Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Riittääkö potku invertterissä

<< < (19/23) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.04.2018     kello on 11:03 ---Ei vättämättä edes halpa.
Tuolla on alan firmassa myynnissä edullisempikin.
https://www.yeint.fi/fi/it-multimedia/virtalahteet-1/muuntimet-1/dcac-invertterit/siniaalto-12vdc230vac-1000w
Jotenkin luotan Yleiselektroniikkaa n enemmän kuin varastomyymälään tuollaisssa laitteissa.

--- Lainaus päättyy ---

Miksi toinen maksaa reilun satasen ja toinen yli 500€?

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 19.04.2018     kello on 10:18 ---Mulla on mökillä katolla pari 100w paneelia. No sitte on 1500w invertteri. Kaksi 90 Ah vapaa-ajan akkua. Akut täynnä ja laitan mikroaaltouuniin jotain lämpeemään. Minuutissa paneelien säädin hermostuu ja alkaa valittamaan. Kahen minuutin kohdalla lyö syötön poikki ja varaustaso liian alhainen.
Nollaan säätimen, ja se sanoo varaustaso 98%.

Eikö vapaa-ajan akku pysty purkamaan riittävällä nopeudella vai mikä tässä mättää.

--- Lainaus päättyy ---

Itse uskoisin että liian ohuet/pitkät piuhat invertterin ja alun välissä. Jännite laskee suuremman kuormituksen alla invertterin päässä.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 19.04.2018     kello on 11:49 ---Miksi toinen maksaa reilun satasen ja toinen yli 500€?

--- Lainaus päättyy ---

Riippuu valmistajasta ja välitysketjun pituudesta ja voitoista

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 19.04.2018     kello on 11:27 ---Jos on vapaa-ajan akut käytössä iso invertteri ei oikein käy. Jos iso invertteri on elinehto, sitten starttiakut.

--- Lainaus päättyy ---

No näin mäkin vähä aattelin.
Se on jännä, mikroa minuutti, sitte 5 minuuttia taukoa ja toinen minuutti... kaikki pelaa. Mutta 2 minuuttia suoraan niin ei käy.
Akut on 7 vuotta vanhat, alkaa varmaan kohta tulla tiensä päähän. Seuraavaksi otan normi starttiakut... toisaalta, syöppöjä ei ole kun tuo mikro.

Muuten helevetin hyvä järjestelmä. Ja oon pystyny sanomaan lapsenlapsillekki että ei, täällä ei voi playstationin kanssa touhuta. Täällä istutaan nuotiolla, paistetaan kalaa, veistellään puukapuloita ei mihinkään tarpeeseen. Poltellaan nuotiota, turhaan.
Riittäshän virta komeesti turhuuksiin, mutta oon lapsenlapset opettanu siihen että ei, täällä ei katella pikkukakkosia, pelkästään uutiset. Jos aika tulee pitkäksi niin vetäsen allikaattorin käyntiin ja klapikoneellaa saa tehä puita. Tykkäävät. Liiteri täynnä.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 19.04.2018     kello on 13:38 ---Riippuu valmistajasta ja välitysketjun pituudesta ja voitoista

--- Lainaus päättyy ---
Ja myös komponenteista ja laadusta komponenttien sekä rakenteen suhteen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View