, kun komponentit kestää 0-+75 astetta. Nekun vaihtaa -40 - +85 astetta kestäviksi niin ongelmat häviää. ;)
Sivuja:
Toiminto