rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sammutin  (Luettu 27084 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:10
Vs: Sammutin
« Vastaus #60 : 23.07.2013 kello on 17:28 »
Vuosittain ne pitää katsastaa.

Itseänikin ihmetyttää tuo kun jotkut mieluummin ostavat vuositain uuden kun kävisivät vanhan leimaamassa.

Jos uuden saa vajaa 16 euroa niin mitä maksaa tarkistus?
Itse olen joskus kysellyt tarkistusta, niin vastaus tullut, että uuden saa halvemmalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Sammutin
« Vastaus #61 : 23.07.2013 kello on 17:38 »
Jos uuden saa vajaa 16 euroa niin mitä maksaa tarkistus?
Itse olen joskus kysellyt tarkistusta, niin vastaus tullut, että uuden saa halvemmalla.

Vajaan kympin kappale maksoin tänä vuonna. Vaikka maksaisi saman kun uusi maksaisin mieluummin tarkastuksesta kun uudesta.
Täysin järjetöntä tuhlausta monella eri tasolla mielestäni.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:53
Vs: Sammutin
« Vastaus #62 : 23.07.2013 kello on 18:12 »
Vajaan kympin kappale maksoin tänä vuonna. Vaikka maksaisi saman kun uusi maksaisin mieluummin tarkastuksesta kun uudesta.
Täysin järjetöntä tuhlausta monella eri tasolla mielestäni.
Tästä pitää tehdä taidetta...
Mulla kun on tuo kuljin vain kesäkäytössä, niin vein vanhan sammuttimen talliin keväällä. Siellä tarkastusväli on pari vuotta. Sitten syksyllä, kun ajokausi päättyy, niin se tallisammutin menee tarkastukseen. Näin se odottaa keväällä tarkastettuna kauden alkua. Nykyinen uusi autossa oleva sammutin siirtyy sitten taas tallisammuttimeksi.
Näin on aina tarkastettu sammutin käytössä. Tarkoitus on ajoittaa tarkastukset aina ajokauden päättymiseen. Talliin toki saa tulla lisääkin sammuttimia. Sellainen on helppo napata vanhaan harrasetautoonkin mukaan. Niissä kun ei välttämättä ole edes sulakkeita torjumassa oikosulkua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Sammutin
« Vastaus #63 : 23.07.2013 kello on 19:10 »
Minulla on autossa 3 kpl. Yksi tallissa ja kaksi etupenkkien takana. Aikaisemmin pidin yhtä leimattuna, mutta kun siitäkin tuli sanomista katsastuksessa. Kaikki näkyvillä olevat piti katsastusmiehen mukaan olla tarkastettuja niin olen tyytynyt pitämään esilläolevat tarkastettuina.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:10

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sammutin
« Vastaus #65 : 29.04.2014 kello on 15:32 »
Jos uuden saa vajaa 16 euroa niin mitä maksaa tarkistus? Itse olen joskus kysellyt tarkistusta, niin vastaus tullut, että uuden saa halvemmalla.

Tälleen oman as.autoilun vielä newbienä (vasta 2. kausi omalla autolla alkamassa) on tuo sammutinkin tullut ajankohtaiseksi ja just samaan problematiikkaan törmäsin itsekin. Tuollainen 2kg patukka irtoaa uutena about samaan hintaan kuin mitä wanhan leimaaminen maksaa, niin kohtahan noita on sitten punaisia patukoita jaloissa pyörimässä kun niitä jää aina 1kpl joka vuosi lisää käsiin :-\

Kyllähän toki muutama vielä menee, joskos laittaisi vaikka ensialkuun jokaiseen autoon ja seuiraavaksi vaikka talliin, jokaiseen ovenpieleen, mutta sen jälkeen... No onhan tässä nyt tuollakin "hävitystavalla" muutama vuosi jo turvattu ettei tartte tyhjentelemään ruveta, vaikka eipä tuo varmana olisi pahitteeksi pitää vaikka yksityiset paloharjoitukset joka vuosi, pysyisi tuon sammuttimen handlauskin paremmin muistissa jos se aito tilanne joskus tulee päälle 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
Vs: Sammutin
« Vastaus #66 : 29.04.2014 kello on 16:06 »
Lahden Palokalusteessa maksoi 2 kg:n sammuttimen tarkstus 11,50 eur viime viikolla ! :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:58
Vs: Sammutin
« Vastaus #67 : 29.04.2014 kello on 16:33 »
Lohjalla meni edelleen täydet 8€.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:53
Vs: Sammutin
« Vastaus #68 : 29.04.2014 kello on 17:44 »
Mulla on retkuiluautossa aina kevällä leimattu. Vanha siirtyy autosta talliin, jossa saa olla 2 vuoden leima. Sieltä sitten taas 2 vuoden päästä leimaukseen ja takaisin autoon. Autosta taas talliin toiselle vuodelle.
10 vuotta on romutusrajana. Tallissa on pari 2 kg ja yksi 1 kg. Harrasteautoon lähtee aina yksi matkaan, koska ei noissa vanhoissa vehkeissä ole sulakkeitakaan johtojen välissä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Sammutin
« Vastaus #69 : 29.04.2014 kello on 17:55 »
Tälleen oman as.autoilun vielä newbienä (vasta 2. kausi omalla autolla alkamassa) on tuo sammutinkin tullut ajankohtaiseksi ja just samaan problematiikkaan törmäsin itsekin. Tuollainen 2kg patukka irtoaa uutena about samaan hintaan kuin mitä wanhan leimaaminen maksaa, niin kohtahan noita on sitten punaisia patukoita jaloissa pyörimässä kun niitä jää aina 1kpl joka vuosi lisää käsiin :-\

Kyllähän toki muutama vielä menee, joskos laittaisi vaikka ensialkuun jokaiseen autoon ja seuiraavaksi vaikka talliin, jokaiseen ovenpieleen, mutta sen jälkeen... No onhan tässä nyt tuollakin "hävitystavalla" muutama vuosi jo turvattu ettei tartte tyhjentelemään ruveta, vaikka eipä tuo varmana olisi pahitteeksi pitää vaikka yksityiset paloharjoitukset joka vuosi, pysyisi tuon sammuttimen handlauskin paremmin muistissa jos se aito tilanne joskus tulee päälle 8)
Mä ostin biltemasta jauhesammuttimen 2kg(19,90€) , jossa tarkastusväli on 5v! Sillä mennään.Varalla autossa sammutin jos ei toimikkaan kun /jos on tarvetta.




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:53
Vs: Sammutin
« Vastaus #70 : 29.04.2014 kello on 18:01 »
Mä ostin biltemasta jauhesammuttimen 2kg(19,90€) , jossa tarkastusväli on 5v! Sillä mennään.Varalla autossa sammutin jos ei toimikkaan kun /jos on tarvetta.
Tarkastusväli 5v....Hmmm ??

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:13
Vs: Sammutin
« Vastaus #71 : 29.04.2014 kello on 18:03 »
Eikös liikkuvassa, tärinässä ja kylmässä olevassa ole aina 1v, ja lämmintila kiinteä paikka 2v välein tarkistus. Jo laki pykälienkin mukaan.

Vai onko biltemassa romutus väli 5v kun muilla 10v. ;D ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Sammutin
« Vastaus #72 : 29.04.2014 kello on 18:17 »
Ihan sama mulle. Kaikkien arvaukset on varmaan ihan hyviä mutta tuo teksti saa katsastuksessa kelvata.
Ja toinen on varalla autossa.Tosin erimerkkinen. :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Callengr
Vs: Sammutin
« Vastaus #73 : 29.04.2014 kello on 18:19 »
Ei muuten kelpaa!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Sammutin
« Vastaus #74 : 29.04.2014 kello on 18:20 »
Ihan sama mulle. Kaikkien arvaukset on varmaan ihan hyviä mutta tuo teksti saa katsastuksessa kelvata.
Ja toinen on varalla autossa.Tosin erimerkkinen. :P
Kyllä sulle sanoo,katsastusmies,että missä uusi leima :P