Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Invertterin kytkentä

<< < (3/7) > >>

honkte:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 21.05.2013     kello on 22:53 --- Inverttereistä kannattaa ottaa selvä,missä oma sulake on,jos se on heti tulokaapeleiden jälkeen,silloin on turha laittaa lisäsulakkeita,jos asennus tapahtuu omilla kaapeleilla,(ei jatkettu) !

--- Lainaus päättyy ---
Kukin taaplaa tyylillään! Minä en laita minkäänlaista kulutuslaitetta ilman suojausta akkujärjestelmiin. Kysymys muutaman euron säästöstä.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: honkte - 21.05.2013     kello on 23:00 ---Kukin taaplaa tyylillään! Minä en laita minkäänlaista kulutuslaitetta ilman suojausta akkujärjestelmiin. Kysymys muutaman euron säästöstä.

--- Lainaus päättyy ---
No.. tämä on taas niitä asioita,mihin en halua enempi puuttua,mutta olen sen alan ammattilainen,kai jotakin tiedän,en neuvo ketään,ohjeita annan,vastuu on sitten tekijällä !

honkte:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 21.05.2013     kello on 23:08 --- No.. tämä on taas niitä asioita,mihin en halua enempi puuttua,mutta olen sen alan ammattilainen,kai jotakin tiedän,en neuvo ketään,ohjeita annan,vastuu on sitten tekijällä !

--- Lainaus päättyy ---
Mites se on? Eikös rikoksessakin yllyttäjäkin tuomita?

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: honkte - 21.05.2013     kello on 23:00 ---Kukin taaplaa tyylillään! Minä en laita minkäänlaista kulutuslaitetta ilman suojausta akkujärjestelmiin. Kysymys muutaman euron säästöstä.

--- Lainaus päättyy ---
Niin kuin Retkeilijä tuossa kirjoitti - sulakkeen tarkoitus on suojata kaapelia ja siitä eteenpäin..
Autossa on aika todennäköisesti startti kytketty ilman minkäänlaista sulaketta startin ja akun välillä. Solenoidin piiri on ihan eriasia.

Akkua et voi suojata - sehän olisi aika "ikiliikkuja"; kulutuslaite, joka enemmän energiaa ottaisi mitä on tarjolla..

0yxxy0:
Olen itse nähnyt minkänäkönen on paksukulmarauta kun se jää akun napojen väliin. Puolikas minuutti niin se hehkuu punasena, samoin yhdestä autostani edellinen tai sitäedeltävä omistaja oli tehnyt itse alumiinistä sulakkeen ja kun flekti lähti (piti lähtä) täydelläteholla pyöriin niin siellä olikin tionen flekti oikosulussa ja sulakeppa ei sitten palanutkaan vaan paloi 4mm2 kaapelit ja ympärillä ollet kaapelit vähän paksummaksi kaapeliksi samoin rele tuhoitui. Ei "herra Amppeeri" turhaan keksinyt sulaketta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View