Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut make_104 13 Jun 2013
  • Mistäköhän voisi vikaa lähteä itse hakemaan?
    Paneeliin ei tule mitään valoa, eikä itse vekotin sano mitään.
    Kaverilla auto oli lainassa, mutta tämä ei ollut lämmitystä tarvinnut, ennen kuin kaveri auton lainasi oli vesien kanssa ongelmia, mutta truman paneeliin tuli ainakin silloin valot.
    Voiko sillä olla jotain vaikutusta että kaveri oli auton vissiin painepesurilla pessyt? Lämmitys pitäisi saada kuntoon ennen juhannuksena alkavaa lomaa, joten apuja kaipailisin...
  • #2 kirjoittanut 0yxxy0 13 Jun 2013
  • Oisko hupiakku niin tyhjä ettei laturikaan lähde lataan?
  • #3 kirjoittanut jus66si 13 Jun 2013
  • Vaikea on neuvoa kun ei tiedä mistä ajoneuvosta on kyse. Valaises vähän ::)

    Kato nyt ensin että siellä sähkö- ja elektroniikkakeskuk sessa on akkuvirran katkaisin "on "asennossa.
    Sitten menet sen hupiakun luo ja tutki onko siellä akulta lähtevän kaapelin varrella sulakeboxi.(meikäläisen hymerissä ainakin on musta pötkylä ruuvilla kiinni isuimen rungossa) Voi olla että sulake on napsahtanut jos siellä on jotain remppaa tehty.
    Tietysti pistät sen auton verkkovirtajohdon kiinni sinne auton kylykeen, ja katsot syttyykö valoa ohjelmapaneeliin. Jos ei syty, niin katse automaattisulakkees een. Yleensä valakonen herätyskellon kokonen loota jossa vipukytkin.(Mulla se on siinä pannun vieressä seinässä). Jos on lauennut kytke päälle. Latausvalo pitäisi syttyä.

  • #4 kirjoittanut make_104 14 Jun 2013
  • Auto siis fiat ducato vm 98, byrstner kopalla...
    Hupiakku on ostettu viime kesänä, talvi säilytetty sisätiloissa ja ladattu näin keväällä.
    Mulla on siinä pannu pannu päällä se laturi ja siinä on sulakkeet ihan kunnossa ja se kyllä heräs eloon...
    Piuha on kyljessä tosiaan kiinni ja joo tulee kaikki virrat sieltä virtataulullekin...
    Tota automaattisulaketta kin ihmettelin jo aikasemmin, mutta kyllä sekin on vissiin kunnossa, kun sen napauttaa toiseen suuntaan, niin laturi menee pimeeks...
  • #5 kirjoittanut honkte 14 Jun 2013
  • Tuleekos siihen lämmittimen ohjauskeskukseen virta ts. kun käännän lämmittimen päälle niin minulla syttyy siihen termostaattikehälle vihreä led palamaan. Lämmittimen kortille menee kaksi 2,5mm2 johdinta (punainen/musta) ovat lämmittimen syöttöjohdot ts. kun lämmittimen paneelissa palaa vihreä led niin punaiseen tulee +12 V ja musta -12 V

    Honkte

    Muokattu 15.6.2013 Lämmittimelle tulee aina jännite kun pääkytkin on "ON" asennossa ja lämmittimen ohjauskeskuksen toiminta on riippuvainen lämmittimen ohjauskortista!
  • #6 kirjoittanut make_104 14 Jun 2013
  • Juurihan siinä on se, kun mitään valoja ei tule tohon vehkeeseen... eli ei varmaan virtaakaan saa?
  • #7 kirjoittanut honkte 14 Jun 2013
  • Etsin huomenna tuon lämmityksen pääsulakkeen omasta autosta. Aika hintsusti on noita sähkökuvia saatavilla noista autoista.
  • #8 kirjoittanut mjo33400 14 Jun 2013
  • Mittaa nyt ensiksi, tuleeko piirilevylle jännite.
  • #9 kirjoittanut honkte 15 Jun 2013
  • Mittaa nyt ensiksi, tuleeko piirilevylle jännite.

    Lämmittimelle tulee jännite kun pääohjauskeskuksess a on pääkytkin "ON" asennossa ja sulake "7" ehjä.
    Edellyttäen että sama rele/sulakeboksi kuin minulla "DS-500EM"  kuva alla
  • #10 kirjoittanut make_104 15 Jun 2013
  • Mistä sulla löytyy toi boxi?
  • #11 kirjoittanut honkte 15 Jun 2013
  • Mulla se on repsikan penkin takana.
  • #12 kirjoittanut mjo33400 15 Jun 2013
  • Kannattaa nyt kuitenkin mitata se jännite lämmittimeltä ensin ja jos ei ole niin sitten hakea syytä siihen. Lämmittimen piirilevyllä on pari sulaketta ja se ruskea pyöreä sulake saattaa olla sökö.
  • #13 kirjoittanut make_104 15 Jun 2013
  • Se piirilevy yms härpäkkeet taitaa olla tossa pannun kyljessä olevassa laatikossa? Ittelläni pannu käännettynä enemmän vasemmalle, niin meinaa olla hankala päästä käsiks sinne, ellei sitten lähe irrottamaan koko pannua kaapista...
    Nyt ennen juhannusta tiukka työrupeama, 12h työpäiviä vielä 1 ja sitten ois viel yövuorot perään, ja tietenkin lastenkin kans pitää touhuta kun emäntä töissä... Pointtina siis ettei hirveen montaa tuntia oo aikaa tuskailla... Mut kiitti näistä avuista jo, koitanpa illalla tai huomenna päästä tutkimaan enemmän.
  • #14 kirjoittanut retkeilijä 16 Jun 2013
  • Mulla se on repsikan penkin takana.

    Eipä ole tietoa mikä on repsikka   :laugh:
  • #15 kirjoittanut 0yxxy0 16 Jun 2013
  • Eipä ole tietoa mikä on repsikka   :laugh:

    Oisko sama kuin ookaaja tai vänkäri. :)
Sivuja:
Toiminto