Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet
Kaasun sulkuventtiilien käyttö
Aakku:
Mitenkäs sitä kuuluisi kaasun sulkuventtiilejä käyttää?
Laitteistossahan on eka sulku pullon päässä ja toinen jokaisen käyttölaitteen yhteydessä.
Jossain kaasuohjeistuksessa luin, että kaasupulloventtiili pitäisi aina sulkea käytön jälkeen. Jossain taas sanotaan, että ajon aikana ja jossain, että laivassa.
Siis mulla kun on liesi, niin riittääkö, jos vain suljen lieden ja luotan lisäksi liekinvarmistimeen?
Olisiko syytä kuitenkin sulkea myös lieden takana liedelle tuleva sulkuventtiili?
Olisiko sittenkin jokaisen kaffenkeiton jälkeen syytä mennä sulkemaan vielä pullon venttiili ennen ajon jatkamista?
Weicco:
Pullo kiinni kun laivaan menee. Muuten kun ollaan vaunulla liikkeellä/parkissa hoitelen kaasut vaunun sisällä olevasta jakotukista sen mukaan mitä on vehkeitä käytössä.
Turhan Höpöttäjä:
Minulla kaikki muut venttiilit jatkuvasti auki, paitsi kaasun ulos otto ja uuni. :)
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 12.06.2013 kello on 18:03 ---Minulla kaikki muut venttiilit jatkuvasti auki, paitsi kaasun ulos otto ja uuni. :)
--- Lainaus päättyy ---
eipä aina muista ees uunii panna kaasuttomaksi..
kun kaikkia vehkeit käyttää päivittäin, nii aika työläält kuulostaa kiertää autoo ympäri joka parkki paikall..
Haapaniemen Paroni:
Sulkuventtiilit jatkuvasti auki..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta