rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan  (Luettu 90294 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Vs: Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan
« Vastaus #180 : 15.05.2014 kello on 20:11 »
+30 C menee vielä jotenkin, mutta kun pistetään 6 astetta nokkiin alkaa ahdistamaan. Tuo on mun maksimi, kun olen vältellyt tietoisesti kuumaa kautta.

Viikkoa aikaisemmin oli etelämpänä Kroatiassa mennyt +40 C rikki. Ei kivaa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.10.2024 kello on 18:00
« Vastaus #181 : 15.05.2014 kello on 21:29 »
Nyt muuten löytyi sellainen auto, mikä vaikuttaa kaikin puolin hyvältä. Moottorissa on tehoa ja nukkumapaikkoja on tarpeeksi. Hometta ei ole eikä kosteudestakaan ole merkkejä, vaikka auto 15 vuotta vanha onkin. Auto haettu saksasta 4v sitten ja myynnin syykin on selvä, kun perhe on kautta rantain puolitutun tutuntutuntuttu  :). Vimosen päälle oli siistissä kunnossa. Koeajolle saan vloppuna. Onhan tuo hieman yli budjetin, mutta mahdollisuuksien rajoissa, jos myyjä edes vähän suostuu tulemaan vastaan. Huoltohistoriakin näyttää hyvältä ja jakohihnaremonttiki n on vasta tehty. Nastarenkaathan tuossa on mukana, eli talvikäytössäkin on ollut (mihin se ei itselleni ole tulossa - ainakaan näillä näkymin). Tuo iso takatallikin on tosiaan ollut asia, mistä olen haaveillut, mutta siitä olen ollut valmis tinkimään. Hyviä vinkkejä ja huomioita olen kyllä täältä saanut ja kovin kiitollinen niistä olen  Thumb. Tämä ostovaihe se on aina niin jännittävää, kun innostusta on vaikka muille jakaa :). Pari muutakin on viikonloppuna tulossa koeajolle, joten maanantaina ollaan taas paljon viisaampia.

Kävin tuota katsomassa, kun itselleni katselin autoa.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #182 : 15.05.2014 kello on 22:05 »

Kerro ihmeessä lisää.  :)

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:14.07.2025 kello on 01:19
« Vastaus #183 : 15.05.2014 kello on 23:50 »

Eihän tuollaista kiusaavaa viestiä saa laittaa ilman, että kertoo lisää  ???. Tosin myyjä sanoi kyllä edellisen kaverin vasta käyneen, mutta epäili että tämä oli ostajalle liian iso ja hakusessa oli ehkä enemmänkin neljän sängyn auto. Olitko kehunut sisustaa siistiksi, vai oliko vain myyjän puhetta? Muistaakseni myyjä tuumasi, että sinun (?) lisäksesi muita ei oikein ole käynytkään autoa katsomassa, tai sellaiseen käsitykseen jäin. Eikös tällaisen foorumin idea ole kuitenkin auttaa hengenheimolaista auton hankinnassa, vai olenko liian samanlaista autoa hakemassa??

Tuosta ilmastoinnista vielä sen verran, että olen matkustanut ilmastoidulla ja ilmastoimattomalla autolla suomessa/ulkomailla useita kertoja ja voin sanoa, että takatalli ja varsinkin markiisi ovat tärkeysjärjestykses sä ennen ilmastointia, mutta olenkin vielä nuori kaveri ja pumppu kyllä kestää hieman lämpimämpääkin keliä ;).

edit: lisätään vielä, että jos tosiaan hintatason nostaa tuonne 16-17k tienoille, niin autoja kieltämättä löytyy huomattavasti paremmin, eikä esimerkiksi tuosta isosta takatallista tarvitse enää välttämättä tinkiä. Nälkä kasvaa syödessä :)

• Karavaanari
« Vastaus #184 : 16.05.2014 kello on 08:44 »
En kehtaa kun kerran on tutuntutuntutunvelj enkaima  :D

Laitoin yvtä

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #185 : 16.05.2014 kello on 09:52 »

Tuosta ilmastoinnista vielä sen verran, että olen matkustanut ilmastoidulla ja ilmastoimattomalla autolla suomessa/ulkomailla useita kertoja ja voin sanoa, että takatalli ja varsinkin markiisi ovat tärkeysjärjestykses sä ennen ilmastointia, mutta olenkin vielä nuori kaveri ja pumppu kyllä kestää hieman lämpimämpääkin keliä ;).

Vakkari eka, ilmastointi toka, muut rojut sitten.   ...Minun mielestä.  ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #186 : 16.05.2014 kello on 10:02 »
Juu, kyllä minustakin ensiksi tulee auto ominaisuuksineen, ja sitten asumispuoli hilppeineen, joita on helppo lisätä jälkikäteen, esim. tuo markiisi.

Näin siis meillä kun reissaamisjuttu on ykkönen.. ei siis ole ihan sama, mikä pullapakualusta alla  ;)
Toki lähtökohtana on perheen kokoa vastaavat matkustus/yöpymistilat tavaratiloineen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:47
« Vastaus #187 : 16.05.2014 kello on 10:03 »
Samaa mieltä...
Vakkari ja ilmastointi on hienoja juttuja mullakin, vaikka on jo wanha kuljin.
Voi keittää vaikka kaffet matkan aikana, kun kytkee vakkarin päälle.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #188 : 16.05.2014 kello on 10:49 »

Asunto-osan rakenne eka, moottori ja sen teho toka, haluttu vetotapa ja alusta kolmas, hilppeet, jotka on vaikea lisätä jälkeenpäin (Truma vai Alde, ilmastointi ym), neljäs. Muut sitten.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.10.2020 kello on 12:21
« Vastaus #189 : 16.05.2014 kello on 11:48 »
 Thumb Thumb

Sadetunnistemella lasinpyhkiä ,kolmanneksi........

• Karavaanari
« Vastaus #190 : 16.05.2014 kello on 11:49 »
Asunto-osan rakenne eka, moottori ja sen teho toka, haluttu vetotapa ja alusta kolmas, hilppeet, jotka on vaikea lisätä jälkeenpäin (Truma vai Alde, ilmastointi ym), neljäs. Muut sitten.

Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
« Vastaus #191 : 16.05.2014 kello on 12:16 »
Fiiliksen mukaan, mikä tuntuu käteen sopivalta, kyllä ne puutteet ja hyvätpuolet löytyy ajankanssa ja sen mukaan sitten varustelemaan.

Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
« Vastaus #192 : 16.05.2014 kello on 12:24 »
Sellaisen eroavaisuuden toisin hlöauto vs m-auto vertailuun sisälämpöjen suhteen, että m-autossa on ihan toisella tavalla ilmakuutioita, auringon lämpösäteilyä tulee paljon vähemmä sisään (käytännössä vain etulaseista - lisäksi vielä korihan on suurelta osin lämpöeristetty. Värikin on yleensä valkoinen  :D

Miksi sitten valkoinen asuntovaunu on myös auringossa saunalämmin sisältä tavallisena suomalaisena +23C kesäpäivänä? Miten lämpöeritys auttaa kun sisään virtaa ilmanotoista koko ajan lämmintä ilmaa? Teippaatko ne umpeen? ::)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
« Vastaus #193 : 16.05.2014 kello on 13:53 »
Miksi sitten valkoinen asuntovaunu on myös auringossa saunalämmin sisältä tavallisena suomalaisena +23C kesäpäivänä? Miten lämpöeritys auttaa kun sisään virtaa ilmanotoista koko ajan lämmintä ilmaa? Teippaatko ne umpeen? ::)
Siksi, että ilma ei vaihdu tarpeaksi nopeesti, vaan lämpiää sisällä, kun aurinko paistaa ikkunoista. Minulla oli wanhassa ilmanotto lattian alta ja laitoin reikiin puhaltimet. Tuleva oli mahdollisimman viileää ja ylipaine vaihtoi sisältöä kohtuullisesti.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:51
  • RAV 4
« Vastaus #194 : 16.05.2014 kello on 13:57 »
Mulla oli tärkein kriteeri että mahtu talon parkkipaikalle!