Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

VW Transporter automaatti 2,5 TDI vetoautona

(1/2) > >>

TraderXXX:
Morijensta vaan kaikille

Ajattelimpa hommata matkailuvaunun harrastuksen ja muun vapaa-ajan tueksi. Minulla on tuollainen otsikon mukainen auto jota olis tarkoitus käyttää vetoautona. Minkälaista ja kuinka suurta vaunua tuollaisella Volsulla voi/kannattaa vetää? Kestääkö tuo automaatti vaunun vetoa?

Sitten vielä lisäkysymys kun en tiedä tuon taivaallista toistaiseksi matkailuvaunuista niin olisiko jollakulla mitään ideaa minkä merkkinen tai mallinen vaunu olisi hyvä hintalaatusuhteelta an? Tarkoituksena tosiaan käyttää vaunua moottoriurheilun parissa radoilla ja varmasti muutama pidempi kesäreissukin muutaman kaverin kanssa tulee toteutettua. Joku 5-6 vuodepaikkainen vaunu näin yhtäkkiä tuntuis kivalta. Minimi budjetilla ollaan liikkeellä eli noin 5 tonnia sais maksaa. Vai onko se niin että siitä viiden tonnin vaunusta tulee parissa vuodessa kympin vaunu kun sitä korjaillaan jatkuvasti? :-)

Kiitokset jo valmiiksi vastauksista

Marko

olalaa:
Minkähän vuosimallin auto kyseesä?kun vanhemmissa tuo automaati on tosi heikko laatikko menee vaihtoon jopa 60th välein eli jos et ole ostanut niin älä osta ;)
ps kokemuksia taksi käytössä oleista transportereistä oli aikanaan aikamoinen onkelma Thumb

TraderXXX:

--- Lainaus käyttäjältä: olalaa -  9.05.2013     kello on 21:25 ---Minkähän vuosimallin auto kyseesä?kun vanhemmissa tuo automaati on tosi heikko laatikko menee vaihtoon jopa 60th välein eli jos et ole ostanut niin älä osta ;)
ps kokemuksia taksi käytössä oleista transportereistä oli aikanaan aikamoinen onkelma Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Vuosimalli on 2008. Se on ollut mulla vuoden ja hyvin on muuten toiminut. Se ei oo sillä ihan mopoisimmalla koneella.. muistaakseni jotain 100kW.  Tuo vaan huolestuttaa kuinka se laatikko pitkiä matkoja jaksaa? :-)

Marko

olalaa:
Kyllä sillä hyvin voi vetää ja painot on ilmoitettu rekisteri otteessa mitä saa vetää jos koukku on asennettu.Jos ei niin selviää siinä vaiheessa kun koukkua kyselet.Jos autosi on uudempi korinen niin ihan ok mutta jos vanhempi niin siinä sama laatikko kun passatissa.Siitä voi jo päätellä kuika kovalle rasitukselle laatikko joutuu varsinkin noilla mootorin tehoilla(vääntö).Onnea vaan matkaan toivotaan et laatikko kestää ja jos hajoaa ruotsista sit vaan vaihtolaatikko hakemaa säästää paljon euroja Thumb

A.S.P:

--- Lainaus käyttäjältä: TraderXXX -  9.05.2013     kello on 21:36 ---Vuosimalli on 2008. Se on ollut mulla vuoden ja hyvin on muuten toiminut. Se ei oo sillä ihan mopoisimmalla koneella.. muistaakseni jotain 100kW.  Tuo vaan huolestuttaa kuinka se laatikko pitkiä matkoja jaksaa? :-)

Marko

--- Lainaus päättyy ---

Minä ainakin elän siinä käsityksessä, että nykyaikaisen turbiinilukollisen automaattilaatikon kestävyys pitkissä vedoissa ei ole ongelma. Maalaisjärjellä asiaa ajatellen laatikko joutuu kovimmille tilanteissa joissa se vaihtaa vaihdetta ylöspäin kuskin maatessa kaasupolkimella. Tosin nykyisissä autoissa kait on tehoa rajoitettu vaihdon aikana.

Laatikon lämpenemisiä ja kuumenemisia vaunua vedettäessä kait tapahtuu enempi vanhemmissa turbiinilukottomiss a vaihteistoissa jotka luistavat koko ajan. Mulla oli edellisessä autossa sellanen,  auto oli mersun 300 farmari vuosimallia -88.

Tosin en ole mikään asiantuntija tässä asiassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View