rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paras vetoauto?  (Luettu 211706 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #705 : 28.09.2020 kello on 07:44 »
^

Anna emännän luulla, että olet, jos antamansa määräys on oikea.  Thumb

Se on hyvä, että on tyytyväinen. Niin on rva täälläkin.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #706 : 28.09.2020 kello on 09:30 »
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen parhaasta vetoautosta, minulla on siihen vastaus. Tuossa se on meidän pihalla, rouva ilmoitti etten saa sitä vaihtaa kun se on niin hyvä 8).
Kai se on pakko uskoa ;D ;D.
Mitä, minäkö tossun alla :o ???
Kerrotko millainen Honda ja paljonko ajeltu .
Onko ollut murheita.
Itse olen ajatellut että Honda on laatuauto.
Yleensä vähän muita kalliimpi mutta myöskin hienon näköinen kori ja varsinkin punaisena on näyttävän näköinen auto ja silläkin on merkityksensä.
Mikä näistä olisi järkevin ,vaikkei silläkään ole väliä jos rahani riittää  ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #707 : 28.09.2020 kello on 11:13 »
Noista kalleimmista tippuu vuodessa arvo kolmen halvimman auton hankintahinnan verran.... 
paljonko olisi oletetut vuosikilsat?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #708 : 28.09.2020 kello on 12:54 »
Mikä näistä olisi järkevin ,vaikkei silläkään ole väliä jos rahani riittää  ???

Jos veturista puhutaan, niin mielestäni silloin noista 2.2 diesel koneella olevista.  Muuta en noista osaa sanoa - katellu hieman eri merkkiä ja vähintään 120kW tehoa  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #709 : 28.09.2020 kello on 14:14 »
Kerrotko millainen Honda ja paljonko ajeltu .
Onko ollut murheita.
Itse olen ajatellut että Honda on laatuauto.
Yleensä vähän muita kalliimpi mutta myöskin hienon näköinen kori ja varsinkin punaisena on näyttävän näköinen auto ja silläkin on merkityksensä.
Mikä näistä olisi järkevin ,vaikkei silläkään ole väliä jos rahani riittää  ???
Tuo on ns. 3-koppainen,vm-07 kaks litrainen bensiini automaatti. Ollut meillä reilun 5-vuotta.Uusittu laturi, ilmast. kompuran magn. kytkin, kaks sytytyspuolaa. Tietysti jarrupaloja ja renkaita. Mittarissa nyt n. 293 tkm. Ei mitään loistavia ominaisuuksia, mutta toimintavarma mielestäni. Bensaa menee kaupungissa. 11,5/100,maantienopeuksissa jopa alle kahdeksan. Ei siis mitään pisaralla pitemmälle kamaa. Kyseessä siis Honda Cr-v.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #710 : 28.09.2020 kello on 18:18 »
Tämän auton kokeilin päivällä S-joella.
Yllättävän laadukkaan tuntuinen auto.
Jarrut vain jotenkin jumissa ja piti kovan rohinan ja metelä tässä autossa vaikka elokuulla ollut ISO huolto :-\
Ajossa pientä vapinaa mitä minä olen huomannut kun satula tai palat jumittaa. Jarrulevyjen pinnat syvillä naarmuilla mitä kertoo mielestäni kanssa jumittamisesta juurikin.

Lasinpyyhkijän sulat oli ihan loppu ja tuulilasi helkutin kulunut. Ehkä siksi juuri.
Mutta ajolleen ja meluilleen ihan mukiin menevä auto ajaa vaikka oli kitkarenkaat alla.
Mittoihin ja budjettiin ja muutenkin sopivan tuntuinen auto.
Mikähän siinon kun näitä ei ole hirveemmin moitittu :-X
Keskitasauksen lukkoko näissä on että saattaa vetää jopa kummankin akselin pyörilläkö?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #711 : 28.09.2020 kello on 20:25 »
Tohon hintaan jarrut pitää olla viimesen päälle, enkä kulunutta tuulilasiakaan hyväksyisi. Kilsojakin on jo kertynyt.

Meillä pojan 206 -04 menee ensi kesänä paaliin, siinä on huono tuulilasi ja jarrupalat vielä siihen laitetaan, eli noi ongelmat kuuluu lähinnnä satasten reuhkoihin, kun ollaan liikkeessä ostohousut jalassa...  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #712 : 28.09.2020 kello on 22:56 »
pyytää vaan myyjää vaihtamaan nuo kuluneet osat ennen ostoa... Thumb

Paria viimestä autoa ostaessa en ole tingannut euroakaan...vaatinu t vaa täyden huollon samaan hintaan...kaikki nesteet, jarrupalat ja levyt (oli kuluneet tai ei), remmit ja suodattimet ja viimeksi jopa tuulilasi.
Molemmissa tapauksissa autoliike on suostunut....osat on heille halpoja ja työkään ei paljoa maksa kun poijaat siellä notkuu kuitenkin hallissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #713 : 28.09.2020 kello on 23:13 »
Kyllä, kun kertoo mitä laitetaan kuntoon ja tehdään sitten kaupat, toimi ainakin Hyvinkään Vaunulassa, kun Boxerin ostin sieltä 7 vuotta sitten. Ilmastointikin korjattiin jälkikäteen liikkeen piikkiin, kun ei se sitten keväällä toiminutkaan, vaikka talvella muuta väittivät. Hyvä liike.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #714 : 29.09.2020 kello on 08:19 »
pyytää vaan myyjää vaihtamaan nuo kuluneet osat ennen ostoa... Thumb

Paria viimestä autoa ostaessa en ole tingannut euroakaan...vaatinu t vaa täyden huollon samaan hintaan...kaikki nesteet, jarrupalat ja levyt (oli kuluneet tai ei), remmit ja suodattimet ja viimeksi jopa tuulilasi.
Molemmissa tapauksissa autoliike on suostunut....osat on heille halpoja ja työkään ei paljoa maksa kun poijaat siellä notkuu kuitenkin hallissa.

Hyvä oot tinkaamaan - ei onnistunu mulle viimeviikolla.  Koko voimalinjan tekemättä olevat öljynvaihdot sekä moottorin huolto olis ollu mulla vaatimuksena mutta tonnin huolto tuntui olevan myyjälle liikaa ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #715 : 29.09.2020 kello on 09:39 »
Hyvä oot tinkaamaan - ei onnistunu mulle viimeviikolla.  Koko voimalinjan tekemättä olevat öljynvaihdot sekä moottorin huolto olis ollu mulla vaatimuksena mutta tonnin huolto tuntui olevan myyjälle liikaa ;D
Varmaankin kiinni päällä olevasta löysästä tai kulkimen kysynnästä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:06
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #716 : 12.12.2020 kello on 14:06 »
Tuossa tuli juttua vaihteiston kestävyydestä...

Miten paljon auton ja varsinkin voimansiirron kestävyyteen vaikuttaa vaununveto? Automaattilaatikon korjaus lienee kuitenkin aika hintavaa.
Itselläni on nyt paku Aisinin automaatilla. Pitäisi vaihtaa öljyt huuhtelemalla, mutta missään ei pystytä vaihtamaan. Ei ole adapteria lauhduttimen väliin. Merkkiliike ei suostu pohtimaan asiaa, kun huolto-ohjelma puhuu elinikäisistä öljyistä.
Tottahan se on. Vaihteiston eliniänhän ne öljyt siellä voitelee. Eliniän pituus onkin sitten eri asia.
Tähän päivitystä...

Pakun automaattiöljyt on nyt huuhtelemalla vaihdettu. Adapteri lauhduttimen väliin tuli vihdoin Italiasta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2024 kello on 18:29
  • Hevosmies
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #717 : 12.12.2020 kello on 17:50 »
No minulla tuossa pihassa seisoo Subaru Forester XT my17.
Ja myöskin Hymer 524 SL jonka aion myydä ja ostaa as,vaunun.
Eli ei ole mersua tai bemaria vetoautona ,voiko sitä japsien tekeleillä as,vaunua vedellä,ilman että tulee
alemmuuskompleksia ?. Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #718 : 12.12.2020 kello on 18:12 »
No minulla tuossa pihassa seisoo Subaru Forester XT my17.
Ja myöskin Hymer 524 SL jonka aion myydä ja ostaa as,vaunun.
Eli ei ole mersua tai bemaria vetoautona ,voiko sitä japsien tekeleillä as,vaunua vedellä,ilman että tulee
alemmuuskompleksia ?. Thumbd
Varmaan riippuu sun hattusi alla olevasta. Itse en välitä mitä muut ajattelee.
Yx tuttu etsii integroitua Hymeriä, minkälaiset tiedot on sinun kulkineessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #719 : 12.12.2020 kello on 18:15 »
Eli ei ole mersua tai bemaria vetoautona ,voiko sitä japsien tekeleillä as,vaunua vedellä,ilman että tulee
alemmuuskompleksia ?

Voittaa kaikki etuvetoiset ja suuren osan takavetoisista veturina. Eipä ainakaan minulle tulisi Subarusta alemmuuskompleksia, siinä on se tärkein eli neliveto.