Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Voimasavua laturista
SeaSharky:
Näyttää 0,1uF kondensaattori savunneen, vieressä näyttää olevan diodisilta, olisiko se kärsinyt, jos kondensaattori on imaissut enemmän virtaa.
"Masi":
Jos laturissa on paikka aurinkokennolle ja kennot on kytketty säätimen kautta suoraan akulle on tuho tuon näköistä kun säädin antaa pienen boosteri tehon katsoakseen kuinka paljon virtaa pystyy lykkäämään. Itse kytkin keväällä N.s. "asiantuntijoiden" neuvoilla noin ja ebl kärähti nimenomaan verkkovirta laturin puolelta, toimien muuten normaalisti. Kyselin neuvoja seuraavaksi valmistajan neuvonnasta. Sieltä vastasi Herr Udo S. ja kertoi heidän korjaavan valtavasti näitä n.s." asiantuntija vahinkoja". Näissä uudemmissa ohjauskeskuslaturei ssa on sen verran paljon elektroniikkaa etteivät ne kestä nykyisten säätimien tyrkkäämään testivirtaa. Noin 280 euroa tulee olemaan lasku kunhan kesä on ohi ja ebl joutaa tuonne tehtaalle.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 23.07.2013 kello on 17:30 ---Jos laturissa on paikka aurinkokennolle ja kennot on kytketty säätimen kautta suoraan akulle on tuho tuon näköistä kun säädin antaa pienen boosteri tehon katsoakseen kuinka paljon virtaa pystyy lykkäämään. Itse kytkin keväällä N.s. "asiantuntijoiden" neuvoilla noin ja ebl kärähti nimenomaan verkkovirta laturin puolelta, toimien muuten normaalisti. Kyselin neuvoja seuraavaksi valmistajan neuvonnasta. Sieltä vastasi Herr Udo S. ja kertoi heidän korjaavan valtavasti näitä n.s." asiantuntija vahinkoja". Näissä uudemmissa ohjauskeskuslaturei ssa on sen verran paljon elektroniikkaa etteivät ne kestä nykyisten säätimien tyrkkäämään testivirtaa. Noin 280 euroa tulee olemaan lasku kunhan kesä on ohi ja ebl joutaa tuonne tehtaalle.
--- Lainaus päättyy ---
Saatko noille väitteille kytkentäkuvallista faktaa? Minun ajatusmailma ei tuota oikein sulata. :'(
Rölli:
ei munkaa ajatus maailmaan. miten sen auton kestää laittaa käyntiin ku sieltä tulee sama jännite ku aurinkokenno säätimeltä?
K.E.V:
Bavaria puhuu EBL:stä , sehän on aika herkkä taivaankappaleen eri asennoille ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta