rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paras vetoauto?  (Luettu 209600 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #870 : 3.02.2021 kello on 22:54 »
se on kyllä outoa, kun itse ajaa isolla, jossa nopeusmittari näyttää oiken ja on kaksi GPS:ää, niin hyvin harvoin tekee havaintoja että joku iso kulkee varmasti  yli 89kmh. Varmasti alle 1kpl/ajettu 100 000km.

Silti henkilöautoilijat bongaa näitä jopa viikottain  ??? Jotkut väittää jopa että kaikki kulkee vähintään 100kmh.

En ole koskaan kuullut että kukaan niitä itse pystyisi säätämään, ja luvat omaavat firmat ei varmasti tee.
No muutaman kilsan pystyy kikkailee sillä kuinka kuluneilla renkailla rajoitin säädetään.
Ja mä tapaan niitä päivittäin vt3 motarilla. Mulla seisoo hudi-näytössä Fordin ecun kertoma vauhti, joka on säädetty graminin gpsiin nähden +1km/h näillä renkailla. Hyvin harvoin gps heittää, mutta kyllä sitäkin tapahtuu. Ja ihan jotain muuta 2" isommilla vanteilla jotain muuta (lev/prof) otteen toisilla renkailla. VDO pulssirajoitin laputettu 90km/h pienimmillä renkailla ;D

Kyllä kait joka rahtihemmo saa halutessaan junansa rajoitinta kovempaan vauhtiin kun vähän kaasua rytmittää (jos yhtään tehoa reservissä), ja jos ei ole jarruautomatiikkaa. Ei kummempaa myötämäkeä tartte olla, niin ei 94 vauhdilla vierihoidosta pääse kuin vasta tasaisella tai vastamäessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #871 : 4.02.2021 kello on 08:13 »

Silti henkilöautoilijat bongaa näitä jopa viikottain  ??? Jotkut väittää jopa että kaikki kulkee vähintään 100kmh.
Minä suomessa hyvin harvoin tapaan näitä, maailmalla useinkin , paras meni ohi kun mulla 115 vauhtia, ja oikein oli puolalainen
sieltä suunnalta useimmat.
Tosin jos itse ajat about rajoituksen mukaan, pari kilsaa yli 80:llä Niin ei sen tartte rajoittimen paljoa luistaa kun 19v virolaispoika roikuu ahterissa oman 22 metrisen kera.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #872 : 4.02.2021 kello on 09:33 »


Kyllä kait joka rahtihemmo saa halutessaan junansa rajoitinta kovempaan vauhtiin kun vähän kaasua rytmittää (jos yhtään tehoa reservissä), ja jos ei ole jarruautomatiikkaa. Ei kummempaa myötämäkeä tartte olla, niin ei 94 vauhdilla vierihoidosta pääse kuin vasta tasaisella tai vastamäessä.

Alamäessä tietty kulkee. Ja ne "mäet" voi olla sellaisia ettei pikkuauton ratissa edes huomaa.

Mutta millään kaasun pumppauksella ei kyllä rajoittimen yli pääse.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #873 : 4.02.2021 kello on 10:00 »
^
Jos koneessa reilummin momenttia auton/yhd. massaan nähden, niin huimamassalla mennään vaikka syöttö katki.. hetken. Ei sillä keskituntinopeus juuri nouse pitkässä juoksussa, mutta vauhdista tulee epätasaista.. Mulla äffässä riittää laukka satkuun kun tarpeeks alhaalta lähtee lappulattia. Ysi kympissä syöttö katkee ja tulee takas sitten. Todella ikävää ohittaessa rullaamalla ohittaa.. odottaa uutta "potkua"
Ei sitä ylhäältä kopista tajua, mutta +2km/h vakkaripäällä isoa ohittaessa motarilla kyllä huomaa kuka rajoitinta vasten ajaa. Alamäet päälle, niin alkaa nopeuden vaihtelua oleen 10km/h isollakin, vaikka ylämäkiä ei lasketa..

Kukaan ei varmaan uskalla laittaa piirturin käyrää näytille esim. vt3 (Keimola-T:re). Siin saa vapaasti päivisin losottaa minkä kulkee.. miksi rahtihemmo ei aja niin paljonku kulkee hyvällä kelillä. Ei mua ainakaan kiinnosta viettää aikaa, jos toisin voi..

Minä suomessa hyvin harvoin tapaan näitä, maailmalla useinkin , paras meni ohi kun mulla 115 vauhtia, ja oikein oli puolalainen
sieltä suunnalta useimmat.
Tosin jos itse ajat about rajoituksen mukaan, pari kilsaa yli 80:llä Niin ei sen tartte rajoittimen paljoa luistaa kun 19v virolaispoika roikuu ahterissa oman 22 metrisen kera.
Kyllä toista kymmentävuotta sitten itäblokin puukenkäiljä oli polleeta poikaa kun Magnumilla piti Kamaz tai Tatra kolleegaa kyykyttää joka paikassa. Kun piti 95 mittarissa niin ei päässyt oikein ohi muuta kuin kamikaze-sikana (=vastaantulija väistää), risteysalueella tai taajamassa. Satkussa jäi, mutta sisuuntuneena tuli kasikymppiä taajaman läpi kostamaan..
No, nykyään kun liki jokaiselle länsinuppi, niin näyttämiselle ei ole enää sijaa - onhan se kulttuuri parantunut paljon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #874 : 18.05.2021 kello on 16:52 »


Liekkö se nyt paras veturi mutta sevverran mojovalta vehkeeltä tuntu käteen notta sillä nyt KIA:lla vedetään Kabea seuraavaksi  :)
Saapihan nähhä miten tässä käy.
Merkkiliikkeen huoltama 150000 ajettu vehje jossa voimansiirron öljyt on vaihdettu 120000 km huollossa että pitäs olla asiat kunnossa .
Ja onhan siinä vielä tehtaankin takuuta parit vuojet jäljellä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #875 : 6.06.2021 kello on 13:03 »



Pääsi Kiaa kokeilemaan jo Kaben kanssa  :D
Ei nyt heti tuu mieleen mistä marisisi 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #876 : 6.06.2021 kello on 14:28 »
Volvo/ volkswaken, Minun mieli pide Thumb ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #877 : 6.06.2021 kello on 19:04 »
Volvo/ volkswaken, Minun mieli pide Thumb ::)
Jätetään tuo jälkimmäinen pois 😁

Taas viikonloppureissu klapityömaalle vaunu perässä. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen vetoauton vaihtoon. Kuten oli jo vuosia tiedossa automaatti ja neliveto on veturin erinomaisia ominaisuuksia. Eikä reilu 40 hevosta lisää edelliseen ole yhtään liikaa 😁

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #878 : 6.06.2021 kello on 20:45 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Pääsi Kiaa kokeilemaan jo Kaben kanssa  :D
Ei nyt heti tuu mieleen mistä marisisi 8)
Mä vedin 13 vuosimallisella ja optimoidulla. Oli ilo matkustaa Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #879 : 6.06.2021 kello on 20:53 »
Volvo/ volkswaken, Minun mieli pide Thumb ::)

Eli kaikki Volvot ja vw:t on yhtä hyviä vetureita? Vanha v40 ja polo?

Niin joo,se olikin mielipide...mieliku va,ei kuulukaan perustua faktoihin  ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #880 : 6.06.2021 kello on 21:26 »
Eli kaikki Volvot ja vw:t on yhtä hyviä vetureita? Vanha v40 ja polo?

Niin joo,se olikin mielipide...mieliku va,ei kuulukaan perustua faktoihin  ???
En ole omaani parhaaksi kehunutkaan mutta minusta se on riittävän hyvä.
Ja tottaste on muitakin ,jopa parempiakin .
Mutta jos ette ole Sorrennolla ajanut niin suosittelen koeajoa

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #881 : 7.06.2021 kello on 08:28 »
Volvo/ volkswaken, Minun mieli pide Thumb ::)
Mulla ne on samassa paketissa  :( , alipaine pumpussakin oli olympia renkaat ja vw leima. Tosin vuosia sitten meinasin ettei enään vw tähän taloon mutta monesti senkin jälkeen ollut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #882 : 7.06.2021 kello on 09:26 »
Kyllä Volvo hyvä on, mutta kyllä Scaniassa on parempi vääntö kärrykuormia vedettäessä...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • viva la France
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #883 : 7.06.2021 kello on 10:04 »
Kyllä Volvo hyvä on, mutta kyllä Scaniassa on parempi vääntö kärrykuormia vedettäessä...
Man:nissa on vielä parempi kun ottaa nestelootan nesteperällä ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #884 : 7.06.2021 kello on 12:14 »
Man:nissa on vielä parempi kun ottaa nestelootan nesteperällä ;)
Mutta eikös Manni ole periaatteessa Volkkari... :)