rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasun sulkuventtiilien käyttö  (Luettu 21871 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #60 : 15.06.2013 kello on 16:06 »
Luin tuossa pari viestiä ylempänä olevaa ilmanvaihto tarraa ja jäin miettimään onko tuossa sanamuodossa korjattavaa vai onko minun ymmärryksessä vikaa? Omassa vaunussa on samanlainen tarra mutta siihen on merkitty henkilömäärä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:56
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #61 : 15.06.2013 kello on 16:38 »
Luin tuossa pari viestiä ylempänä olevaa ilmanvaihto tarraa ja jäin miettimään onko tuossa sanamuodossa korjattavaa vai onko minun ymmärryksessä vikaa? Omassa vaunussa on samanlainen tarra mutta siihen on merkitty henkilömäärä.

Minä olen myös aina ihmetellyt tuota sanamuotoa, kun meilläkään ei aina ole ilmanvaihdon edellyttämää määrää ihmisiä, uskoisin sen silti kuitenkin toimivan. ;D
Tuo sanamuoto on jostakin 70-luvulta eikä kukaan ole uskaltanut puuttua siihen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #62 : 15.06.2013 kello on 17:24 »
Minä olen myös aina ihmetellyt tuota sanamuotoa, kun meilläkään ei aina ole ilmanvaihdon edellyttämää määrää ihmisiä, uskoisin sen silti kuitenkin toimivan. ;D
Tuo sanamuoto on jostakin 70-luvulta eikä kukaan ole uskaltanut puuttua siihen.
Ahaa..
Tämä selittää sen, että mun tarraani ei kukaan ole koskaan merkinnyt mitään henkilölukua. Vetäiskös siihen tussilla sitten vaikka 1 henkilö, niin riittäis.  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #63 : 15.06.2013 kello on 17:28 »
Ahaa..
Tämä selittää sen, että mun tarraani ei kukaan ole koskaan merkinnyt mitään henkilölukua. Vetäiskös siihen tussilla sitten vaikka 1 henkilö, niin riittäis.  ;)
  Minulla lukee 7 !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #64 : 15.06.2013 kello on 17:32 »
Itse ostin tällaisen hälytyslaitteen: http://www.reimo.com/fi/80200-g_a_s_plug_12v_24v_tupakansytyttimeen/ en sitä varten että pelkäisin nestekaasuvuotoa vaan ihan muuta kaasua :)
Tuollainen mullakin on. Se tunnistaa sekä propaanin, että butaanin. Paras paikka sille lienee lattian raja nestekaasun tunnistamiseen.
Samassa lehdessä oleva verrokki http://www.reimo.com/fi/80202-kaasuhaelytin_narkoosikaasuille/ ei tunnista propaania, mutta butaanin kyllä. Sitä ei kyllä siinä erikseen mainita. Lisäksi sen herkkyys on puolet pienempi kuin tuossa edellisessä. Ei siis kovin pienistä piippaa.
Molemmat kuitenkin tunnistaa narkoosikaasut luultavasti. En ole kokeillut, kun en sellaisia kaasuja omista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #65 : 15.06.2013 kello on 17:38 »
Nisstä räppänistäkin varoitetaan, että ei saa mennä sulkemaan, jos ei ole suljettavissa...
Mulla ei ole sitä ongelmaa, kun en ole vielä löytänyt ainoatakaan tuuletusräppänää. En ylhäältä, enkä alhaalta.
Pykälissä edellytetään kyllä jonkin sortin kattoräppänä, mutta jotenkin tämä retkuiluauto on tyypitetty ilman sellaista. Toisaalta ei siellä omasta mielestä, koskaan ilma ole ollut vähissäkään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #66 : 15.06.2013 kello on 17:40 »
Vieläkö muistatte jutun: Myydään "ilmastoitu" a-auto; Oli seinät lentäneet,vain runko pystyssä,syy,kaasupullo sisätiloissa joka oli yön aikana vuotanut,ukko hyppäsi yläpetiltä aamulla,pani tupaksi,viikko sairaalassa,löytyi kymmenien metrien päästä a-auton raadosta!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #67 : 15.06.2013 kello on 18:33 »
Vieläkö muistatte jutun: Myydään "ilmastoitu" a-auto; Oli seinät lentäneet,vain runko pystyssä,syy,kaasupullo sisätiloissa joka oli yön aikana vuotanut,ukko hyppäsi yläpetiltä aamulla,pani tupaksi,viikko sairaalassa,löytyi kymmenien metrien päästä a-auton raadosta!!
No oli sillä ollut melkoinen nuha, kun mitään ei ollut haistanut. Liekö tupakointi vienyt hajuaistin.
Onkohan se pullo sitten se heikoin lenkki vuotojen osalta. Ilmeisesti nämä liedet ja letkut sitten ovat erityisen pitäviä.

Mullakin oli joskus aika jännää kuljetettavaa, kun oli säiliöautollinen nestekaasua ilman hajustetta. Sitä kun letkun päästä suhautti, niin mitään en haistanut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #68 : 16.06.2013 kello on 19:54 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #69 : 17.06.2013 kello on 22:41 »
Se meitin hälytin on tämmönen  Thumb

https://www.tekniikkakauppa.fi/product/506/kaasuvaroitin--kaasuhalytin
Vastaava löytyy kuten myös häkä/savuvaroitin.
Keväällä huomasin että taas kerran oli kaasupullosta jäänyt venttiili syksyllä auki. Alden hana on aina kiinni kun sitä ei tarvita mutta hella ja jääkaapi unohtuvat. Tosin syksyllä pullo joka paikallen jäi oli lähes tyhjä ja silti syttyivät keväällä kaikki laitteet kerrasta palvelemaan joten taitaa olla tiivis systeemi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Kaasun sulkuventtiilien käyttö
« Vastaus #70 : 18.06.2013 kello on 00:30 »
Mulla on autossa aina kaasuhanat kiinni, silloin kun en sitä kaasua tarvitse. Pääventtiiliä myöden. Tuossa Hymerissä on se jakotukki siinä kätevästi aterinlaatikon yhteydessä. On tullut sellainen tapa, että sitten kun kaasua tarvitsen, avaan pullohanan ja sitten jakotukista sen laitteen hanan mitä käytän.

Ajon aikana jääkaappi on viileä akkusähköllä. Kun toppaan puskaparkkiin niin vaihtuu kaasulle. matkaparkissa tai sitten leirintäalueella verkkosähköllä pelittää.
Lieden käytön yhteydessä ja silloin kun pistän lämmöt päälle, avaan Hekin sopivasti auki, eli aika pitkälle noudatan noita ohjeita, jotka caravanliikkestä aikoinaan saatiin. Ja mitä on koulutettu ammattiturvallisuut ta varten.

Noita varoitustarroja on kanssa tuolla auton asunto-osassa. Osa on "haben sie deutche" kielelläkin  :).