rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Riittääkö potku invertterissä  (Luettu 50892 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #30 : 9.06.2013 kello on 11:23 »
Vielä näistä 12V kahvin kettimistä,niin oma kokemus on,että ei pelitä. Tossa,kun ajoin tonne itänaapuriin rekkaa,niin keittimessä ei lämminnyt mikään muu kuin sähköjohto,oli kytketty 12V ;) Mútta vuosi oli -95,ovat varmaan siitä kyllä kehittyneet :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #31 : 9.06.2013 kello on 11:31 »
Vielä näistä 12V kahvin kettimistä,niin oma kokemus on,että ei pelitä. Tossa,kun ajoin tonne itänaapuriin rekkaa,niin keittimessä ei lämminnyt mikään muu kuin sähköjohto,oli kytketty 12V ;) Mútta vuosi oli -95,ovat varmaan siitä kyllä kehittyneet :D
  Samat kokemukset,suodatus vesi ei lämpene riittävän kuumaksi,kahvi on raakaa maultaan,hylkäsin mokoman lelun !!!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.01.2022 kello on 00:26
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #32 : 9.06.2013 kello on 11:33 »
Omassa tupa-autossa on kans tuollainen 12V keitin.. Ihan järjettomän hidas se on, mutta saa sillä nyt keitettyä hätätilassa korvikkeen..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:04
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #33 : 9.06.2013 kello on 11:39 »
  Vanha perinteinen kaffeen keitto kuuluu reissaamiseen,normaali teräspannu kaasuliedelle,kun vesi kiehuu,pannukarkeat sekaan,pari kertaa kun kuohahtaa,liekki pois,ja antaa hautua ja selvetä,sitten termoskannuun,hetken päästä kuksaan, ja ulos nauttimaan !
Näin tehdään meilläkin Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #34 : 9.06.2013 kello on 11:59 »
Tämä on taas niitä ikuisuus kysymyksiä,minulla kyllä riittäis poveria vaikka miten,mutta käytän sen kylmän tuottamiseen,en kuumentamiseen,kyllä ne kaffeet on aikojen saatossa aina osattu kiehautta pannullakin,henkilökohtainen mielipiteeni on,kahvinkeitin lomalla on turhake !!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #35 : 9.06.2013 kello on 12:30 »
Meilä on pakko olla kahvin keitin,kun ei omisteta kahvi pannua ;) On se,niin helppoa,kun illalla lataa keittimen ja laittaa ajastimen päälle ja aamulla herää kahvin tuoksuun :D Oli pakko ostaa Tuurista,kun sai Halvalla ;D ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #36 : 9.06.2013 kello on 12:59 »
Onhan se helppo keittää kaasuliedellä ne pannukahvit perinteiseen tapaan, mutta tuo terveysvalistus kele teki omalta kohdaltani siitä lopun jo 30v sitten, nimittäin suodatin poistaa kahvista kolesterolin ja se tekee kahvinkeiton työlääksi kaasuliedellä, keitin on siksi ehdoton.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:27
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #37 : 9.06.2013 kello on 13:32 »
tuo mulla kuvassa näkyvä kahvinkeitin vie maksimissaan 850w. Keittää kahvin suoraan termariin ei lämmitä lainkaan levyä, on mielestäni erittäin kätevä on ollut meillä 5vuotta kotona ja 2vuotta autossa. pitää kahvin kuumana n4-5h. kylmästä vedestä jos keittää menee n 7minuuttia.
Yritin tuota etsiä netistä...
Lieee nykyisin 1000W keitin. Hiukka iso omiin tarpeisiin 15 kuppia.

Tilasin sitten kokeeksi tuollaisen pienemmän termoskeittimen Verkkokaupasta. Teho 650W, mutta siinä on jonkinlainen suodatinveden lämmönsäätö (95 astetta) keitettävän kahvimäärän mukaan. Lisäksi saa keitettyä mukana tulevaan termosmukiin.
katotaan nyt miten pelaa. Täysi palautusoikeus 30 päivää käytettynäkin tällä merkillä.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/34700/dkmvr/Melitta-Single-5-Stainless-Steel-Therm-kahvinkeitin-take-awa


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #38 : 9.06.2013 kello on 13:34 »
Onhan se helppo keittää kaasuliedellä ne pannukahvit perinteiseen tapaan, mutta tuo terveysvalistus kele teki omalta kohdaltani siitä lopun jo 30v sitten, nimittäin suodatin poistaa kahvista kolesterolin ja se tekee kahvinkeiton työlääksi kaasuliedellä, keitin on siksi ehdoton.
  Ja höpö höpö,sen kerran kun on reissussa,ei se pannukahvi tapa,on niitä pahempiakin nautinto-aineita,ja saa sen kolesterolin muistakin herkuista !!!!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:27
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #39 : 9.06.2013 kello on 13:43 »
  Ja höpö höpö,sen kerran kun on reissussa,ei se pannukahvi tapa,on niitä pahempiakin nautinto-aineita,ja saa sen kolesterolin muistakin herkuista !!!!!
Minä ainakin koitan välttää kolestrolia niin paljon kuin pystyn. Valitettavasti sitä vain tosiaan tulee muistakin herkuista.
Kahviin tuppaa tulemaan lisäksi parkkihappoa pannulla keitettäessä, jos vähänkin menee pieleen. Minulle se parkkihappo kun tekee jonkinlaiset myrkytysoireet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #40 : 9.06.2013 kello on 15:07 »
Parin keitin version; 650W lasilpannullinen pikkukeitin "sanoi sopimuksen irti" kerrasta *riks*, ja 450W 2 kupinkeitin sai väistyä paremman syysteemin ja maun tieltä.

Kaasulla lämmittäen pikkukattilassa (joka autossa muutoinkin),sitten  vedet termaripressopannuu n - valmis! Helpompi pestä ja puhdistaa kuin "kestosuodatin" + pannu. Nopea käyttää ja tilantarve hyvin pieni sekä maku  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #41 : 9.06.2013 kello on 15:48 »
kattoin tuon meitin kahvinkeittimen pohjaan ja 1000w siellä seisoo, olen tuon kulutuksen mitannut 4kertaan hyvälaatuisella mittarilla, kraanakylmällävedel lä huippukulutus on ollut max 850w. keittimeen kun lyö virrat ei se ota tehopiikkiä vaan nostaa 700w tuonne hiukka päälle 800w rauhallisesti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #42 : 9.06.2013 kello on 16:23 »
Kertomus kahvinkeitosta: Olin vuosia sitten viettämässä viikon päivät Inarin Akkujärven rannalla,vieressä oli lapinmiehen vene,mies tuli kalalle,oli lähdössä verkon heittoon,no minulla oli siinä rannassa valmiina nuotio,keittelin nokipannukaffeet,kohta mies palasi järveltä,tarjosin kaffeet,hyvin kelpasi!! Seuraavana aamuna mies tuli verkoille,vinkkasi vesille lähtiessä,että keitäppä kahffeet sillä aikaa! No minä keitin,miestuli kalojen kanssa,kaiveli repusta tuoreet korvapuustit,oli kuulemma etelän miehen kahvit niin makoisat,antoi vielä kaloja kiitokseksi,ja nimitti minut "väärtikseen",kertoi vielä,että sitä arvostusta ei monelle hevillä anneta,toivotti vielä tulemaan uudelleen !!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:27
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #43 : 9.06.2013 kello on 16:35 »
Kertomus kahvinkeitosta: Olin vuosia sitten viettämässä viikon päivät Inarin Akkujärven rannalla,vieressä oli lapinmiehen vene,mies tuli kalalle,oli lähdössä verkon heittoon,no minulla oli siinä rannassa valmiina nuotio,keittelin nokipannukaffeet,kohta mies palasi järveltä,tarjosin kaffeet,hyvin kelpasi!! Seuraavana aamuna mies tuli verkoille,vinkkasi vesille lähtiessä,että keitäppä kahffeet sillä aikaa! No minä keitin,miestuli kalojen kanssa,kaiveli repusta tuoreet korvapuustit,oli kuulemma etelän miehen kahvit niin makoisat,antoi vielä kaloja kiitokseksi,ja nimitti minut "väärtikseen",kertoi vielä,että sitä arvostusta ei monelle hevillä anneta,toivotti vielä tulemaan uudelleen !!!
Piti oikein guuglettaa mitä moinen tarkkaan ottaen tarkoittaa.. Thumb Thumb

Väärti= Pohjoissuomessa Erittäin hyvästä ystävästä käytetty nimitys. Sitä ei anota vaan se myönnetään vasta puheessa. Ensin ollaan kavereita ja vasta myöhemmin "Väärtejä".

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #44 : 9.06.2013 kello on 16:39 »
Viisaat sanovat että kahvin valmistuksessa valmiin kahvin lämpötila ei saa nousta sataan asteeseen.  ;)