Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Invertteri ja mikro

<< < (14/15) > >>

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: Valje - 12.08.2015     kello on 15:12 ---Invertterin + Mirkon käyttöä kun täällä paljon mainostatte niin mitenkä teillä sähköt on toteutettu muussa tapauksessa? Onko tuo Mikro omassa pistorasiassaan johon tulee 230V invertteriltä ja jos ootte esim. leirintäalueen tolpassa kiinni niin silloin mikro vaihdetaan tavalliseen pistorasiaan? Vai onko teillä jotain hienompia viritelmiä millä vaihdatte verkkovirran invertterivirtaan ettei tarvi töpseleitä vaihdella?

--- Lainaus päättyy ---

Invertterissä prioriteettikytkent ä. Eli seinästä menee sähköt vikavirtasuojan ja mittarin kautta jääkaapille, laturille ja invertterille. Invertteriltä edelleen syöttö muille pistorasioille.

Toinen mahdollisuus olis 2-napaisella vaihtoreleellä tehty automaattivaihto (kuten 88k5:llä), apukoskettimilla sais invertterinki sammutettua automaagisesti seinäsähkön kytkeytyessä. Rele ei montaa kymppiä maksa. Ja sähkäri saa kyl paikalleen hetken pähkäilyn jälkeen.  :D
Tästä kytkennästä on kyl ollu tälläkin saitilla kytkäri esillä joskus.

Teukka-74:
Mulla mikro toimii lyhyen sisälle tarkoitetun jatkojohdon päässä. Jos olen sähkössä kiinni niin johdon vaihdan mikrosta kiinteään pistokkeeseen. Just ja just kuntoni on tuohon riittänyt

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

eura665:
Minä olen vetänyt invertteriltä kaksi omaa rasiaa, jotka siis vain invertterin perässä. Toinen etuistuinryhmässä ja toinen keittiössä. Invertteri on siten saatu  kivasti välipohjaan ja akkujen viereen.

Jaa nii se mikro, se on kotona.

Bliz:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 12.08.2015     kello on 08:02 ---Seuraavaksi joku hankkii sähköhitsausmuuntaj an , invertteriin...... :-[

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on puikkokone.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: eura665 - 13.08.2015     kello on 12:48 ---Minä olen vetänyt invertteriltä kaksi omaa rasiaa, jotka siis vain invertterin perässä. Toinen etuistuinryhmässä ja toinen keittiössä. Invertteri on siten saatu  kivasti välipohjaan ja akkujen viereen.

Jaa nii se mikro, se on kotona.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä myös noin mitä nyt se mikro on siellä "kylppärissä" istuinsyvennyksessä . Nykyisin ei ole enää paljoa sille tarvetta kun aikoinaan sillä oli kätevä maito lämmittää nuorimmalle pojalle mutta saavutetuista "eduista" eli jos kotona mikro, miksei myös sitten autossa on hankala päästä eroon.  :laugh:

Vaimo kun välillä tekee reissulle kotona ruoat vuokaan valmiiksi niin se on kätevä mikrolla sitten reissussa vaan lämmittää ja on sillä teevesikin nopeampi lämmittää kuin vedenkeittimellä.  Thumb

Niin ja tämähän on vain elämää...meidän elämää, ei varmaan kaikki tee noin ja miksi pitäisikään.  ^-^

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View