Tekniikkakeskustelut > Primus
Kaasujämät pullossa.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Alf@64855 - 20.02.2011 kello on 21:07 ---"1kW päällle ja verkkojohto kaasupullon ympäri 5-6 kierrosta niin pullo tyhjenee. Pysyy 2kw: teholla pullo noin 0-asteessa."
Kaipa se riippuu johdon paksuudesta, miten paljon lämpeää. 1 kW ja 2,5 mm² tuskin kovin paljon lämmittää.
--- Lainaus päättyy ---
Jos et usko niin kokeile. ;)
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: Alf@64855 - 20.02.2011 kello on 21:07 ---"1kW päällle ja verkkojohto kaasupullon ympäri 5-6 kierrosta niin pullo tyhjenee. Pysyy 2kw: teholla pullo noin 0-asteessa."
Kaipa se riippuu johdon paksuudesta, miten paljon lämpeää. 1 kW ja 2,5 mm² tuskin kovin paljon lämmittää.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli käytössä 1,5mm2 johto. mutta ei riittänyt kiertää pullon ympäri sitä enää. Joten nyt vain odotellaan lämpimiä kelejä, että saa ne jämät poltettua pullosta ennen vaihtoa. Vaikka jos lähdetään taas johonkin. niin ei sillä ole niin väliä, vaikka hakis uuden pullon sen tilalle.
ose:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 20.02.2011 kello on 21:17 ---Mulla oli käytössä 1,5mm2 johto. mutta ei riittänyt kiertää pullon ympäri sitä enää. Joten nyt vain odotellaan lämpimiä kelejä, että saa ne jämät poltettua pullosta ennen vaihtoa. Vaikka jos lähdetään taas johonkin. niin ei sillä ole niin väliä, vaikka hakis uuden pullon sen tilalle.
--- Lainaus päättyy ---
Oishan siinä ollut se mun roikka jossa oli löysää ;)
perho-ukko:
Minulla oli tänään sellainen ongelma,kun olen pitänyt lämmöt päällä koko talven,kaasu oli loppunut,no ei se mitään,mutta sivuluukku missä pannu ja kaasupullot on,oli jäätynyt umpeen,kuumalla vedellä valelemalla sain luukun irti,mutta oli niin suuri jääkimpale että veti mukanaan osan sähköjohtoja (on mukava asentaa pakkasessa uudestaan),tuossa on selvästi suunnittelu virhe,höyryt jää sinne pannu/pullo koteloon,täytyis vissiin rakentaa joku poisto höyryille !!
tapani pokkinen:
--- Lainaus päättyy ---
Meillä tuollainen paksu 2,5mm2 johto ja ainut paikka missä lähivuosina olen ollut pitempään sähkölämmityksessä on Ukkohalla. Ekana talvena kun oltiin, oli öisin liki -30 ja päivisin sitten sellainen 10-15. Silloin kiinnitin huomiota miten sähkökaapeli kaivoi itsellensä syvän uran paksussa jäässä olevaan kenttään. Joten melkoinen taitaa siinä kaapelissa olla lämpövastus. Autossa Alde 3000 ja kaikki höökä käytössä.
Kuten olen joskus aijemmin jo tuuminut, alussa ihmettelin kun kaasupullokotelon ja penkinalusen välissä on vain paljas peltikotelo ja penkkien alla lämpöputket ja pattereita ??? No puskaparkeissa se hulluus muuttui neroudeksi, pullot pakkasessakin viimeistä pihausta myöden tyhjäksi.
Ei mikään ole niin viisas kuin Insinööri! Etenkin vielä Saksalainen Insinööri, joka osaa tehdä Suomalaiselle Puskaparkkilaiselle sopivan matkailuauton ;D ;D ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta