rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Soliferin vesiputket.  (Luettu 2062 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Soliferin vesiputket.
« : 20.06.2013 kello on 22:30 »
Miten muovisissa runkoputkissa on kiinitettynä ne liittimet joihin hanojen letkut ruuvataan kiini?Huomasin pesuhuoneen lattian olevan märkä ja aloin hakemaan vikaa.Löysin lavuaarin alta liittimet jotka vuotavat muoviputken ja liittimen välistä.Ovatko ne vain puristettu sinne sisälle vai ovatko ne kiristettäviä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.01.2020 kello on 22:59
Vs: Soliferin vesiputket.
« Vastaus #1 : 20.06.2013 kello on 23:33 »
Minä ihmettelin samaa viikko sitten. Ei siellä taida olla muuta kuin o-rengas. Asettelin o-renkaan hanakappaleen reikään olaketta vasten
ja työnsin vesiletkun päässä olevan uros-pään sinne sisään. Tuntui menevän tiukasti, eikä ole vuotanut. Ainakaan vielä...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Soliferin vesiputket.
« Vastaus #2 : 20.06.2013 kello on 23:51 »
Minä ihmettelin samaa viikko sitten. Ei siellä taida olla muuta kuin o-rengas. Asettelin o-renkaan hanakappaleen reikään olaketta vasten
ja työnsin vesiletkun päässä olevan uros-pään sinne sisään. Tuntui menevän tiukasti, eikä ole vuotanut. Ainakaan vielä...

Siis letku tökätään sinne liittimeen JA sitten nykästään ulospäin, jotta tiukkenee.  Vai...?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.03.2021 kello on 19:52
Vs: Soliferin vesiputket.
« Vastaus #3 : 21.06.2013 kello on 10:57 »
mä tuuppasin letkut paikoilleen ja tarkistin et pitääkö liitos. Vaik olikin tiukka niin silti tihkui vettä niin varmistin asian sellasella ariskiristimellä joita käytetään kaasuletkuissa ja liitokset rupes pitämään

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Soliferin vesiputket.
« Vastaus #4 : 21.06.2013 kello on 11:07 »
Otin kiinikkeistä putket irti jotta sain kunnolla voimaa siihen työntöön liitimeen.Eka kerralla se tuli kevyesti pois mutta uusi yritys ja se jäi paikoilleen.Muutama n kerran kokeilin hanaa aukomalla ja toistaiseksi liitos pitää.Onneksi putket ja hana jäävät sillä tavalla muovimaton päälle ettei vesi pääse huomaamatta kaapiston taakse. Thumb Toisaalta ihmetyttää mikä sai liitoksen löystymään?