Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Hobby 400sf vm. -08 ja integroitu akkulaturi
Jukkis:
Tosi hyvä tämä foorumi, enpäs olis uskonut että sain näin nopeasti tuommoseen aiheeseen keskustelua :)
Mutta mulle jäi vähän epäselväksi, että onko ne kuumenevat vastukset pakolliset vai ei? Jos on, niin mitä ne tekee...?
K.E.V:
Siellähän kerrottiin aiemmin > tasasuuntausdiodeja ovat ;D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasasuuntaaja
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Jukkis - 14.05.2013 kello on 22:44 ---Tosi hyvä tämä foorumi, enpäs olis uskonut että sain näin nopeasti tuommoseen aiheeseen keskustelua :)
Mutta mulle jäi vähän epäselväksi, että onko ne kuumenevat vastukset pakolliset vai ei? Jos on, niin mitä ne tekee...?
--- Lainaus päättyy ---
Jos Dometic on "ulkoistanut" tuon tasasuuntauksen, on perin kummallista, että pari alanliikettä kehottaa poistamaan ne. Sitten ainakin varmaa, että jotain hajoa, jos 12DC sijasta tuupataankin 12AC.. :-X Hehku- ja halogeenilamput ei ole moksiskaan, mutta muut..
Jukkis:
Ookke, pitänee kytkeä ne takaisin sitten. Onneksi piuhat on mulla vielä tallella ja vielä siten että tiedän miten päin ne siellä olivat :)
Mutta kuuluuko noiden tasasuuntausdiodien sitten kuumeta niin mahdottomasti? Ne kun ovat oikeasti niin kuumat että näpit palaa jos niihin ottaa kiinni.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Jukkis - 15.05.2013 kello on 09:00 ---Ookke, pitänee kytkeä ne takaisin sitten. Onneksi piuhat on mulla vielä tallella ja vielä siten että tiedän miten päin ne siellä olivat :)
Mutta kuuluuko noiden tasasuuntausdiodien sitten kuumeta niin mahdottomasti? Ne kun ovat oikeasti niin kuumat että näpit palaa jos niihin ottaa kiinni.
--- Lainaus päättyy ---
Puhtaasti mutua kaikki mitä kirjoitin ;D
Toisaalta molempien johtojen, joissa kutistesukka paketissa "lämpenevää", pitäisi mennä (energian suunnassa; Dometic > laturi) samaan pisteeseen laturilla. Vai sitäkö tarkoitit aloituksessa "oikosululla"?
Edelleen en tiedä kuuluuko Dometicin muuntajalla ulostulo olla 12VDC - vai onko siellä tasuridiodi palanut, ja ne korvattu jälkikäteen johdossa-versioilla.. ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta