Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Mistä kunnon mönjää vaunun pohjaan?
Petrooli:
Vaunun lattiassa kun on kosteutta läpäisemätön muovimatto, on kosteuden pakko päästä poistumaan alakautta. Siksi pohjaan ainoastaan lahosuoja ja homesuoja. Sinne ei missään nimessä saa vetää mitään maalia, pikeä tai muuta tököttiä joka hidastaa kuivumista.
kuusaan.matti:
Kakspiippunen juttu tuo vaunun alapuoli.
Pitää henkiä ulospäin, muttei saisi kosteutta imeä.
Sanosin, että ohut tervaus päästää kosteuden ulospäin, mutta suojaa kosteudelta sisäänpäin.
Ainakin pyörien taakse pitää laittaa suojaa, ettei sumuttele vaneriin.
Semmoset oon ite korjannut ja tervauksen toimivaksi todennut.
Voi kokeilla.
Ota kuiva vaneri ja suihkuta siihen vettä, kaikki imee.
Ota sama kuiva vaneri, tervaa kevyesti ja suihkuta vettä, kaikki tippuu
remppa:
Tervahan on hyvää ainetta. Seinien ja lattian saumat, pyöräkotelon saumat, läpivienni ja miksei vanerisaumatkin. Tuskin kokopohjaa tarvii käsitellä.
norlet:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 10.05.2013 kello on 21:10 ---Kakspiippunen juttu tuo vaunun alapuoli.
Pitää henkiä ulospäin, muttei saisi kosteutta imeä.
Sanosin, että ohut tervaus päästää kosteuden ulospäin, mutta suojaa kosteudelta sisäänpäin.
Ainakin pyörien taakse pitää laittaa suojaa, ettei sumuttele vaneriin.
Semmoset oon ite korjannut ja tervauksen toimivaksi todennut.
Voi kokeilla.
Ota kuiva vaneri ja suihkuta siihen vettä, kaikki imee.
Ota sama kuiva vaneri, tervaa kevyesti ja suihkuta vettä, kaikki tippuu
--- Lainaus päättyy ---
Olen kyllä samaa mieltä. se hengitettävyys on A ja O tuon puun kanssa toimiessa. (Olin aikanaan ruoste-esto firmassa töissä ja siellä selkeni kyllä jotain ideoita tuohon liittyen. Jos auton pohja on ruosteeton niin normi suojaus ok. Mut jos ruostetta on jo niin enemmän ns. "öljyhoito" kerran vuodessa on tehokkaampi tapa. varsinkin Suomen suolateillä Thumbd liikkuessa...)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta