Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Asuntoautolla (yli 6m) Ahvenanmaalle
Aakku:
Vuosi takaperin kanssa noita hintoja katselin..
Tuntui aika kalliilta mennä lyhyellä retkeilyautollakin Ahvenanmaalle pieneen saareen. Suhteessa aikamoinen hinta verrattuna matka Naantalista Kapellskäriin.
Toisaalta tuo Naantalin ja Kapellskärin kulut peitotaan varmaan enemmänkin rahtiliikenteen hinnoittelulla. Saaristolautoilla volyymit rahdinkuljetukseen on pienemmät. Miksi sitten maksaa Viikkarilla ja Siljalla paljon enemmän tuon retkeilyauton rahtaus. Eikös sielläkin rahtiautot osaltaan sitä tuottoa tuo? Sitä kun en tiedä.
norlet:
En tiedä sit et oisko jo uuden aiheen paikka mutat sama kohde mutta autolla ja 8m vaunulla ni onko minkälaisia ns. vaihtoehtoja siirtymisiin/kustannuksiin...... kiitoksia etukäteen (jos on ja onkin kokemuksia täällä sivustolla Thumb).
JPVäisänen:
Viikingillä 363,00 EUR sisältäen meriaamiaisen mennessä ja jotain safkanpoikasta palatessa jos ennen juhannuste menee
käymään. Siis 2 aikuista ja yli 6 metrinen ja 2,8m korkea auto. Ei taida noilla saaristolautoilla kannattaa mennä paitti jos jussin jälkeen menee, silloin hinta pompsahtaa yli 400 euron pelkät laivamatkat.
migel:
Minä kyllä menis Kustavin Vuosnaisista Brändön saaren ja sieltä eteenpäin minne haluaakin eikä ainakaan ennen maksanut mittään ja jos jonkun oiron hamuavat,niin menköön.
Reitti on ainakin kaunis,,,,,,,,,,,,,,,
88k5:
Rahallisesti ei taida tuolla kokoonpanolla maksa mennä saaristolautoilla, mutta jos on esim. koiria mukana, kertyy säästöäkin.
Enemmän se tosin maksaa vaivaa kulkea saaristolautoilla 8) Mutta toisaalta erilaisissa/uusissa reissuissa moni karavaanari liikkuu mieluummin - itseasissa tuo reissaaminen ainakin minulle on mielenkiintoisempaa kuin perilläolo :P Kuullemma jotkut "karavaanarit" lentävä suoraan kohteeseen :laugh: Vankkuritarra pois sellaislta ;D
Toisaalta menemällä eteläistä reittiä ja pois pohjoista - tai päinvastoin, näkee paljon enemmän. Noissa välissaarilla on useampi kerta tullut yövyttyä Kökarissa, kertaalleen Föglössä, Kumlingenissa, Brandössä. Lisäksi pääsaaren lisäksi, esim. Lumparlandi ja Hummelvik tulevat tutuiksi vähintäänkin läpiajon takia, mutta on niissä nähtävääkin Thumb
Viikkarikeikalla ei varmaan tule tehtyä "pistoja" sinne-tänne poukkoillen. Itse olen m-autoiljana aina kiertomatkojen kannalla; ei takaisin samaa tietä, saati samalle kämppärille 8)
Kustavi-Naantali sekä Korppoo-Kaarina välille jää monta Sfc-aluetta, jos haluaa yönsä aina erialueilla viettää Thumb Ja, jos ei laivoista saa tarpeekseen kierroksen voi "sulkea" Turun saariston rengastiellä - tulee paattimatkailu tutuksi :laugh:
Edit: Saaristolauttojen hinnoista vielä, koko kesän ajan; m-auto >6m ja ihmisiä/eläimiä autollinen
[*] pohjoista tai etelistä (tai sekoitus) reittiä meno-paluu = 275€.
[*] Päälle yöpyminen 2 vrk välisaarissa
Niin, ja sitten Eckeröstä voi 2h laivamatkalla livahtaa Ruotsiinkin :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta