Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ilmoja on pidellyt

<< < (12/22) > >>

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 31.05.2013     kello on 10:04 ---Ihanaista ja hyvin kotoisalta tuntuu kun jo nyt aamulla 25 lämmintä. Eikä tunnu liian kuumaltakaan. Kotona Saksassa vain nyt 7. Aika ihmeellisen outoa.
Toivottavasti emme vie täältä mukanamme viikon päästä tätä lämpöä vaan saatte tekin täällä tästä nauttia. :)
Häiritsee valoisuus yöllä nukkumista. :(

--- Lainaus päättyy ---

mä ompelin tuonne meitin makkariin pimennysverhot
ja auttaa kummasti pimentämään tuon huoneen
ja tupa-autossa on pimennysverhot myöskin
niin ei valoisuus sielläkään haittaa  :)

Soleil:
Tätä valoisuutta yöllä on koettu vaan kolme vuotta sitten kun täällä asumme, ei olla näin kesällä käyty aijemmin. Niin, meilläkin oli pimennysverhot aina makuuhuoneessa. Liikkuvan kesämökinkin saa kyllä pimeäksi kun pimennyskaihtimet laittaa kiinni. Siinä on vain yksi juttu. Nimittäin karvaiset Karavaanarit alkaa protestoimaan. :) Heille pitää aina yöllä olla kolmen ikkunan kaihtimet puolittain auki, että näkevät ulos ja voivat seurata maailman ihmeitä.

Tuo lämpö asiakin on jännä. Muistan vuosien takaa yhden kuukauden reissun. Välimerellä jo kahdessa viikossa totuimme tosi lämpimään. Kun Budapestissä tulomatkalla ilma kylmeni 20, tuntui kylmältä ja paleli.

Itse olen aina nauttinut, jo loma reissuilla etelän pimeästä kesäöistä. Nukkuessa ei tarvitse valoa. Ja nyt huomaa kuinka valo säätelee nukkumista. Nautin joulu- ja tammikuun auringon valosta ja lämmöstä kovasti.

Ymmärrän kesäöiden valoisuuden täällä pohjolassa, onhan sillä niin positiivinen vaikutus ihmisiin pitkän kaamoksen ja kylmän talven jälkeen, kun ei sitä valoa voi tasaisemmin koko vuodelle jakaa.
Karhukin herää pesästään nauttimaan lämmöstä ja valoisuudesta. :)

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: AnneN - 30.05.2013     kello on 22:18 ---Täällä itärajallakin vain muutama hassu hyttynen nähty- kun on niin kuuma ei ole hyttysiä. Tänään taas +28C ja siitäpä revi huumoria kun työssä hiki tippuu.  8) Yöt lämmitys pois ja ikkuna auki pitänyt nukkua kun talossa +32C kun palaan työstä. Terassilla mukavinta!

--- Lainaus päättyy ---
Thumb

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 31.05.2013     kello on 08:34 ---Jo on aikoihin eletty...nyt ei savolainen ymmärrä savolaista.   ???  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Eikös muksuna menty uimaan, heti kun jäät ei olleet enää esteenä. Ei siinä vuotettu (odotettu) vesien lämpiämistä.  ;D

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 31.05.2013     kello on 21:40 ---Eikös muksuna menty uimaan, heti kun jäät ei olleet enää esteenä. Ei siinä vuotettu (odotettu) vesien lämpiämistä.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Joo mun lapsuudessakin tehtiin noin, mutta nyt mun lapset on tottuneet kylpylän +27 - +32 asteiseen veteen, liian kylmää se tuo Onkiveden vesi vielä on  ;D

Tuo "vuotettu" oli mulle kyllä ihan uus, liekkö se karjalais....vai ihanko savolaista perää ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View