rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Riittääkö potku invertterissä  (Luettu 50861 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:25.07.2017 kello on 09:12
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #15 : 8.06.2013 kello on 22:25 »
Minulla on mökillä 2,5kW:n invertteri. Sille ohjaukseen on rakennettu ajastin joka kytkee invertterin päälle puolen tunnin välein pariksi minuutiksi, jonka aikana vesipumppu pumppaa ylhäällä olevaan säiliöön vettä, josta sitten vettä lirutetaan tarpeen mukaan.  Jos laite on koko ajan päällä virran kulutus olisi huomattavasti suurempi.
   Kulkimen kompurajääkaappiin rakensin terkun joka kytkee invertterin (1700W) silloin kun on jäähdytys tarvetta. Homma ei toimi, pitäisi olla jonkunlainen hidastin, kun kaapin terkku pyytää jäähdytystä, invertteri menisi päälle ja muutaman sekunnin viiveen jälkeen käynnistyisi kompura.  :)

Ei kai tuohon tarvi kuin vetohidasteisen 230V releen invertterin ja kaapin väliin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #16 : 8.06.2013 kello on 22:27 »
Nyt on invertteri testattu, hyvin keitti pannullisen kahvia ei lämmennyt eikä ylikuormittunut. Akkujännite oli 12.62 aloittaessa ja sumpinkeitonjälkeen 12.43.
asennuksessa on vielä hieman petrattavaa tai saattaa emäntäväki ruveta kiittelemään ;D Tilasin kaukosäätimen vielä tuohon ni saa mukavammin sen piiloon tuonne välipohjaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #17 : 8.06.2013 kello on 22:36 »
Ei kai tuohon tarvi kuin vetohidasteisen 230V releen invertterin ja kaapin väliin.

Niimpä.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #18 : 8.06.2013 kello on 22:38 »
Nyt on invertteri testattu, hyvin keitti pannullisen kahvia ei lämmennyt eikä ylikuormittunut. Akkujännite oli 12.62 aloittaessa ja sumpinkeitonjälkeen 12.43.
asennuksessa on vielä hieman petrattavaa tai saattaa emäntäväki ruveta kiittelemään ;D Tilasin kaukosäätimen vielä tuohon ni saa mukavammin sen piiloon tuonne välipohjaan.
  Tuohan näyttää saman laiselta,kuin minulla,mutta minulla pykälää suurempi !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #19 : 8.06.2013 kello on 22:42 »
Nyt on invertteri testattu, hyvin keitti pannullisen kahvia ei lämmennyt eikä ylikuormittunut. Akkujännite oli 12.62 aloittaessa ja sumpinkeitonjälkeen 12.43.
asennuksessa on vielä hieman petrattavaa tai saattaa emäntäväki ruveta kiittelemään ;D Tilasin kaukosäätimen vielä tuohon ni saa mukavammin sen piiloon tuonne välipohjaan.

Mielestäni kahvikeitin on hidas. No, sama aika menee vedenkeittimenkin kanssa, mutta silloin ei ole tiskausta.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #20 : 8.06.2013 kello on 23:00 »
Nyt on invertteri testattu, hyvin keitti pannullisen kahvia ei lämmennyt eikä ylikuormittunut. Akkujännite oli 12.62 aloittaessa ja sumpinkeitonjälkeen 12.43.
asennuksessa on vielä hieman petrattavaa tai saattaa emäntäväki ruveta kiittelemään ;D Tilasin kaukosäätimen vielä tuohon ni saa mukavammin sen piiloon tuonne välipohjaan.

Halvemmalla olisit selvinnyt, jos olisit ostanut 12 V:n kahvinkeittimen. Itselläni on ollut yli 20 vuotta autoissa, mutta ei koko ajan sama. Nykyinen on n. 5 vuotta vanha ja toimii hyvin ja kahvikin on täysin juotavaa. Ei ole salamannopea, mutta aamusella, kun lataan ja menen suihkuun, niin kahvi on sinä aikana valmis. Teho on 100 W ja maksoi parikymppiä.

Inventtereitä on kolme, 150 - 1000 W. En nykyään käytä kuin pienintä, kun tarvitsen tietokonetta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #21 : 8.06.2013 kello on 23:47 »
Katselin noita 12v kahvinkeittimiä aikaisemmin mutta olivatten kovin pieniä, meillä menee tuo iso kannu aamusella jotta silmät aukee.  :o
Invertteri oli joka tapauksessa pakko ostaa, saa ladattua läppärin ni saa muksut katella aamupiirretyt. huomenna taytyy ruveta keksimään sille paikka ni sitten rupeaa auto olemaan lomakunnossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #22 : 8.06.2013 kello on 23:56 »
Halvemmalla olisit selvinnyt, jos olisit ostanut 12 V:n kahvinkeittimen. Itselläni on ollut yli 20 vuotta autoissa, mutta ei koko ajan sama. Nykyinen on n. 5 vuotta vanha ja toimii hyvin ja kahvikin on täysin juotavaa. Ei ole salamannopea, mutta aamusella, kun lataan ja menen suihkuun, niin kahvi on sinä aikana valmis. Teho on 100 W ja maksoi parikymppiä.

Inventtereitä on kolme, 150 - 1000 W. En nykyään käytä kuin pienintä, kun tarvitsen tietokonetta.

Taidat olla ensimmäinen, jonka olen lukenut olleen tyytyväinen 12V:n kahvinkeittimeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #23 : 9.06.2013 kello on 07:28 »
Taidat olla ensimmäinen, jonka olen lukenut olleen tyytyväinen 12V:n kahvinkeittimeen.
Ihan samaa mietin...
Heikkotehoinen verkkovirtakeitinki n yleensä kuuluu samaan kastiin.
Mulla on nyt kokeiluvuorossa pienitehoinen vedenkeitin. Sillä ensin vesi kuumaksi invertterillä ja sitten suppilosuodattimell a termariin, tai kahvikuppiin.
En tiedä onko sen parempi. Hieman liikaa siinäkin on toimintoja. Jos jollakin on tiedossa pieni kahvikeitin kohtuu tehoilla, mutta hyvällä ja nopealla veden kuumentamisella, niin sellainen sitten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #24 : 9.06.2013 kello on 07:36 »

Mulla on nyt kokeiluvuorossa pienitehoinen vedenkeitin. Sillä ensin vesi kuumaksi invertterillä ja sitten suppilosuodattimell a termariin, tai kahvikuppiin.


Juuri noin, tottakai jos tykkää tiskaamisesta, sitten kahvinkeitin.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #25 : 9.06.2013 kello on 08:10 »
Minulla on kotona 1L Moulinex ja 700W tehoinen ja en ole huomannut, että olisi hitaampi kuin muut keittimet ja on kestänyt, ollut minulla jo 5-6v. Tätä vastaavaa mallia en ole nähnyt enää myynnissä, mutta tuo aikaisemmin mainitsemani 0,5L 600W Moulinex on myynnissä Tokmannin ja Puuilon liikkeissä, Tokmannilla halvin. Minusta hyvä ja nopea pieni keitin, eikä hinta päätä huimaa :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #26 : 9.06.2013 kello on 08:25 »
Minulla on kotona 1L Moulinex ja 700W tehoinen ja en ole huomannut, että olisi hitaampi kuin muut keittimet ja on kestänyt, ollut minulla jo 5-6v. Tätä vastaavaa mallia en ole nähnyt enää myynnissä, mutta tuo aikaisemmin mainitsemani 0,5L 600W Moulinex on myynnissä Tokmannin ja Puuilon liikkeissä, Tokmannilla halvin. Minusta hyvä ja nopea pieni keitin, eikä hinta päätä huimaa :D
  Vanha perinteinen kaffeen keitto kuuluu reissaamiseen,normaali teräspannu kaasuliedelle,kun vesi kiehuu,pannukarkeat sekaan,pari kertaa kun kuohahtaa,liekki pois,ja antaa hautua ja selvetä,sitten termoskannuun,hetken päästä kuksaan, ja ulos nauttimaan !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #27 : 9.06.2013 kello on 08:26 »
tuo mulla kuvassa näkyvä kahvinkeitin vie maksimissaan 850w. Keittää kahvin suoraan termariin ei lämmitä lainkaan levyä, on mielestäni erittäin kätevä on ollut meillä 5vuotta kotona ja 2vuotta autossa. pitää kahvin kuumana n4-5h. kylmästä vedestä jos keittää menee n 7minuuttia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:55
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #28 : 9.06.2013 kello on 08:27 »
Perho-ukon tapaan. Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Riittääkö potku invertterissä
« Vastaus #29 : 9.06.2013 kello on 11:08 »
  Vanha perinteinen kaffeen keitto kuuluu reissaamiseen,normaali teräspannu kaasuliedelle,kun vesi kiehuu,pannukarkeat sekaan,pari kertaa kun kuohahtaa,liekki pois,ja antaa hautua ja selvetä,sitten termoskannuun,hetken päästä kuksaan, ja ulos nauttimaan !
Thumb