Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Hauho 10 Jul 2013
  • Joku kirjoitti tänne kysyi voiko tonnin vaunulla tulla Karavaanariksi.
    Olen sitä mieltä ettei voi tulla tonnin vaunulla eikä sadanviidenkymmenen tuhannen euron autollakaan.
    Karavaanariksi tuleminen vaatii henkisiä ominaisuuksia ja ystävällisyyttä toisiin ihmisiin.  Lisäksi muitakin ominaisuuksia.
    En tarkoita tällä sitä henkilöä joka kirjoitti aiheesta vaan vaan tämä koskee mielestäni kaikkia.
    Ko kirjoittaja voi olla vaikka hyvä Karavaanari - parempi kuin minä.
    Vaunun tai auton ostaminen luo mahdollisen tulla Karavaanariksi.
    Vaunun ja auton omistajia/haltijoita on vaikka kuinka paljon mutta eivät he kaikki ole Karavaanareita.
  • #2 kirjoittanut Rölli 10 Jul 2013
  • Joku kirjoitti tänne kysyi voiko tonnin vaunulla tulla Karavaanariksi.
    Olen sitä mieltä ettei voi tulla tonnin vaunulla eikä sadanviidenkymmenen tuhannen euron autollakaan.
    Karavaanariksi tuleminen vaatii henkisiä ominaisuuksia ja ystävällisyyttä toisiin ihmisiin.  Lisäksi muitakin ominaisuuksia.
    En tarkoita tällä sitä henkilöä joka kirjoitti aiheesta vaan vaan tämä koskee mielestäni kaikkia.
    Ko kirjoittaja voi olla vaikka hyvä Karavaanari - parempi kuin minä.
    Vaunun tai auton ostaminen luo mahdollisen tulla Karavaanariksi.
    Vaunun ja auton omistajia/haltijoita on vaikka kuinka paljon mutta eivät he kaikki ole Karavaanareita.
    Thumb   kai tää oli se kaivattu tykkää nappi
  • #3 kirjoittanut hartsakoski 10 Jul 2013
  • Hauho,olen kanssasi samaa mieltä Thumb
  • #4 kirjoittanut Onneva 10 Jul 2013
  •  Thumb

    Paremmin ei vois asiaa kiteyttää!
  • #5 kirjoittanut HiTec 11 Jul 2013
  • Ihan sama juttu se on about kaikissa muissakin "ryhmissä". Ei motoriksikaan tule vain sen (kalliin ja suuren) mopon hommaamalla, asenteesta se on kiinni, ei kalustosta. Tai voihan sitä olla vaikka kaluston välissä (ed. myyty ja uutta ei vielä ole saatu tilalle tai on jalka pakeissa tms) ja silti kaveri on motoristi henkeen ja vereen = kaluttakin kokee voimakkaasti kuuluvansa porukkaan 8)

    Toki sitten kun ruvetaan nokkaa nostamaan ja porukaa halkomaan, esim. mp-skootterit vs. "oikeat" moottoripyörät tai m.vaunut vs. m.autot, niin... No ainakin minun mielestäni tuo ei kuulu enää itse ajatukseen onko motoristi, karavaanari, tms Thumbd
  • #6 kirjoittanut vippe 11 Jul 2013
  • Ihan sama juttu se on about kaikissa muissakin "ryhmissä". Ei motoriksikaan tule vain sen (kalliin ja suuren) mopon hommaamalla, asenteesta se on kiinni, ei kalustosta. Tai voihan sitä olla vaikka kaluston välissä (ed. myyty ja uutta ei vielä ole saatu tilalle tai on jalka pakeissa tms) ja silti kaveri on motoristi henkeen ja vereen = kaluttakin kokee voimakkaasti kuuluvansa porukkaan 8)

    Toki sitten kun ruvetaan nokkaa nostamaan ja porukaa halkomaan, esim. mp-skootterit vs. "oikeat" moottoripyörät tai m.vaunut vs. m.autot, niin... No ainakin minun mielestäni tuo ei kuulu enää itse ajatukseen onko motoristi, karavaanari, tms Thumbd
    Koen olevani edelleen motoristi vaikka ei sitä pärrää ny juur olekkaan. Ehkä joskus vielä on..tierä sitä. Olen ajanut mopolla nuorena ja kiikkunut mp:n takana..myöhemmin ollut karavaanari (ed elämässä kun lapset oli pieniä) Nyt uudessa elämässä taasen karavaanari..nyt myös "veneilijä"..kaikkea pitää kokeilla hyvässä hengessä avoimin mielin. Motoristina olen saanut eniten ystäviä täysin vieraista ihmisistä. Karavaanarina en vielä niin paljoa..johtuu varmaan siitä et tämä karaavaanaus on asteen verran hienostuneempaa sakkia? tiär sitäkää..motoristin a ryntäsin yksinänikin tapahtumiin..oli ne sit ralleja, kaffetteluja tms..Karavaanarina  olen kerran mennyt treffeille systerin kans..no tutustuttiin kyl yhteen ihanaan pariskuntaan :)

    Kyllä sitä harrastuksessa kuin harrastuksessa huomaa et kalusto pitää olla paremp ku naapurilla..Motoris tina kohtasin myös sellaista, et kun muutamilla oli intikka ja henki oli ME..ja sit tulikin halu hankkia se harlikka..ei enää me hengestä ollut mitään tietoa..ihan konkreettisesti vaihtoivat leiriä..jotkut jopa ei enään tuntenut japsimopottelijoita  Thumbd No toki oli niitä jotka jatkoi samassa "leirissä" japsimoppejen kans vaikka hienolla harlikalla ajoikin..

    Jotenkin olen myös karavaanareis huomannut sen Kaabe jengin ja kalliiden as autojengin..Ihan kauppiaista lähtien..oma Adria kun hieman kiukutteli (uusi) ja asiasta mainittiin myyjälle..hän sanoi..eihän se ole mikään Kabe  Thumbd
  • #7 kirjoittanut LMC-99 11 Jul 2013
  • Hauholle kirjoituksesta karavaanari hengestä iso.. Thumb
  • #8 kirjoittanut lasiseppa 11 Jul 2013
  •  Thumb Totta en ole koskaan tuntenut itseäni kunnon karavaanariksi vaan vaunu on väline lapinhulluuden toteuttamiseen ja kalapaikkojen läheisyydessä oleskeluun. On kyllä todella hyvä apuväline  Thumb
  • #9 kirjoittanut Soleil 11 Jul 2013
  • Olen pitänyt itseäni karavaanarina yli 13 vuotta mutta nyt aloin miettimään. Laulussa sanotaan, että karavaanari on kaikkien kaveri. Hum?  ::)
    Ei minulla kyllä ole yhtään karavaanari ystävää.  En minä sitten taidakaan olla karavaanari?
    Me on kuljettu omia polkuja aina. Suomessa hyvin vähän oltu leirintäalueilla ja kerran vain jäsenalueellakin.  Ei tuohon mitään syytä ole miksi noin on tehty. Ne järvien ja jokien rannat ovat aina vetäneet enempi puoleensa  yöpymään ja sitten lomilla on menty ulkomaille.  Thumb
    En ole kyllä erakko ja hiljainen ihminenkään.  :laugh:  Oikeastaan olen hyvin harvoin edes jutellut samaa harrastavan kanssa, kun missä me on liikuttu Suomessa ei niitä karavaanareita ole muita oikein ollut. Nyt sitten täällä maailmalla teitä ei näy kun haluaisin jutella ja olla kaikkien suomalaisten  karavaanareiden  kaveri.  :'(
    Mikähän minä sitten lie olenkaan?  ::)
  • #10 kirjoittanut Hauho 11 Jul 2013
  • En ole oikea henkilö toisia henkilökohtaisesti arvioimaan, mutta koska olette ymmärtäneet kirjoitukseni olette Karavaanareita vaikka ette  välttämättä joukkosieluja. :D
  • #11 kirjoittanut winemaker 11 Jul 2013
  • Jou, aiheen aloittaja viestii olevansa oikea karavaanari !   Thumb
  • #12 kirjoittanut Hauho 11 Jul 2013
  • Älä kehu Winemaker, ei ollut tarkoitus oman arvon nosto vaan kaipailen niitä vanhoja aikoja jolloin oli erinomainen yhteishenki oli alueilla.
    Onneksi olen löytänyt yhden alueen jossa se vanha henki vallitsee.
    Tosin en ole kotimaassa monella alueella kymmeneen vuoteen ollut.  Niitä on varmaan enemmänkin.
  • #13 kirjoittanut Soleil 11 Jul 2013
  • Voi, minä en noista hyvistä ajoista edes tiedä mitään, harmi mutta mukava kuulla että sellaisia on ollut.  Thumb
    Voi kuinka me viimme viikonloppuna etelä-Saksassa isolla leirintäaluella nautittiin mukavasta ja leppoisasta leirintäalue tunnelmasta. Vaikkakin "puskaparkissa" olimme kun ei järvelle nähnyt paikaltamme. Ystävällisiä ihmisiä, iloisia ja nauravaisia ympärillä, puheen porina ja lasten leikkimisen ääniä. Taidamme kuitenkin olla joukkosieluja kun tuolaisesta tykätään.  ::) Ei mitään örinöitä kuulunut. Ja yhdeltätoista täysin hiljaista. No, yöllä kuului jostakin kuorsausta.  :D
  • #14 kirjoittanut Vemppu 11 Jul 2013
  • Jotenkin olen myös karavaanareis huomannut sen Kaabe jengin ja kalliiden as autojengin..Ihan kauppiaista lähtien..oma Adria kun hieman kiukutteli (uusi) ja asiasta mainittiin myyjälle..hän sanoi..eihän se ole mikään Kabe  Thumbd

    Kai tuossa kuittasit myyjälle jotain tyyliin että "joo, ei olekaan ja siksi varmaan puuosat istuukin paremmin" tmsp....

    Aika holtiton kommentti myyjältä. Vallankin kun puhutaan saman "konsernin" vehkeistä eli Kabe-Adriasta  :-\
    --------------------
    Kabe-Adria Oy

    1. heinäkuuta 2001 Ruotsin, Suomen ja Norjan maahantuonti siirtyi keskitetysti Ruotsalaiselle Adria Caravan AB:lle. Yhtiö kuuluu Kabe konserniin ja toimii itsenäisenä yhtiönä uusissa tiloissa Tenhultissa, 10 km Jönköpingin keskustasta. Suuret modernit tilat toimivat myös Skandinavian keskusvarastona josta varaosalähetykset lähetetään viikoittain myös Suomeen.


    Kabe-Adria Oy


    Jo 1990 luvun alussa perustettu Kabe Matkailuvaunu Oy on 1. tammikuuta 2002 alkaen toiminut nimellä Kabe-Adria Oy. Kabe-Adria Oy on Pohjoismaissa alan suurimman konsernin eli Kabe Husvagnar Ab.n tytäryhtiö. Kabe konserni on Tukholman pörssissä noteerattu hyvin menestyvä pörssiyhtiö. Adria matkailuajoneuvojen tuonti Suomeen alkoi 2002 ja myyntiluvut ovat siitä lähtien olleet nousussa.

    Kabe–Adria Oy kuuluu harvoihin matkailuajoneuvoja maahantuoviin yrityksiin, joilla on laatukäsikirja. Tämä takaa yhtiön toiminnan ja tuotteiden laadun. Adria matkailuvaunut ja - autot nousivat nopeasti Suomalaisten suosikeiksi ja ovat myös Pohjoismaiden yksi eniten myytyjä merkkejä

    Adria tuotteet valmistetaan Novo mestossa Sloveniassa, EU-maassa, jonka huima kehitysvauhti näkyy myös Adria tuotteiden esiinmarssissa. Adria Mobil on valmistanut matkailuajoneuvoja vuodesta 1965 ja yli 40 vuoden kokemuksella kasvanut yhdeksi Euroopan johtavammaksi matkailuajoneuvoval mistajaksi. Uudessa vuonna 2005 vihityssä tehtaassa valmistuu vuosittain n.14.000 matkailuajoneuvoa eikä kukaan muu valmistaja ole myynyt yhtä monta matkailuajoneuvoa kuin Adria.

    Adria tuotteet ovat vuosien mittaan kehittyneet vastaamaan nykyvaatimuksia ja toteutuksessa on otettu huomioon myös Pohjoismaiset vaatimukset. Tämä on johtanut siihen että Adria on Pohjoismaiden myydyin matkailuajoneuvomer kki.

    KABE-ADRIA OY
    Sahaajankatu 24
    FIN-00880 HELSINKI"

    --------------------------------------


    Muusta asiasta aloittajan kanssa samaa mieltä. Semmoisella tarkennuksella tosin että en itse näe kumpaakaan suuntaa negatiivisena. Eli että olipa matkailuvälineen käyttäjä/omistaja tahi ei niin se "karavaanarius" ei ole ehdoton edellytys kummassakaan tapauksessa eikä se mielestäni tee tuosta matkailuvälineen käyttäjästä/omistajasta sen huonompaa tai parempaa ihmistä/matkailijaa.
  • #15 kirjoittanut Weicco 11 Jul 2013
  • Eipä ole kovin hinkua ryhtyä karavaanariksi.
    Koppi aikoinaan hommattiin helpottamaan liikkumista harrastusten parissa ja sitä se on nykyäänkin. Pakostakin sitä "leimautuu" karavaanariksi kun vaunun kans liikkuu.
Sivuja:
Toiminto