rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Leirintämatkailu on muuttunut..  (Luettu 7465 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #15 : 10.07.2013 kello on 00:50 »
    Hinta-laatusuhde on aika huono monessa paikassa. Tuo henkilömäärään perustuva hinnoittelu on kärjistäen tarkoittanut sitä, että entisen vrk-hinnan päälle on tullut se henkilömaksu. Joitain kertoja ollaan myös käännytty portilla ympäri kun on katsottu meininkiä alueella.

    Kyllä alue voi kalliskin olla, mutta silloin pitää sijainti ja palvelut olla kohdillaan. Aika huonosti on asiat jos keskellä kesää suihkussa meinaa paleltua tai tämmönen homeelle yliherkkä meinaa suihkun aikana tukehtua.

    Ja sen verran olen saanut kuulla nuorempana hattuilua sfc-alueilla, etten sinne ole menossa.

    Melkein aiheeseen liittyen tuli ajettua muuten kuin karavaanarina suomen halki vaakasuunnassa keväällä ja jonkun järven rannassa oli myynnissä hotelli, yli 600 neliötä tilaa ja paljon maata sekä järven rantaa. Hintaa 140 000.Taitaa koko kotimaan matkailu olla murroksen kourissa ja peli on kovaa, toiset pärjää paremmin ja toiset ei ollenkaan.
    Vai ihan hattuilua olet kuullut ihan sfc alueella.
    Ja millähän tarkalleen ottaen. ::)
    Ihan kuullostas minun korvaan yleisellä alueella oleskelua jolla olen saanu ihan perseestä kohtelua verrattuna sfc alueisiin. ;)
    Kaikki yleiset alueet on ollu ihan Jesuksen negatiivisia minun mittapuulla mitattuna siis jos halutaan siisteyttä,ystävällisyyttä ja viihtyisyyttä.
    En ymmärrä kaupunkiihmisiä jotka jaksavat asua kaupungeissa lähiöissä likellä toisiaan ja täällä itkevät leirintäalueiden "vanhoja jääriä" ja "vastarannan kiiskejä". Miten te jaksatte asua siellä kaupungissa ihan samoissa oloissa ::) ::)
    Teille on ihan omiaan ne puskaparkit.... ;) >:(

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
    • Kulkija
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #16 : 10.07.2013 kello on 07:22 »
    Ihan kuullostas minun korvaan yleisellä alueella oleskelua jolla olen saanu ihan perseestä kohtelua verrattuna sfc alueisiin. ;)

    Kaikki yleiset alueet on ollu ihan Jesuksen negatiivisia minun mittapuulla mitattuna siis jos halutaan siisteyttä,ystävällisyyttä ja viihtyisyyttä.

    Nämä havainnot on minunkin totuuteni. (Edit) No ehkei sentään ihan kaikki yleiset alueet...

    ----------

    RR:n mielipiteeseen pitää kyllä tuumata, jotta jos joku tulee mulle urputtamaan tyhjästä (kuvitteellinen esimerkki) jollain satakuntalaisella SFC-alueella ei se todellakaan ole pohjoispohjalaisten tai eteläkarjalaisten vika, eikä edes sen Satakunnan naapuriSFC -alueen. Jos ja kun jollain SFC -alueella on ikävä henki ratkaisen asian niin, etten mene sinne enää, mutten todellakaan laita koko yhdistystä boikottiin. En edes toiminnanjohtajan typerien kommenttien takia.

    Itse asiaan sen verran, että SFC-alueilla luulisi (korjatkaa...) sosiaalisen kontrollin toimivan paremmin kuin yleisillä, eikä tuollaiset Markon havaitsemat juopot pysty terrorisoimaan aluetta kovin kauaa. Vai onko niin?

    ... kaiholla muistelen monia Saksan, Hollannin ja Ranskan leirintäalueita, mutten minä koskaan niillä sesonkina ole ollut. Melkein aina naapurin kanssa juttua on ollut, jos vaan yhteinen kieli löytynyt.
    « Viimeksi muokattu: 10.07.2013 kello on 10:55 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #17 : 10.07.2013 kello on 10:49 »


    Itse asiaan sen verran, että SFC-alueilla luulisi (korjatkaa...) sosiaalisen kontrollin toimivan paremmin kuin yleisillä, eikä tuollaiset Markon havaitsemat juopot pysty terrorisoimaan aluetta kovin kauaa. Vai onko niin?



    Kaupallisella alueella vastuullinen pitäjä ei salli järjestyshäiriöitä, varsinkaan jos alueella käy matkaavia asiakkaita.

    Tilanne on saattanut muuttua, mutta aikoinaan kun me käytettiin sekä kaupallisia, että SFC alueita muutamilla kerhon alueilla juuri grillipaikat olivat sellaisia, että ne valloitettiin iltaisin ja varattiin märkiin illanistujaisiin. Muualla alueilla olikin sitten rauhallista.

    Nallikarilla ja Kalajoella oli ainakin aikaisemmin huono maine nimenomaan huonon järjestyksenpidon takia, en tiedä onko tilanne muuttunut. Lehdissäkin on toisaalta kirjoiteltu Naantalista ja siellä pidettävästä 0 tolerannsista.

    Markon kirjoituksesta ei käynyt ilmi missä tuo tapahtui, itse vaistomaisesti oletin sen tapahtuneen kerhon alueilla, omiin kokemuksiin perustuen.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #18 : 11.07.2013 kello on 18:07 »
    Mainitsemani juttu oli Pitkämönrannassa, Kurikassa. Ja samanlaista menoa oli Sastamalan Vuoricaravanissa. Viereinen tupa-autoporukka oli "peltikiinni" koko sen ajan kuin alueella viivyimme. Tosin hiljaista oli päällepäin kun ihan laput silmillä olivat. Mutta touhu muuten hirvitti kkun jostain lainasivat kaasupullon ja metsästä roudasivat jotain lautakasaa omiin grillijuhliinsa.
    Muuten mulle aivan sama, mutta kun lapsi on mukana niin nuo umpikänniset saa pysyä kaukana. En halua että ne tulee muksua jututtamaan kertaakaan.

    Se onkin jännä, että vaikka paikassa on sata asiallista tyyppiä joiden kanssa on kiva rupatella jakokemuksia vaihtaa, niin se pari änkyrää onnistuu jättämään paskan fiiliksen. Tavallaan mulle on ollut jonkinmoinen yllätys nähdä kuinka paljon yleisillä alueilla on vaanareita joilla ei näytä olevan muuta tekemistä kuin istua aamusta iltaan vaunun vieressä lipittämässä jotain. Sitten illalla alkaa jo sauna-aikaan olla jutut kohtalaisen huonoja..

    Näihin verraten Kattivankkurin juhannus oli kyllä mahtava. Todella asiallista menoa kaikin puolin.
    Näistä mun jutuista jää varmaan sellainen kuva, että olen tiukkis niuhottaja. Uskoakseni en ole, mutta kerroin havaintojani. Lapsen kanssa liikkuessa näkee asiat tietyltä kantilta.

    Harmi kun ollaan flunssassa. Muuten olis voinut mennä vaikka tuonne paikalliseen Lihenpyrstöön katsomaan kun siellä on jotku treffit. Näkyy olevan kivasti väkeä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #19 : 11.07.2013 kello on 18:10 »
    Siis lohenpyrstöön! ...tämä puhelimella kirjoittelu ei  aina onnistu. Saatikka editointi!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #20 : 11.07.2013 kello on 18:38 »
    No olin taas tänään Ruissalon campparilla ja kausipaikka liki täynnä,mutta leirintäalueella oli hiljaista eikä näkynyt niitä fidun romaneitakaan.

    Ite kun telttailen mieluusti niin kyllä aina on virinnyt hyvät keskustelut telttailijoiden kanssa ja makkarat poltettiin yhdessä!
    Viimeksi pystytin teltan vanin viereen mutta nukuin kuiteskin vanissa uudessa pedissäni.

    En muista litoinko kuvaa leiristäni tänne mutta koitan etsiä koneelta...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #21 : 11.07.2013 kello on 19:01 »
    No olin taas tänään Ruissalon campparilla ja kausipaikka liki täynnä,mutta leirintäalueella oli hiljaista eikä näkynyt niitä fidun romaneitakaan.

    Ite kun telttailen mieluusti niin kyllä aina on virinnyt hyvät keskustelut telttailijoiden kanssa ja makkarat poltettiin yhdessä!
    Viimeksi pystytin teltan vanin viereen mutta nukuin kuiteskin vanissa uudessa pedissäni.

    En muista litoinko kuvaa leiristäni tänne mutta koitan etsiä koneelta...

    kivan näkönen peti ja tilava
    vaikka taitaa sielläkin ahdasta olla
    sinulla ja koiruus tytöillä ,kun he valtaa tuon sänkysi  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Re: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #22 : 11.07.2013 kello on 22:11 »
    Nyt ainakin täällä Nallikarissa on ollut rauhallinen meinenki.  Hiljaisuus on jo melkein alkanut klo 22. Toki sitä ei tiedä vielä mitä viikonloppu tuo tullessaan, kun alue on kuulemma tulossa ihan täyteen. 

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
    • Epsoo
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #23 : 11.07.2013 kello on 22:49 »
    Tuulijärven P-paikalla on ainakin rauhallista, ei tarvitse kärsiä örveltäjistä Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #24 : 12.07.2013 kello on 00:11 »
    Siis lohenpyrstöön! ...tämä puhelimella kirjoittelu ei  aina onnistu. Saatikka editointi!

    Siinä on sitten turvallinen ja asiallinen paikka. Tenavillekin ihan loistava. Siellä kyllä vetäjät tiesivät, kuinka alue pysyy kaikille mukavana!

  • Vieras
  • Vs: Re: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #25 : 12.07.2013 kello on 08:01 »
    Nyt ainakin täällä Nallikarissa on ollut rauhallinen meinenki.  Hiljaisuus on jo melkein alkanut klo 22. Toki sitä ei tiedä vielä mitä viikonloppu tuo tullessaan, kun alue on kuulemma tulossa ihan täyteen.

    Eikö tosiaankaan Nallikari ole nyt aivan tupaten täynnä? Sehän on ollut vuosia aina heinäkuun alusta kuukauden täynnä norjalaisia niin, että osa ei ole sopinut edes leirintäalueen sisälle. Mihin ovat norjalaiset sitten hävinneet?

  • Vieras
  • Vs: Re: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #26 : 12.07.2013 kello on 08:13 »
    Sehän on ollut vuosia aina heinäkuun alusta kuukauden täynnä norjalaisia niin, että osa ei ole sopinut edes leirintäalueen sisälle. Mihin ovat norjalaiset sitten hävinneet?

    Viime viikonloppuna kun oltiin yksi yö Nallikarissa huomio kiinnittyi norjalaisten suureen määrään, itse en ymmärrä miksi kun minusta se Nallikari ei alueena kovin hääppöinen ollut, iso ja sekavan oloinen, huoltorakennuksetka an ei sieltä siisteimmästä päästä olleet.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:35
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #27 : 12.07.2013 kello on 09:34 »
    Täällä jossain Etelä-Puolassa olen siistillä jonkinlaisen purjehdussataman käppärillä.
    Ei täälläkään pahemmin örveltäjiä ole, kun olen ainoana paikalla.  :)
    Ihan toimiva silti. Kaikki palvelut, mitä nyt tarvitsenkin löytyy. WiFi, pesutilat, pyykkitilat, keittiö grillit, sähkö.
    Pitäisköhän lähtee tuonne grillille yksin örveltää..?
    No onhan tämä tosin kallis 5€ yö....

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 11:56
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #28 : 12.07.2013 kello on 09:54 »
    Matkan varrella satuttiin Hopeaperän sfc alueelle ja täytyy sanoa, että siellä oli kyllä aivan loistava vastaanotto ja "örveltäjistä" ei ollut tietoakaan. Thumb

    http://www.kemi.fi/perapohjola/index.htm

    Saavuimme hiukan klo 20:n jälkeen ja saunavuorot oli jo loppunneet, mutta heti meille ehdotettiin, että sauna on vielä lämmin ja sinne sopii mennä, että saadaan matkapölyt karistettua! Thumb

    Siellä on vierailijoille varattu Simojoen rannalla olevat parhaat paikat ja kun vielä jokikin oli antelias 4 harjuksen, 10 hauen ja muutaman ahvenen verran niin mieli jäi iloiseksi vierailusta, suosittelen ja varmasti itsekkin menemme uudelleen!!! Thumb Thumb Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:24
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: Leirintämatkailu on muuttunut..
    « Vastaus #29 : 12.07.2013 kello on 17:04 »
    Joo,mua ei kyllä yhtään miellytä karavaarinainen(?)joka pikkupieruissaan tinttaa lisää kaljaa koneeseen.Terassill a,jossa olevilla pöydillä muiden olis tarkotus syödä,hän tupakkaa poltellen,käheällä äänellään p*skaa jauhaen koittaa olla sosiaalinen.Ei tehonnut ainakaan minuun,vaan sai verenpaineen nousemaan.Teki mieli käyttää sitä niskaperse otetta,ja heittää muori lepikkoon.Eikä ollut ensimmäinen tuon tyyppinen ilmestys.Onko mulla huono tuuri?No myönnettäköön etten jaksa kuunnella humaltuneiden jorinaa ja pashanjauhantaa montakaan sekuntia.