Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Vesijärjestelmä ei hallussa?
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: AnneN - 22.08.2013 kello on 22:01 ---Ei ole tutkittu.... kun ei ole taitoa. Siispä halvemmaksi taitaa tulla kun ongelmaa
tarkastelee joku muu kuin minä. Minäkö tumpelo? Ihan oikein huomasit ;D
--- Lainaus päättyy ---
En minä sitä sanonut :):):):)
Et ole tumpelo, tuskin miehenpuolistakaan 5% osaa käyttää esim. yleismittaria niin että sillä jotain järkeviä mittaustuloksia aikaan saa. Ja naiset on tässä yhteiskunnassa alunalkain "talutettu" kauas kutomaan ettei vaan tarttuisi "miestentaidot".
Ja sen tiedon etsiminenkin että miten jokin komponentti todellisuudessa toimii on oma hommansa, yleensä tyälästä tuon tiedon hankkiminen . . .
Noita komponentti vaihtoja tehdään esim. autokorjaamoissa turhantakia kun ei osata paikallistaa todellista vianaiheuttajaa. Varsiki sellaisissa tapauksissa kun vika on silloin/tällöin ilmestyvä.
AnneN:
Kiitos taas neuvoista. Joo olen reissun jälkeen vedet tyhjentänyt- tuo pumpun päälläpito jäänyt tekemättä. Pitääpä sekin tehdä. Toisekseen se korjaamolla tekeminen - välillä tuntuu että tosiaan tehdään jotain varalta eikä ole ihan varmaa missä oli se vika!
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 22.08.2013 kello on 15:01 ---Pakkasvahdin tarkoitus on suojata lämmitin isoilta vaurioilta ja mikäli vesipumppu ei ole päällä koko vesijärjestelmä ei suinkaan tyhjene vaan ainoastaan lämmittimen boileri, jos pumppu on päällä se pumppaa säiliön tyhjäksi ja pihalle.
--- Lainaus päättyy ---
Oli pumppua tai ei, kyllä se lapolla melko tyhjäksi vetää, ei jää vesisäiliöön kuin kupillinen.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 23.08.2013 kello on 12:35 ---Oli pumppua tai ei, kyllä se lapolla melko tyhjäksi vetää, ei jää vesisäiliöön kuin kupillinen.
--- Lainaus päättyy ---
Pumpun tyhjentäminen tuolla varmistetaan, schuflo halkeaa herkästi jos pumpussa on pakkasten iskiessä vettä
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.08.2013 kello on 12:52 ---Pumpun tyhjentäminen tuolla varmistetaan, schuflo halkeaa herkästi jos pumpussa on pakkasten iskiessä vettä
--- Lainaus päättyy ---
Eli, kun venttiili laukeaa, järjestelmä menee lähes tyhjäksi... 8)
Pari kertaaa muuten näytti Transun mittari viimeyönä Väylän varressa pakkaslukemia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta