Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Hauho 15 Jul 2013
  • ja sen seurauksena en halua ketään kutsua ko nimellä.
    Vastaus löytyi sivistyssanakirjaha ulla.
    Kiitos vastauksista!
  • #2 kirjoittanut winemaker 15 Jul 2013
  • "Vastaus löytyi sivistyssanakirjaha ulla."

    Haaho, eipä ole ihmekkään, että sieltä vastauksen löysit.  Sivistys tarttuu ja luo uutta verta ympärilleen!   ;D Thumb Thumb
  • #3 kirjoittanut 0yxxy0 15 Jul 2013
  • Onko jossainpäin suomee joku sivistyneempi merkitys ko sanalle.
  • #4 kirjoittanut sipu 15 Jul 2013

  • Kääkkä =     
     vanha, raihnainen ihminen, rahjus, kanttura. esim. Äijän kääkkä.

    noh tuohan on niin totta kuin olla voi
    ja tätä mieltä on kääkkä kanttura  ;D
  • #5 kirjoittanut norlet 15 Jul 2013
  • Itse kyllä törmään näihin "kääkkiin" aina välillä kun töissä joutuu olemaan tuossa kaupungissa eri asuntoalueilla ja melkein aina löytyy joku kyseisen "alan" ihminen siihen juttua vääntämään....
  • #6 kirjoittanut JeanS 15 Jul 2013
  • Juu ei noi mitään ylentäviä nimityksiä ole nuo kääkkäkööri ja rutusakki.
    Kuka ihme tällaisia nimityksiä on mennyt keksimään ja sitten ylppeät karavaanarit niitä käyttää  :o
  • #7 kirjoittanut sipu 15 Jul 2013
  • Itse kyllä törmään näihin "kääkkiin" aina välillä kun töissä joutuu olemaan tuossa kaupungissa eri asuntoalueilla ja melkein aina löytyy joku kyseisen "alan" ihminen siihen juttua vääntämään....

    uskon tuon
    jos jossian vaikka tehdään esm. tietä
    tai rakennetaan
    niin eikös nuo vanhemmat herrasmiehet
    ole siellä aidan takana katsomassa
    miten se pitäis tehdä
    eikä niitä siellä ole yks eikä kaks
    mitä olen huomioinut  ;D
  • #8 kirjoittanut LMC-99 15 Jul 2013
  • Juu ei noi mitään ylentäviä nimityksiä ole nuo kääkkäkööri ja rutusakki.
    Kuka ihme tällaisia nimityksiä on mennyt keksimään ja sitten ylppeät karavaanarit niitä käyttää  :o

    Pikkuhiljaa meistä kaikista tulee känkkäränkkä kääkkiä ennen lopullista ruttaantumista, mutta sitä ei vain aina itse huomaa.. ^-^
  • #9 kirjoittanut sipu 15 Jul 2013
  • Pikkuhiljaa meistä kaikista tulee känkkäränkkä kääkkiä ennen lopullista ruttaantumista, mutta sitä ei vain aina itse huomaa.. ^-^

    mut aatteles
    jos ei jostain kolottais joka aamu, päivä ja ilta
    niin silloin olis kuollu :o
    jotta aamusella ,kun herään noihin ikuisiin kolotuksiin
    niin tiedän olevani hengis  ;D
  • #10 kirjoittanut JeanS 15 Jul 2013
  • Pikkuhiljaa meistä kaikista tulee känkkäränkkä kääkkiä ennen lopullista ruttaantumista, mutta sitä ei vain aina itse huomaa.. ^-^

    Tuo on kyllä totta tuokin.
    Mutta olikos jossain Caravan lehdessä kirjoituskin tuosta rutusakki hommasta. Itse olen jo aiemmin oudokksunnut tuon nimen valintaa, mutta siinähän sitä oli vähän avattu.
    Vaan eihän siinä mitään, saahan sitä perustaa vaikka juntit karavaanarit ry:n, jos siltä tuntuisi.
    Siinähän sitä sitten muut myötähäpeilisivät  :D .
  • #11 kirjoittanut norlet 15 Jul 2013
  • uskon tuon
    jos jossian vaikka tehdään esm. tietä
    tai rakennetaan
    niin eikös nuo vanhemmat herrasmiehet
    ole siellä aidan takana katsomassa
    miten se pitäis tehdä
    eikä niitä siellä ole yks eikä kaks
    mitä olen huomioinut  ;D
    Juu ja parhaimmillaan on myös talon emäntä siinä aidalla roikkumassa ja neuvoja huutelemassa..... viime viikolla sattui vaan niin että talon isäntä huuteli neuvoja mutta talon emäntä toi kaupasta tullessaan jäätelöt kun oli niin hienosti tehty heidän kohdallaan pyörätienluiska... ja paremmin kuin ennen (itseppä olin sen kerennyt tehdä niikuin oma silmä hyvälle näyttää et silleen....)
  • #12 kirjoittanut sipu 15 Jul 2013
  • Juu ja parhaimmillaan on myös talon emäntä siinä aidalla roikkumassa ja neuvoja huutelemassa..... viime viikolla sattui vaan niin että talon isäntä huuteli neuvoja mutta talon emäntä toi kaupasta tullessaan jäätelöt kun oli niin hienosti tehty heidän kohdallaan pyörätienluiska... ja paremmin kuin ennen (itseppä olin sen kerennyt tehdä niikuin oma silmä hyvälle näyttää et silleen....)

     Thumb mikäs tuon hienompi ele
    kuin antaa kiitosta ja vielä syötävää
    hyvälle ja ahketalle tien rakentajalle  Thumb
  • #13 kirjoittanut Mulli 16 Jul 2013
  • Meillä fasaanit huutelevat tuota kääkkää. Ja kun minä karjun niille, jotta "lopettakaa se akalleni huutelu", niin muija murjottaa. En ymmärrä yhtään. Sitä yrittää olla niin ritaria, niin ritaria ja akka ei kun kiukuttelee.

    Mikä niitä naisia oikein riivaa (aina)?
  • #14 kirjoittanut sipu 16 Jul 2013
  • Meillä fasaanit huutelevat tuota kääkkää. Ja kun minä karjun niille, jotta "lopettakaa se akalleni huutelu", niin muija murjottaa. En ymmärrä yhtään. Sitä yrittää olla niin ritaria, niin ritaria ja akka ei kun kiukuttelee.

    Mikä niitä naisia oikein riivaa (aina)?

    HAHAAAA iso heko  ;D
    kiitos makeista nauruista näin aamutuimaan  ;D ;D ;D ;D
    jaa että mikä aina vaivaa
    empä osaa sanoa ,kuin omat vaivani
    mutta jääkööt ne nyt sanomati
    kun siihen menis koko päiwä
    ja pikku puuhastelut oottelee tekijäänsä  Thumb ;D
    jotta en nyt muuta keksi
    kuin jatka vain ritarillisuuttasi  Thumb
    nauraa veet silmistä valuen  ;D :D
Sivuja:
Toiminto