Tekniikkakeskustelut > Projektit
Sprite Cosmos Quattron kesäsiivousta
tahko:
--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - 1.01.2015 kello on 23:17 --- Ja jos vielä joskus korjaan kosteusvaurioisen vaunun, niin kerralla pellit rullalle, kaikki muu matalaksi ja sen jälkeen rakentaen elementti kerrallaan tallin lattialla. Poistuu sata ongelmaa, työn laatu paranee potenssiin 5 ja homma nopeutuu hurjasti, ku ei tarvitse värkkäillä tukia ja puristimia, vaan voi käyttää liimauksissa painoja. Ja pellit ei kupruile.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä voi olla montaa mieltä, mutta useinmiten taitaa olla järkevämpää ostaa kuiva/kuivahko vaunu ja ylläpitää sitä, kuin aivan lahoista värkätä vaunua (usein kun sitten vielä käy niin, kuin kerroit, että uudelleen kastuu)
Mazza:
Toisaalta itse tekemällä saa tehtyä usein juuri sitä mitä haluaa, ja mitä välttämättä valmiina saa. Helpolla tässä elämässä ei tarvitse päästä.
Projekteja minulla on enemmänkin ja isompiakin, tässä projektissa sattui vaan tulemaan lokaa niskaan heti muidenkin projektien verran, pääsyynä käytettävissä olevien tallien rajallinen korkeus.
tm17:
--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - 1.01.2015 kello on 23:50 ---Toisaalta itse tekemällä saa tehtyä usein juuri sitä mitä haluaa, ja mitä välttämättä valmiina saa. Helpolla tässä elämässä ei tarvitse päästä.
Projekteja minulla on enemmänkin ja isompiakin, tässä projektissa sattui vaan tulemaan lokaa niskaan heti muidenkin projektien verran, pääsyynä käytettävissä olevien tallien rajallinen korkeus.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin. Itse tekemällä saa itelleen mieluisan. Ja on se eri reissata kun näkyy oma kädenjälki. Mukavahan nuita on tuunailla. ;)
Mazza:
Pyh, yks talavihan ei mulle rupia. Kauas jos vie, niin rojekti lakkaa etenemästä kokonaan. Vetäsin somasti butyyliä vuotavaan saumaan, porasin oven alareunan alimpaan kohtaan parit vedenpoistoreiät ja tilkittin ovenkarmeja. Lisäks lisäilin eristeitä sinne tänne kuiviin paikkoihin ja järjestelin vähän ilmanvaihtoa uusiksi. Hain vielä äsköttäin B-kaupasta poistopuhaltimen, jonka laitan kellolla poistoräppänään. Lämmitin huutaa nyt isolla teholla vaunussa ja kattoluukku on auki, joten luulis pahimman kosteuden pakenevan reippaasti, jotta pakkanen pääsee kunnolla kuivattelemaan paikkoja. Toivottavastitalvi pysyy pitkästi pakkasen puolella eikä humppaa nollan molemmin puolin!
Mazza:
Tilailin Trotecilta adsorptioilmankuiva imen. Joskohan ens plussakeleillä sais kosteus kyytiä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta