Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Paras vetoauto?

<< < (28/197) > >>

Mulli:
Paras vetoauto lienee Volvo. 750-kaakkinen FH-16. Muut ovat oikeastaan tyytymistä siihen, minkä saa  ;D

Helpommalla toki saa kökkerön vetoautonsa perään, jos tyytyy vähän vaatimattomampaan.. .

Itseasiassa meinasin vähän natista. Nämä nykydieselit ovat hanurista. Alapään vääntöä ei ole monessakaan ja ne moottorinsuojaushim melit tapaavat leikata tehot pois alle 1500 kierroksella. Vanhat dieselit (viimeisin itse omistamani oli Pajero ajalta ennen dinosauruksia) rynkyttivät melkein tyhjäkäynnillä ylös liukasta puunrunkoa ja se rakkine kiihtyi yhtä hitaasti menovauhtiin, oli se liikkeellä yksin tai sitten lastattu autokärry perässä.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Mulli - 19.07.2013     kello on 23:50 ---Alapään vääntöä ei ole monessakaan ja ne moottorinsuojaushim melit tapaavat leikata tehot pois alle 1500 kierroksella

--- Lainaus päättyy ---

Tätä varten on automaatit keksitty ;)

winemaker:
Eläpä muuta sano, meikäläiselläkin ensimmäinen automaatti.

Mulli:
En oikein osaa sanoa, onko automaatti sopiva vetämiseen. Ainakin vetoauto täytyy ylimitoittaa suhteessa ratasvaihteiseen. Itse olen toki automaatin mukavuuden kannalla, vaan sattumalta viimeisimpään traktoriini oli asenneltu tämä rahvaan käyttämä viisilovinen. Siihen se on nyt tyytyminen, tai tuohon akan kauppakassiin, jossa on vaihteita niinkuin krokotiililla hampaita.

Taloudellinen se automaatti ei missään tapauksessa ole, jos sellaisia asioita ajattelee.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Mulli - 20.07.2013     kello on 00:29 ---Taloudellinen se automaatti ei missään tapauksessa ole, jos sellaisia asioita ajattelee.

--- Lainaus päättyy ---

Tähän voisin antaa eriävän mielipiteeni. Oma automaattikärryni vie noin 10l/100km vaunu perässä, tämä tullut tänäkin kesänä todettua reilun 4000km matkalla Norjaan ja takaisin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View