Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tienvarsihuijarit

(1/3) > >>

Stara:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288563067949.html

Kannattaa varoa, liikkeellä melkoisen paljon tänä keväänä. Ehkä varoittamisen paikka myös perheen nuorisolle ja etenkin yksin tien päällä liikkuville perheenäideille?

Omakohtainen kokemus viime viikolta Helsingin Bilteman pihassa. Olin juuri lähdössä autolla, kun viereeni kurvas kaveri ja alkoi huonolla englannilla selittämään ongelmaansa. Oli kuulema menossa kentälle ja oli mukana liikaa matkatavaraa, josta nyt halusi luopua edullisesti. Muutaman sanan vaihdoin kaverin kanssa ja häippäsin omiin hommiin.

Sellasta,

Haapaniemen Paroni:
Nostaa kättä ja ohite vaan :D Varsinki jos ulkomaan kilvet autossa ;)

Soleil:
 ;) Eihän sinne "ulkomaille" Suomeen uskalla tullakaan ja "saksalaisturistin" kimpuun käyvät heti, kun se ei tiedä tuolaisista mitään ja on helppo saalis.  :'( 

Kiitos, tiedosta, että osataan oikeasti olla siellä synnyinmaassa varuillaan.

Ossi66:
Taisi olla toissasyksynä viimeks, kun minua yritettiin pysäyttää tienpäällä. Oltiin perheen kanssa tulossa kotiinpäin pimeässä illassa kaustisen ja toholampin välillä. Vähemmistöryhmään kuuluvaa hameväkeä parveili pimeällä tiellä kahden auton vieressä ja osa meinasi oikeesti kävellä pysäytystarkoitukse ssa eteen - onneksi osasivat väistää kun huomasivat ettei mulla ole aikomustakaan vaunun kanssa pysähtyä.
Varmaan niillä oli oikea hätä, mutta kun kerran nuorena miehenä olen vastaavassa tapauksessa pysähtynyt auttamaan, en tee sitä virhettä toiseen kertaan. Silloin oli taunuksesta päässyt bensa loppumaan ja auto oli ajautunut niin ulos penkalle vinoon ettei kanisterista onnistunut kaataa bensaa tankkiin. Kaatoyrityksen jälkeen auto oli vetästävä nelivetosella suoralle pinnalle jotta loput bensat sai tankkiin. Mikäs siinä muuten auttaessa, mutta jos yksi seurueen umpikänninen äijä kyselee vähintään minuutin välein, "mitäs jos mää tapan sut"... No hengissä jatkoin matkaa, mutta nyt tuntus että olis enemmän menetettävää kuin nuorena poikamiehenä.

Onneva:
Viime syksynä ajeltiin Hämeenlinnan moottoritiellä ja romanialaisen näköinen mies yritti pysäyttää. Ei tullut mieleenkään siinä 100 km/h nopeusrajoituksella pysähtyä, kun ei näyttänyt kuoleman hädältä.
Soitin hätäkeskukseen ja sitä kautta poliisille tiedoksi pysäyttelijän.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View