Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Joskus Norjan(kin) suuntaan??
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 27.05.2013 kello on 22:33 ---Antavat tuollaiset koordinaatit N69.65048 E18.99189 . Laita tuo litania semmoisenaan Googlemapsin hakuun, niin....
Ja toinen asia, että päätimme sittenkin suostua maksamaan parkkipaikan kovan hinnan. Ei leirintäaluekaan ole kovin edullinen eurocampings.net´in mukaan Ja siihen päiväpysäköinti päälle.
--- Lainaus päättyy ---
Asia selvä. Tuo kulma oli outo, mitä välillä tunnelin kautta ajanut. Näkyi leirintäkin olevan aika lähellä, vaan jos sekin maksaa maltaita...
pekauppi:
--- Lainaus käyttäjältä: Koivumutkan herra - 27.05.2013 kello on 17:23 ---Kiinostaisi itselläkin käydä noilla latvavesillä, koska en ole sielläpäin kalastellut.
Oletko ollut aikaisemmin siellä ja missä päin?
--- Lainaus päättyy ---
En ole aiemmin ollut ja nyt kun on mahdollisuus mennä niin on sellainen pieni mutka matkassa eli perheen 5v on mukana eli vaatii vähän pohdintaa miten kalastaminen onnistuu täysimittaisesti :-) Toisaalta on kyllä sellainen kalareissu pojalle että muistaa loppuelämänsä :-)
Kautokeinosta itään päin olisi tarkoitus mennä katseleen paikkoja, tienvarsikohteita pääosin mutta jos pääsen edemmäksi niin tottakai käydään...
pekauppi:
--- Lainaus käyttäjältä: caddis - 27.05.2013 kello on 19:47 ---Itse Tenoakaan ei kannata unohtaa harjusjokena. Toki luvat on tyyriimmät, mutta perhovavalla saa kalastaa koko joen mitalla. Myöskin lohet saattaa siellä häiritä harrinpyytäjää :)
--- Lainaus päättyy ---
Itseäni ei Teno niinkään kiinnosta. Tottahan harjusta tulee, samaa olen kuullut Näätämöstä että sieltä nousee harria todella hyvin varsinkin Norjan puolelta.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 28.05.2013 kello on 09:31 ---..Toisaalta on kyllä sellainen kalareissu pojalle että muistaa loppuelämänsä :-)
..
--- Lainaus päättyy ---
Juu, muistaa - tuli 70-luvulla sen verta monta kertaa käytyä Norjassa "turkan p*rseessä", että nyt saa kalavehkeet jäädä kotia ja kattellaan vain maisemia - ei taida olla turskaakaan ;D Kaikki ne sakuturistit ja sakurauniot sekä -hylytkin taitaa olla hävineet.. :-X
caddis:
--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 28.05.2013 kello on 09:32 ---Itseäni ei Teno niinkään kiinnosta. Tottahan harjusta tulee, samaa olen kuullut Näätämöstä että sieltä nousee harria todella hyvin varsinkin Norjan puolelta.
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä helpoin paikka harjuksen pyyntiin on Skoganvarren leirintäalueen viereinen Övrevattnet järvi. Sieltä on saanut Finnmarkin luvalla kalastella, kunhan ei mene itse Lakselvan lohijoelle mihin tietysti on omat luvat. Leirintäalueen laiturilta on saatu yli kiloisia harjuksia ja jos vuokraa veneen saalismahdollisuude t sen kun kasvaa. Tuolla alueellahan isännöi nykyään mm. TV:stä tuttu Kokko Pena.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta