Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Riittääkö potku invertterissä

<< < (9/23) > >>

88k5:
Parin keitin version; 650W lasilpannullinen pikkukeitin "sanoi sopimuksen irti" kerrasta *riks*, ja 450W 2 kupinkeitin sai väistyä paremman syysteemin ja maun tieltä.

Kaasulla lämmittäen pikkukattilassa (joka autossa muutoinkin),sitten  vedet termaripressopannuu n - valmis! Helpompi pestä ja puhdistaa kuin "kestosuodatin" + pannu. Nopea käyttää ja tilantarve hyvin pieni sekä maku  Thumb

eura665:
kattoin tuon meitin kahvinkeittimen pohjaan ja 1000w siellä seisoo, olen tuon kulutuksen mitannut 4kertaan hyvälaatuisella mittarilla, kraanakylmällävedel lä huippukulutus on ollut max 850w. keittimeen kun lyö virrat ei se ota tehopiikkiä vaan nostaa 700w tuonne hiukka päälle 800w rauhallisesti.

perho-ukko:
Kertomus kahvinkeitosta: Olin vuosia sitten viettämässä viikon päivät Inarin Akkujärven rannalla,vieressä oli lapinmiehen vene,mies tuli kalalle,oli lähdössä verkon heittoon,no minulla oli siinä rannassa valmiina nuotio,keittelin nokipannukaffeet,kohta mies palasi järveltä,tarjosin kaffeet,hyvin kelpasi!! Seuraavana aamuna mies tuli verkoille,vinkkasi vesille lähtiessä,että keitäppä kahffeet sillä aikaa! No minä keitin,miestuli kalojen kanssa,kaiveli repusta tuoreet korvapuustit,oli kuulemma etelän miehen kahvit niin makoisat,antoi vielä kaloja kiitokseksi,ja nimitti minut "väärtikseen",kertoi vielä,että sitä arvostusta ei monelle hevillä anneta,toivotti vielä tulemaan uudelleen !!!

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko -  9.06.2013     kello on 16:23 ---Kertomus kahvinkeitosta: Olin vuosia sitten viettämässä viikon päivät Inarin Akkujärven rannalla,vieressä oli lapinmiehen vene,mies tuli kalalle,oli lähdössä verkon heittoon,no minulla oli siinä rannassa valmiina nuotio,keittelin nokipannukaffeet,kohta mies palasi järveltä,tarjosin kaffeet,hyvin kelpasi!! Seuraavana aamuna mies tuli verkoille,vinkkasi vesille lähtiessä,että keitäppä kahffeet sillä aikaa! No minä keitin,miestuli kalojen kanssa,kaiveli repusta tuoreet korvapuustit,oli kuulemma etelän miehen kahvit niin makoisat,antoi vielä kaloja kiitokseksi,ja nimitti minut "väärtikseen",kertoi vielä,että sitä arvostusta ei monelle hevillä anneta,toivotti vielä tulemaan uudelleen !!!

--- Lainaus päättyy ---
Piti oikein guuglettaa mitä moinen tarkkaan ottaen tarkoittaa.. Thumb Thumb

Väärti= Pohjoissuomessa Erittäin hyvästä ystävästä käytetty nimitys. Sitä ei anota vaan se myönnetään vasta puheessa. Ensin ollaan kavereita ja vasta myöhemmin "Väärtejä".

Turhan Höpöttäjä:
Viisaat sanovat että kahvin valmistuksessa valmiin kahvin lämpötila ei saa nousta sataan asteeseen.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View