Tekniikkakeskustelut > Projektit
Paperitonta vaunua ostamassa.
Fenix:
LAitontahan mokoma olisi, mutta jos papereiden löytäminen alkuperäiseen vaunuun on jostain syystä mahdotonta, niin voihan moista kriminaalitoimintaa harkita. En ole tokikaan lain rikkomiseen ketään yllyttämässä. Parasta olisi, jos löydät runkonumeron perusteella viimeisimmän rekisteröidyn omistajan ja hän sitten tekee paperin, että kuuluu laillisesti sinulle.
99:
Eikös se valmistusnumero ole stanssattu runkoon, eikä missään laatassa?
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 6.07.2013 kello on 00:15 ---Eikös se valmistusnumero ole stanssattu runkoon, eikä missään laatassa?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se on meistattu suoraan runkoon, minulla vetoaisassa, lähellä vetopäätä.
...Vanha on minun vaunu ja sorateiden kiveniskemät tekivät minulla runkonumeron vaikeaksi tunnistaa. Eräs katsastusmies ei enää hyväksynyt, paikalle kiirehti toinen joka hyväksyi. ...ja määräsi meistettäväksi numeron. Uudelleen, ja edellisen viereen. Seuraavassa katsastuksessa tuli taas kuitenkin pulmia, kun alkuperäisestä ei saanut selvää, eikä rekisteripapereissa ollut mainintaa uudesta meistamisesta. Nyt uudelleen meistaminen on merkitty kirjaan,eikä ongelmia ole ollut.
Tietenkään ei kannata tehdä laittomuuksia. Eikä varsinkaan näkemällä suunnattomasti vaivaa. Helpompaa tehdä laittomuus, on kiinnittää vaunu koukkuun ja eikun menoksi. En kuitenkaan suosittele. ...muutaman tälläisen olen liikenteestä bongannut.
seijantie:
Sellaista laitetta jonka omistajasta ei ole todistetta ei kannata ottaa vaivoikseen.Muut osat voi varaosina hyödyntää,mutta rungosta ei saa kärryä koska siinä on ne runkonumerot jonka perusteella on mahdollista löytää viimeinen rekisteriin merkitty omistaja. ;D
T12J7M6:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 6.07.2013 kello on 00:50 --- Kyllä se on meistattu suoraan runkoon, minulla vetoaisassa, lähellä vetopäätä.
...Vanha on minun vaunu ja sorateiden kiveniskemät tekivät minulla runkonumeron vaikeaksi tunnistaa. Eräs katsastusmies ei enää
--- Lainaus päättyy ---
No, tarkoitinkin että sitten vaihtaisi sen osan missä se runkonumero on ja antais sille vaunuaan osiksi myyvälle sen minun vaunun osan, jossa on se minun vaunun runkonumero.
Mutta tosiaan, ehkä vaan yritän paikantaa sen laillisen omistajan ja saada vaunun ihan virallisesti omistukseeni...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta