Tekniikkakeskustelut > Projektit
Ducaton jakohihnanvaihto
jus66si:
Vaihdan tässä lähiakoina jakohihnan tuohon meidän Hymeriin ja kysyisinkin vinkkiä, millä tavalla olette avanneet tuon kampiakselin hihnapyörän pultin? Muut jutut on aika peruskauraa, tuo putlin aukisaanti on ainoa mieltä mietityttävä.
Olettaisin sen olevan aikas tiukka 36mm:sellä kannalla.
Alfamerin kirjassa oli mainittu että hihnapyörä olsi neljällä pikkusemmalla pultilla, mutta kun tuota katsoin niin tuollainen möhköpulttti vaikuttaisi siellä vain olevan. Olisko hihnapyörä saksassa vaihdettu aiemman hihnanavaihdon yhteydessä?
Paineilmatyökaluja mulla itsellä ei ole käytössä.
Joku tuossa jo naureskeli, että pitää hankkia piiiitkä jatkovarsi jota sitten käy naapuripitäjässä punnertamassa.
Auto on siis 2000 vuosimallinen 2,8 iTTd .
Gatesin hihnapakettisarja on tulossa ja Locktite ruuvilukite ja hylsykin hankittu valmiiksi.
jamppa508:
Avain nojaamaan vetoakselia vasten ja kaveri pyöräyttämään starttia Thumb kannattaa varoa ettei avain lyö kynsille.
Turhan Höpöttäjä:
Minä olen aukaissut sen metallitaltalla, moskalla terävä napsautus. :D
jus66si:
--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 - 1.07.2013 kello on 15:45 ---Avain nojaamaan vetoakselia vasten ja kaveri pyöräyttämään starttia Thumb kannattaa varoa ettei avain lyö kynsille.
--- Lainaus päättyy ---
Ok. Eli vähän kun tässä tehdään. Tarviikin olla varovainen. Kokeilen tuota jos ei lähde käsin.
http://www.youtube.com/watch?v=2Zu5g95gpqo
Rölli:
Jos ton teet.. ni muista ettei jakohihnaa saa purkaa pois ennen tuota operaatiota.. ettei tuu lisä hommii..
ite aukasee kunnon pulttikoneel... myös silloin pitää olla jakopää kasass..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta