Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan

<< < (17/52) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Vemppu -  5.07.2013     kello on 10:19 ---Niin ohut se seinäkuidutus kokonaisuudessaan ei sentään ole että sisäpuolelta vastavaloon erottaisi mitä seinän sisällä on  :P Sellaisia "lasikuituvenehapsuj a" en usko mistään saumasta tai piilonvierestäkään löytyvän.

--- Lainaus päättyy ---

Massatuotteita ei kannata laminoida. Kuitu ja  hartsi tulee samasta ruiskusta ja silloin 'kuitu' on tosi lyhyttä, eikä rakenteesta tule mikään maailman lujin. Aikoinaan yhdellä valmistajalla tuli tällä menetelmällä iso sarja sutta ja sekundaa, kun yrittivät tehdä veneitä halvalla.

Hondamies:
Kysynpä tässä ketjussa mitä mieltä olette seuraavasta kaupankäynnin tavasta, jonka kohtasin asuntoautoa ostaessa.

Olen siis sopinut kaupat ensi sunnuntaiksi Mercedes Benz 608:sta. Ensin hinta oli 4000 euroa, mutta sain tingittyä 3800 euroon, mikä on juuri ja juuri hintahaarukkani yläpäässä. Kauppaan kuului tinkimisvaiheessa vielä paljon varaosia ja muuta.

Sitten kun kysyin myyjältä että kuinka välttämätön peräkärry on kaikkien tavaroiden mukaan saamiseksi, eikös siinä ollut sitä turbosarjaa ja muuta, niin myyjä vastasi että jos tuohon hintaan lähtee niin silloin hän kyllä pitää ne osat itsellään kun hän on niistä itse maksanutkin.

Mutta minun mielestäni kun hintaa sovittaessa ei ollut missään vaiheessa puhetta että ne eivät enää kuuluisikaan kauppaan, niin ei niitä voi ottaa sieltä enää jälkeenpäin pois. Eihän se tinkiminen silloin hyödytä mitään, jos lasketaan kohteen arvoa sitä mukaa kun hinta tippuu.

Myyjä tuntuu olevan melko jääräpää tapaus, mutta miten tätä asiaa kannattaisi esittää niin että saisin tuohon hintaan 3800 ne osat joista puhuttiin kaupantekohetkelläk in.

Muutenkin myyjällä oli ihmeelinen ilmoitus, että hinta on 4200 euroa ja perässä luki että jätä tarjous. Ajoin 150 km suuntaansa katsomaan autoa ja kuljettajakin oli hommattu omasta takaa, että tinkastaan sopiva hinta ja ajetaan mersu uuteen kotiin. Kyselin myyjältä tiukkaa hintaa niin sanoi että alle 4000 tämä ei lähde. Tulipa turha reissu sitten kun oletin että tästä voi tarjota ja keskustella hinnasta, mutta myyjä ei ollutkaan valmis tulemaan vastaan kuin vaivaisen käsirahan.

Mitä mieltä olette? Kaikki neuvot ja vinkit ja apu otetaan ilomielin vastaan!

En viitsi jättää autoa kuitenkaan ostamatta, kun olen sopivan löytänyt mutta vähän tuntuu kaupankäynnin periaatteet olevan tältä myyjältä hakusessa. Kusetettu olo!

jorma:
Niin, kyllähän se vaan tahtoo olla niinkin, että tavaran/ auton omistaja määrittelee kaupankohteen lopullisen hinnan. Ellei kauppatyyli miellytä niin kannattaa jättää kauppa hautumaan tai suorastaan väliin. Uusia kohteita kyllä etsivälle löytyy.

K.E.V:
Jätä ostamatta kun kerran muuttelee kohdetta omanpäänsä mukaan. Kyllä se perään soittaa  8)
Jos ei soita niin voi voi  ;D

Vemppu:
Ei maailmasta tavara lopu > kohti seuraava kohdetta ja anna sen myyjän myydä omansa jollekulle toiselle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View